2022-02-23, 22:50
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vore skoj om han hoppade p nt nytt omrde. Krnkraft kanske, eller varfr GMO. Sjfarten har han hllit sig borta frn. Behver mer underhllning. Han kanske kunde bilda ett land, dr medborgarna har aktieandelar i landet, nationalekonom som han r, den som har fler aktier fr fler rster frutom dom som har B-rster som bara fr 1/100 dels rst...men vnta nu har vi inte sett den typ av samhllen nn annan stans?

Hller med om att verkligheten kommer ikapp Elon, han mste flytta fram positionerna. Bra id med ett land, hr r ngra andra frslag.

1) En Tesla/SpaceX Dyson Sphere
2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Man skulle kunna hvda att tekniken r i princip lst och att en prototyp finns nsta r.
Skulle f fart p Aktien igen.
Citera
2022-02-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Jag frstr inte att man tror s mycket p denna aktie.
Detta reportage om FSD r bra d det r en oberoende tesla gare som ven har kpt aktier.
Hr kan man frst att Tesla har lng vg kvar.
Vad det gller flja vgen hade jag en Toyota som jag krde varje vecka 40 mil med autostyrning utan problem. detta var 7 r sedan.
S jag r inte helt sker p att de andra biltillverkarna ligger s lngt efter Tesla
https://m.youtube.com/watch?v=D_SPymCay18
Urskta, men r du frstndshandikappad?

Jag frstr att inte alla ser intuitivt att detta r 20 minuter reklam, fr det krver viss frstelse kring media-branchen (med ett trnat ga eller ra ser/hr du det i typ varje frame i hela klippet - det r rent av riktigt genomarbetat)

Men det som r mindre frsvarbart r att du inte ens orkar lsa kommentarerna till klippet (props till CNBS fr att de tillt kommentering), vilka faktiskt ger dig en bild ver vad du tittar p. Du har liksom ingen urskt att bli lurad hr.
Citera
2022-02-23, 23:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vore skoj om han hoppade p nt nytt omrde. Krnkraft kanske, eller varfr GMO. Sjfarten har han hllit sig borta frn. Behver mer underhllning. Han kanske kunde bilda ett land, dr medborgarna har aktieandelar i landet, nationalekonom som han r, den som har fler aktier fr fler rster frutom dom som har B-rster som bara fr 1/100 dels rst...men vnta nu har vi inte sett den typ av samhllen nn annan stans?

Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Hller med om att verkligheten kommer ikapp Elon, han mste flytta fram positionerna. Bra id med ett land, hr r ngra andra frslag.

2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Man skulle kunna hvda att tekniken r i princip lst och att en prototyp finns nsta r.
Ja, det r helet otroligt vad han kommit undan med. Han kan skert fortstta.

Men avsikten med TSLA mste vara att artificiellt hlla uppe en hg aktiekurs fr att frska inbilla oss att en grn omstllning kommer att ske. D stder han ett globalt maktvertagande av fretagen som fr oss att skicka pengar till EU och liknande. Samtidigt hatar han fackfreningar och myndigheter.

Men om nu TSLA faller ihop och alla Elons floppar avsljas, till vilken nytta har allt detta varit?

Jag tror inte pengar r av betydelse fr de som backar Elon.

Vitsen r att han givit elbilar ett dligt rykte som dyra, har dlig byggkvalitet och r verdatoriserade. Drfr behver inga grna planer geomfras.

Dessutom har han snkt en amerikansk symbol fr nationell stolthet: Det bemannade rymdprogrammet.

Men vad har han mer gjort fr verklig nytta, sett med storfinansens gon?

TSLA/SpaceX r ju inget idealt "globalt universalfretag" som inspirerar oss att ge upp alla individuella mnskeml och bli fretagets slavar.
Senast redigerad av wwr 2022-02-23 kl. 23:11.
Citera
2022-02-24, 00:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:

2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Teslateleporter... mysigt men r inte Musk mera Star-Wars n Trekker?

Han vill ju att vi ska bli "multiplanetary speces". I alla sprk betyder multi mer n tv, d v s tre fyra osv, allts mste fler planeter n Mars koloniseras. Nu finns det ju inga fler planeter i vrt solsystem att kolonisera d Venus som str nrmast p tur bestr av svavelsyraregn 200bar och en marktemperatur p 400grader. S nsta mjliga planet innebr en resa till ngot annat solsystem. Men Muskenten kan skert f 100miljoner fljare som finansierar en interstellr resa till Alfa Centauri. Det blir bibliskt.
Senast redigerad av raskens 2022-02-24 kl. 00:18.
Citera
2022-02-24, 03:32
Medlem
Bajjamannen87s avatar
$764 baby! Aaaand fallin'

Riktkurs p luftslottet r $150. Fr vi se $600 innan mars?
Citera
2022-02-24, 08:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Verkar som om Sebastian har glaskke.

Intressant inlgg att Teslaaktien gr upp som ngon form av trots mot de som inte tror p allt Elon sger?
Ngon form av ekonomiskt sjlvmord bland Teslagare allts.

Hmm, vad betyder senaste 3 mnaderna av ras d?

Vore intressant att f Sebastians prediktion p aktien nu nr den tappat 30% p tv mnader.

Jag tycker han gr en korrekt observation, fast det r nog inte hela sanningen d Tesla har en vldigt stor disconnect mellan vrdet p fretaget och aktiepriset just nu. S hr sndertrasad har kursen inte varit sen 2019 nmligen. Jag tror du upplever Sebastian som knslig fr att du inte frstr knslan av att vara omgiven av idioter, av frklarliga skl.
Citera
2022-02-24, 08:25
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Jag frstr inte att man tror s mycket p denna aktie.
Detta reportage om FSD r bra d det r en oberoende tesla gare som ven har kpt aktier.
Hr kan man frst att Tesla har lng vg kvar.
Vad det gller flja vgen hade jag en Toyota som jag krde varje vecka 40 mil med autostyrning utan problem. detta var 7 r sedan.
S jag r inte helt sker p att de andra biltillverkarna ligger s lngt efter Tesla
https://m.youtube.com/watch?v=D_SPymCay18

Driver du med oss?
Citera
2022-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Driver du med oss?

Nu r 1 rs uppgng snart borta, ser vi slutet p denna "hype" nu och har det gtt inflation i aktiedrivande Musks tweets? Mnga lften och inte alls lika mnga leveranser kanske gjort att ven de mest inbitna Muskioterna tappat tron. Kommer Teslas vrde ner p en sansad niv i paritet med de andra biltillverkarna. Nyligen var Tesla hgst vrderat med en i sammanhanget extremt liten produktion men nu verkar ordningen vara mer terstlld med Toyota, MB, VW, BMW p topp och ett Tesla som strtdyker. Hatten av fr Tesla som inovationsdrivare och lika mycket hatten av till er som tjnat en slant men jag lider med alla "followers" som klev p fr sent.

Alla "tjurar" som i slutet p frra ret ropade kp r ganska tysta i dag.

Vad tror ni?

Nr ser vi <500 USD?
Vad blir nsta Tweet?
Kan tvngsinlsen trigga ytterligare nedgng?
Vad r ett relevant bolagsvrde p Tesla?
Har ngra av er kpt p >1000 USD?
Om ni kpt p >1000 USD, kper ni nnu mer nu nr det i era gon borde vara ett enormt kplge?
Citera
2022-02-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Nu r 1 rs uppgng snart borta, ser vi slutet p denna "hype" nu och har det gtt inflation i aktiedrivande Musks tweets? Mnga lften och inte alls lika mnga leveranser kanske gjort att ven de mest inbitna Muskioterna tappat tron. Kommer Teslas vrde ner p en sansad niv i paritet med de andra biltillverkarna. Nyligen var Tesla hgst vrderat med en i sammanhanget extremt liten produktion men nu verkar ordningen vara mer terstlld med Toyota, MB, VW, BMW p topp och ett Tesla som strtdyker. Hatten av fr Tesla som inovationsdrivare och lika mycket hatten av till er som tjnat en slant men jag lider med alla "followers" som klev p fr sent.

Vad tror ni?

Nr ser vi <500 USD?
Vad blir nsta Tweet?
Om ni kpt p >1000 USD, kper ni nnu mer nu nr det i era gon borde vara ett enormt kplge?
r nog dessvrre ganska mnga som sitter p hvstngsprodukter med Tesla som underliggande, MINI L TESLA AVA 113 har 57 gare p Avanza och den lr vara knockad innan dagen r slut... S det kan nog bli ganska hftiga rrelser.
Citera
2022-02-24, 12:10
Medlem
illuminas avatar
Citat:

Vad tror ni?

Nr ser vi <500 USD?
Vad blir nsta Tweet?
Har du missat att folk frvntar sig tredje vrldskriget? Du pratar som om Tesla r den enda aktien som gtt ner
Citera
2022-02-24, 12:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Vad tror ni?

Nr ser vi <500 USD?
Vad blir nsta Tweet?

Jag tycker inte tjurarna r tysta. Kanske bara knns s nr bjrnarna brlar desto mer. Ja du har en fixering vid aktiekursen likt en raketjgare och du tillsammans med nstan alla vanliga mnniskor tnker inte som investerare. Jag investerar i ett fretag vars vrde jag knner till, och mitt strsta huvudbry r hur jag skall kunna ackumulera fler aktier. Inlgg som dina stter inte en buckla i vad jag tror om Tesla. Du r bara en knslostyrd varelse som hrjar p ett forum phejad av de lgst begvade samhllet har att erbjuda. Passa p att njuta medan det r populrt att vara bjrn.
Citera
2022-02-24, 12:18
Medlem
raskenss avatar
P med skerhetsbltena nu.

Det lr bli rejl utfrsbacke Ca 200USD r en rimlig vrdering om dom kan komma upp i 2Miljoner bilar per r. Ngra strre intkter frn energiproduktion r inte att rkna med inte heller Octopuss dom nrmaste 20 ren. Men jag ska inte utesluta Musk kommer trolla fram en ny framtidsfrhoppning som ger Teslaanhngarna ngot att lngta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in