2022-02-24, 13:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Om plan etc skjuts ner borta vid Arlanda så skulle inte jag direkt gå runt som vanligt ute på gatorna för jag bor (Östermalm). Skulle det vara ett riktigt hit hade väl folk evakuerats

Men så här ser det ut:

https://youtu.be/aUFUhocf2ZQ

Och naturligtvis kan man väl fejka det. Men varför?
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Falskt. Det du påstår är direkt falskt. Väst låtsas inte som att det regnar.

Samtliga nyhetskanaler och byråer går på högvarv. SVT och sveriges radiokanaler har extrasändningar. Europas ledare har krismöte efter krismöte, presskonferens efter presskonferens.

Nu väntar sanktioner. Militärt stöd i form av materiel har gets och fortsätter att ges.

Man kan inte som stat delta i det här kriget hur som helst. Problemet är att Putler aldrig kommer att ge sig och är beredd att använda kärnvapen. Man vet ännu inte hur man ska hantera det här. Det är ett mycket dåligt läge.

Ryssland gjorde samma sak när dom tog krimhalvön. Då började västledarna prata om att Putin var helig och sen ville man belöna med OS och fotbolls VM världens största sport engagemang som en hyllning till Ryssland.

Du kan inte säga att jag har fel för jag har precis skickat med alla bevis.
Citera
Medlem
a.e.gs avatar
Putin borde ansöka om medlemskap i Nato nu för att lugna ner situationen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vilket meningslöst sätt att dö på för ryssarna som dör. Tragiskt på ett sätt.

Haha, verkligen. Ett krig ingen ryss är intresserad av, mot ett land som inte är ett hot och dessutom en fajt man redan på förhand vet ryssen kommer vinna. Och så ska man behöva dö för det.
Citera
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det råder flygförbud och krigslag råder…

Vet ni vad de där gråa markbundna grejerna är??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Slog på Flightradar och inte ett enda plan som flyger över Ukraina är dom rädda för att bli nerskjutna?

Flög via Istanbul för flera veckor sedan, redan då flög de runt Ukraina. Ingen som minns MH17?

Precis som folk glömt MH17 och militärkuppen i Turkiet 2016 kommer folk ha glömt det här om några år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det är presskonf med NATO i SVT 1

Edit: slut nu. Men vi har krig i EU nu sa han. Och att de har veta länge om att detta skall hända ..
Varför gjorde man inget då?
Jag såg spektaklet och det är en liten förändrad retorik nu, dom inser nu äntligen allvaret. Det undrar jag också, varför gjorde dom inget. Det hade ju hjälp med att förklara att Ukraina aldrig blir medlem, att Ukraina förblir neutralt. Jag var helt övertygad att antingen Ukraina eller NATO skulle göra detta och undvika krig. Man är ju naiv för det handlar ju om idioter. Nåja, USA kan ducka för sin inflation nu och vapenindustrin kommer att gå på högvarv. Vi i Europa tillsammans med Ukraina och Ryssland förlorar. För att inte prata om en annan vinnare, Kina.

Sen får vi se hur roligt det blir med alla olika viljor inom NATO. Det räcker ju att ett av dom länderna gör ett misstag. Turkiet är nog också sugen på att se Europa brinna.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag tror och hoppas att inget annat land går in. Det skulle bara bli värre. Låt han hålla på. Tragiskt detta.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Någon som kan identifiera om det här är en rysk stridsvagn: https://twitter.com/KremlinTrolls/st...15852469075968
Ser ut att ha grön uniform ( ryss) och det är en MT-LB, men sådana använder Ukraina med.
Så inte helt lätt att vara säker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag tror inte riktigt att regimen i Kreml delar din syn på NATO och diverse västländer. Ryssland ser sig fortfarande som en stormakt, vilket de till viss del är, och ser NATO som ett hot mot deras egna intressen. Om den synen på NATO är befogad eller inte kan man diskutera men ska man förstå Ryssland så kan man inte ignorera hur de ser på saker och ting.

Men sluta!!! Toppskiktet i Ryssland har alla sommarhus i västländer och deras barn går på college i usa!!! Glöm idén om Ryssland som gamla filmer från 1980 talet. De vet att nato är försvarsallians och att det är en naiv demokratisk rörelse som absolut inte hoppar in och startar krig där inget land har en envåldshärskare/despot, det är inte ett dugg rädda för nato!

Det måste vara något som har och göra med Putins och/eller toppskiktets väg ur maktens rum utan att oppositionen vinner nästa val och risskerar att förstöra för alla som nu åtnjuter makt i Ryssland. Man vill att det dom gör nu ska fortsätta av nästa generation så att Putin och hans oligarker kan i lugn och ro ta pension…

Så tror jag det är och man använder detta som ett sätt att skjuta in moral i folket och ena det mot en gemensam fiende typ?
Citera
2022-02-24, 13:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
USAs inbladning i "Revolutionen" för massa år sedan får nu äntligen blomma ut.

Tack för detta CIA!

Att Ukraina på riktigt trodde dom kan komma undan med att bakom ryggen ligga i säng med USA och NATO.

Helt rätt av Ryssland att gå in och ta bort de amerikanska marionetterna som styr. Samtidigt så sveps väl nazisterna också med förhoppningsvis.

Att låtsas som den ukrainska regimen är oskyldig är bara löjligt.

Det är lite som en liten kille som slår spelar allan mot någon större alldeles för länge och sedan lipar när den större tappar tålamodet.

Hoppas bara Ryssland håller hårt på att bara slå ut militära mål.

Samtidigt är Västvärldens hyckleri extremt motbjudande när det kommer till folkrätten. Den spelar 0 roll när det är NATO och USA som åker på erövringsresor.

Och vilka tjänar på oljepriset när Europa inte handlar av Ryssland längre..
Citera
2022-02-24, 13:07
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har ni telegram så gå in på kanalen https://t.me/voynareal postas löpande bilder o filmklipp där.
Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in