2022-02-24, 13:26
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Att Ukraina inte har något med NATO att göra är en ren jävla lögn. Här förklarar NATO själva deras djupa samarbete.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_37750.htm

Bara för man man på pappret inte är medlem så betyder det inte att men inte samarbetar med NATO. Se Sverige, har övningar i Sverige 100% riktade mot Ryssland och sedan gapar man om att RYssland blir snea?

Det samtidigt som den ukrainska regimen förbjuder ryska. Terroriserar ryska befolkningen i öst via ekonomiska medel och blundar när nazistiska dödspatruller invaderar och skjuter.

Fan folk är dumma i huvudet som på riktigt tror detta är ett oskyldigt land som invaderas nu.

När anföll NATO Ryssland senast. Hjälp mig för jag har glömt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozdovsky
Ukraina har helt misslyckats med att nå ut med information till folket. Det är totalt kaos. Vad ska man göra? Var ska man ta vägen? Vem skjuter? Varifrån och mot vem?

Explosioner i Kharkov, tunnelbanan verkar avstängd nu.

Det ryktas om att Zelenskij har lämnat Kiev men jag har inte detta bekräftat ännu.

Putin gav Ukraina och väst månader att förbereda sig.

Och ändå är ryssarna redan inne i Kiev och NATO sitter på läktaren.

Väst i ett nötskal. Biden har väl redan glömt av invasionen.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Mi-17 helikoptrar som flyger mot huvustan, skrämmande är dom flyger såhär lågt

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...xKpTkUFwFkkN9w
Antar Ryssland satar att gå direkt på toppen och ta över. Förhoppningsvis är det över snabbt och relativt oblodigt då.
Citera
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Hur många ryska troll finns det som postar meningslösa invektiv här. Tråden är totalt meningslös att följa för den som är intresserad av vad som egentligen pågår i Ukraina just nu. Tyvärr.

Tråden är fortfarande bättre än medias rapportering.
Citera
2022-02-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det pågår ett diplomatiskt spel i kulisserna. Ryssland, USA och Ukraina har redan gjort upp hur detta ska sluta. Ukraina gör lite lamt motstånd för syns skull, USA protesterar, och ryssarna får utse en marionett att styra Ukraina - ungefär som Lukasjenko i Belarus. Sen återgår allt till det normala, börserna återhämtar sig och oljepriset går tillbaka.
Lol om det är sant. Tragiskt att se bilderna på dom döda...

Helt i jävla onödan. Krig är skit. jag fattar inte ni som hetsar om krig. fy fan för er. Dåliga människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är fan otrolig. Att du kan dra Clinton ur röven i sammanhanget är ett skinande exempel på hur långt upp i Putins röv du befinner dig för tillfället.

Återigen, Ukraina har ALDRIG varit nära ett NATO medlemskap och Ukraina närmade sig inte väst därför dom ville bli NATO medlemmar. Allt skitsnack om NATO har kommit från Ryssland EFTER att Ryssland med militär makt tillskansade sig Krim och gav militärt stöd till utbrytarrepublikerna i Donetsk och Luhansk. Clinton har lika mycket med detta att göra som George Washington.
Gäsp

Det hör ju ihop eftersom det gör det uppenbart att Ryssland de fact i sig självt var hela syftet med allt.
O det har uppmärksammats, sedan har samma hänt Kina
Hur patetisk kan du ens vara?
McCarthystiska mupp, ska du inte börja tala om Sovjet när du ändå håller på?
NATOs syfte dog med kollapsen av unionen men ändå finns den kvar, varför

Uppenbarligen håller inte många med dig https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukra...NATO_relations

Ukraine NATO action plan 2008 etc etc

Men neeeeeeej, inget närmande har hänt..
Trög som bara den eller?

O ett EU medlemskap är bara en milsten mot ett nato medlemskap precis som för Sverige

Frågan kvarstår.. vad ska Ryssland förstå om NATO när de inte tillåts bli medlemmar?
Annat än ett hot
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
– Vi är en allians med 30 demokratier och vi kommer skydda våra medlemmar. Frihet kommer alltid segra över förtryck, säger Jens Stoltenberg.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Den nyttiga idioten i action igen… Att du har mage att förpesta vidare i trådarna. Jag rekommenderar alla och envar som missat din signatur att titt på din posthistorik där du med 100-tals inlägg häcklat väst och stött Putin de senaste veckorna.

Ett lite plock i dyngan, detta från den 13/2:

"Och jag hävdar fortsatt att du konsumerar för mycket propaganda och därför saknar förmåga att dra dina egna slutsatser.

Putin har solitt stöd för det han gör hos den ryska befolkningen. Att han skulle agera utifrån att han är paranoid är fullständigt befängt. Ja, han är gammal och inser nog att han måste se om sitt eftermäle. Så varför skulle han kasta in Ryssland i en konflikt som allvarligt skulle försvaga landet? Det har han inget stöd för och skulle helt rasera den bild han antagligen vill att det ryska folket ska ha av honom efter hans regeringstid."
(arbetet)
Och vad har jag för fel i det? Det jag svarar på är det eviga tjatet om han tänker invadera landet och ta över makten i Kiev. Det kommer han inte att göra har jag sagt flera gånger och jag står kvar vid det. Det vore ett taktiskt misstag att ockupera hela Ukraina. Däremot, jag har vid ett flertal tillfällen att något sådant som vi ser idag skulle inträffa om Putin skulle välja att ta till militära medel. Det är synd att du inte förstår skillnaden. Om det ör vettigt får vi se men jag tror inte han hade några val. Särskilt när ett enigt Duma röstat för att de två regionerna skulle erkännas. På tal om Putins stöd då.

Vill du ha fortsatt diskussion kring detta får du faktiskt ta in det i ditt huvud. Det blir bara tröttsamt annars.
Citera
2022-02-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så ditt argument är att Putin inte gör något fel, precis som när nato inte gjorde något fel i serbien och kosovo och libyen?

Jag förmodar att du kan "trolla" fram FN beslutet där ryssland uppmanas att säkerställa "no flight zones" över ukraina, likt de som påkallade natos assistans?

Afganistan och irak var ju inte nato en part i.

Ska du ha en åsikt så ska den väll endå inte vara enbart utifrån dina känslor vs verkligheten, för verkligheten bryr sig inte.

NATO är USA till 90% och detta inlägg syftade inte bara på NATO. Utan västländernas hyckleri i många frågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa

”Kina uttrycker förståelse för Rysslands oro över säkerhetsläget, rapporterar AFP.”

Underbar formulering. Kina pissar mot väst.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är skillnad, trots allt, på "flera tusen" och tiotusentals på kort tid, som dör i ett krig med det som alla ryssar betraktar som sitt brödrafolk och som Rysslands diktator påstår är en del av Ryssland...
Ryssland kommer inte att förlora tiotusentals döda, möjligen om idioten Zelensky mobiliserat och förberett landet för att antal veckor sedan.
Ryssland har luftherravälde och kan mala ned de Ukrainas förbanden samt bryta igenom och ta deras basområden.
Följden blir att den ukrainska armén kollapsar.
Däremot kommer det här kosta Ryssland stora pengar.
Frågan är vad EU/USA’s sanktioner får för effekt, vi får hoppas att man stänger ute ryska banker från väst och beslagtar rysk egendom.
Då lär snart Putler få det svettigt.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Öster om Dnepr kan man bara räkna med fördröjningskrig, Ukrainska styrkor kan relativt enkelt bli omkringskurna och tvingas till kapitulation.

Väster om Dnepr har ryssen mindre möjlighet till snabb manöverkrigsföring, och där har Ukrainska armén möjlighet till motanfall.

Tror ändå det bara är en tidsfråga innan det blir total kollaps av UA. Visst, det finns en del vilja, men jag tror Ryssland är en alldeles för svår antagonist för Ukraina utan NATOs hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in