Citat:
Ursprungligen postat av
-Wolfcastle-
- Må vara att känslostormen som har tagit över här. Men vad som är ännu mer skrämmande är, när folk som du, som tydligen är "hur lugna som helst" vägrar inse fakta. Vad är sen riktig media och rapportering för dig då? Vi bortser från allt som kommer från USA (inte för att jag själv stirrar blind på vad endast sägs där). Men för argumentationens -skull, var ligger sanningen enligt dig? Är det endast det som kommer från Ryssland och Putin? För Putin själv var den som deklarerade invasionen av Ukraina i ett tv-sänt tal. I nästa veva så ser man explosioner i Kiev. Vad annat behöver du? Att ditt eget hus ska fatta eld? Du är väl fullt medveten att krigets första offer är sanningen? Var hittar du styrkan att vara en av dem som ger sig på just sanningen?
Har fetmarkerat några saker i din känslostorm, sådant du läser in på egen hand från mina inlägg men som jag faktiskt inte har sagt.
Du ställer mig frågor för att sen besvara dom själv. Krigets första offer är sanningen? Så om USA drar en falseflag och skickar bomb på Ukraina så ska ryssland ha skit? Sanningen är sanningen och den är du väldigt långt ifrån att ens ha minsta lilla insyn för att sätta en spik på, acceptera det bra för du kan inte påverka det.
Nej jag behöver ingenting mer. Jag såg USA döda irakier bakom lögnen om WMD, jag såg dom döda afghaner medans du gick runt och kände att det var du som behövde skydd mot afghanerna och inte tvärt om. Jag såg dom gå ut på TV och be om ursäkt för att dom satte vapen i händerna på ISIS... Jag behöver verkligen inte se mitt eget hus tändas på av USA för att förstå jag har ju sett dom destabilisera land på land på land jag är ju inte blind, är du?
Nu, precis som när dom pratade om Iraks WMD så kan det vara så att dom presenterar en bild fylld med lögner och osanning, det hade vart i linje med hur det brukar se ut. Vissa lär sig av historian, andra stoppar huvudet i sanden.
Hur många araber fler skulle USA behöva döda innan du känner att hmmm detta land är inte så pålitligt?