2022-02-24, 17:24
Bannlyst
En ny Saddam har uppstått och utmanar västvärlden.
Citera
2022-02-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och NATO får väl flytta runt sin militär och sina vapen hur de vill i sina medlemsländer, gå och lägg dig nu din lilla ryssfjant

Alla länder ser till sin säkerhet. Det finns ingen anledning för NATO att bygga upp militärt utanför Rysslands gräns. Men nu orkar jag inte med idioter längre. Fakta på marken talar för sig självt.

DPR och LPR är inte längre en del av Ukraina. Ukraina är krossat. NATO tittar på. Alla kommer snart att acceptera det som hänt och gå vidare.
Citera
Medlem
Kan det vara så att ryssen möter ett oväntat hårt motstånd ?
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det här strider mot allt förnuft och Väst måste gå till motanfall och eliminera Putin

Tror du missförstått hur världen fungerar. Dagen Väst attackerar Ryssland är sista dagen på jorden.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Enda jag kan tänka mig fungerar nu är att vända folket emot Putin. Vägra alla Ryska medborgare tillträde till samtliga länder. Stäng ner sociala medier. Lås samtliga tillgångar som i huvud taget har en anknytning till något ryskt. Svartlista och belägg med kraftiga viten alla varor som kommer från Ryssland., mm, mm. Det ska helt enkelt vara smärtsamt att vara ryss utan att för den skull ta till våld.
Ge folket moroten att när Putin försvinner blir allt som vanligt eller bättre igen.
Låter som en riktigt idiotisk idé. Utfallet skulle snara bli tvärtom. Ryska medborgare skulle vända sig emot väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tänkte på denna video: https://twitter.com/Cqani_Bardacad/s...12543486185474
Måste kännas härligt för familjerna till avlidna Ryska soldater.
De kämpar för att Putin ska få behålla sin makt, så han kan fortsätta vara Rysslands andra ryskaste man, gömma sig i sitt palats och åka runt i sina yachter som han äger.
Citera
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Nu har ju USA och NATO en verklig och konkret chans att gå in i Ukraina och slå tillbaka och få Putin i galgen och sedan befria och göra Ukraina medlem av Väst o NATO ! det är ju uppenbart för alla att Putin blivit galen och är en fara för hela världen...

Nej!
Då är Estland Lettland Litauen och Finland nästa. Lätt att vara kaxig svensk då man inte är granne med Ryssland.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kanske våra Putinpojkar här i väst har varit igenom en hel del "daddy-Issues" och längtar efter manlighet som kan förlösa dom med lite gammaldags auktoritet och känna sig mer komplett ?

Många pojkar har växt upp utan en faderlig gestalt, nu ser vi resultatet. Daddy come and rescue me ,please

Dessa Putin fanboys tror på allvar att det är bara riktiga män som har kepsen bakochfram. Riktiga kvinnor faller som käglor när kepsen sitter 3/4 snett och man är hård i ett forum. Nazdarovje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Enda jag kan tänka mig fungerar nu är att vända folket emot Putin. Vägra alla Ryska medborgare tillträde till samtliga länder. Stäng ner sociala medier. Lås samtliga tillgångar som i huvud taget har en anknytning till något ryskt. Svartlista och belägg med kraftiga viten alla varor som kommer från Ryssland., mm, mm. Det ska helt enkelt vara smärtsamt att vara ryss utan att för den skull ta till våld.
Ge folket moroten att när Putin försvinner blir allt som vanligt eller bättre igen.

Finns en del filmer på twitter där ryssar demonstrerar mot kriget. I Ryssland. Kan vi hoppas att många ryssar vänder sig mot diktatorn Putin?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Inte en chans.

Ryssarna lider svåra förluster i luften.

De kommer behöva rulla in med markburna förband och då kommer detta ta längre tid.

Visdt kommer de mala ner till slut så att säga, men måste de gå via marken kommer det ta veckor.

Trött jag blir på att folk påstår saker utan att ange källa. Är det så svårt?
Citera
2022-02-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Osannolikt? För bara några dagar sedan hävdade du och dina gelikar att Ryssland inte var intresserade alls av att invadera Ukraina.

Dom ombads komma in av två självständiga republiker då Ukraina envisats med att attackera militärt. Nu får dom ta konsekvenserna. Förundrad över hur korkad ledar Ukraina har. Nu står han där med byxorna nere.
Citera
2022-02-24, 17:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Då får vi hoppas att det blåser mot Moskva så vi kan bränna ner den stan för evigt.

Vilka trupper leder du? Brukar inte du kämpa mot C-19, har du bytt nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in