2022-02-24, 17:34
Medlem
dannbaggens avatar
Är det detta som retat upp Putte-snutte-gubben Vladimir Putin?

https://upload.wikimedia.org/wikiped...ssels_2019.jpg
Citera
2022-02-24, 17:35
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
Ska bli kul när västs sanktioner biter tillbaka och folk behöver spendera flera tusen mer i månaden på energi o mat. Inga glada miner kommer ur den här idiotiska konflikten för någon.

Ja, verkligen jättekul. Har du något mer kul du kan tipsa om?
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
EU-vapnen som skickats till Ukraina verkar ha kommit till mycket stor nytta. Flera ryska KA-52 är utslagna enligt ett par videos jag sett. En av dem sköts ner över vad som såg ut att vara en sjö eller en större vattensamling (troligtvis inte ett hav?).

Piloten ska ha skjutit ut sig själv men landat i vattnet. Oklart om de kunnat gripa honom. Samtidigt florerar bilder på tre stycken ryska krigsfångar som blivit tillfångatagna av ukrainska styrkor. De ryska soldaterna var besättningsmän på en BTR eller APC-liknande fordon. Soldaterna ser inte ut att vara mer än 19-25 år gamla. Helt sjukt.
Citera
Medlem
De är de här människorna som får lida på allvar.
https://twitter.com/mightyfarooz200/...81636591370240

Och de är de här RIKTIGA FLYKTINGARNA som Sverige ska stänga gränserna för.
Nej vi ska bara ta emot muslimer, usch för våra politiker!
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Av alla filmklipp jag har sett från Ukraina så har jag inte sett en enda NEGER-/SOMALIER. Vad beror det på. Sväng runt med en kamera i Sverige så tror man ju att det är Somalia man fotar.

Märklig prioritering.

De har väl flyttat vidare först av alla i vanlig ordning
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ryska börsen har fallit typ 40% utan att sanktionerna ens börjat, trots förbud mot shortning. Vi får se hur smidigt det går för den skallige fürern när ett redan fattigt folk blir ännu fattigare. Ryska revolutionen 2.0

Dags investera i någon rysslandsfond. Vilken är bra?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är enligt en tidigare överenskommelse mellan Ryssland och USA. Men hursom, Ryssland kanske ska ingå en militärallians med Mexiko? och placera ryska vapensystem utanför USA:s gräns.

Det finns ingen sådan överenskommelse.

Jag har inget emot att Mexiko och Ryssland ingår en allians. Skulle tycka lika illa om USA som Ryssland om dom agerade på samma vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Så du menar att om Skåne utlyser självständighet och Danmark erkänner Skåne så är det ok att Dansken knallar in i Skåne?

Du hör ju själv hur idiotiskt det låter.

Ryssjävlar!

Din jämförelse är idiotisk. Ett land använder inte artilleri och granateld mot sin egen befolkning. Det är kulturella och språkliga skillnader plus att den delen inte alltid har varit en del av Ukraina.

Men hur som. Dom är inte längre en del av Ukraina. Ryssland har nu löst problemet permanent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tänkte på det som hände nyligen.

Sry, men nu hänger jag inte med alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Trött jag blir på att folk påstår saker utan att ange källa. Är det så svårt?

Det räcker med att titta på allt från idag? Bekräftat att minst 11 helikoptrar och 4 SU-35 plan skjutits ned.

Ukraina har bara förlorat en Mig 29 och ett fraktplan samt någon form av transport helikopter.

Det är värre på marken dock, där verkar det som att Ukraina förlorat fler soldater. Men igen, de bjuder motstånd mot luften.
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Den amerikanska underrättelsetjänsten kände till detta i veckor nu och det känns som att ryssen får ett oväntat hårt motstånd är det korrekt uppfattat ? är amerikanska och brittiska specialsoldater redan där ?
Det är möjligt att det finns specialsoldater där, men de är garanterat inte stridande. Endast rådgivare isf. Skulle det komma fram att SF, SAS eller SEAL var där och stred så hade det verkligen urartat något enormt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Av alla filmklipp jag har sett från Ukraina så har jag inte sett en enda NEGER-/SOMALIER. Vad beror det på. Sväng runt med en kamera i Sverige så tror man ju att det är Somalia man fotar.

Märklig prioritering.

Fast det var en neger, eller mörkbrun indier, som hette Rpbin och kom från Sverige som var där och hade ett mulattbarn med en ukrainsk kvinna. "Svenske Robin i Ukraina" var med i Aftonbladet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in