2022-02-24, 18:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har väl redan nämnts, men alla ryssar verkar inte stödja aggressionen. Gatuprotester sker i flera städer.
Viktigt att komma ihåg, skurken är Putin, inte ryska folket.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
En rätt stark teori är att Putin ligger bakom attackerna i D och L. Så att han sedan kunde påstå att han försvarar sig. De får dessutom stöd, ekonomiskt, militärt och som självständiga republiker, av just Ryssland

Det förklarar varför de ej tagits, för de behöver inte tas.

Områdena är delvis starkt kontrollerade av Ukrainsk militär. Beakta det.
Hårda områden, ur bägge lägers perspektiv.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Helvete vad mycket desinformation och säkert korrekt information som susar omkring. Kan förstå om viss förvirring rådde under WW2 , men idag ?

Jag vill påstå att likheterna mellan vad som skedde första veckan i september 1939 och vad vi sett igår och idag är slående lika, på flera plan.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag är inget rysstroll, men jag tycker ryssarna har vissa sunda värderingar som vi kan lära oss en del av.
Som att det är fel med HBTQ-propaganda riktad mot barn, t ex.
Vad är det för fel att lära barn om alla människors lika värde oavsett läggning? Fattar inte. Eller syftar du just på att HBTQ är någonting mer? För visst, det blir nästan som religion för vissa och då går det överstyr. Men allt för många ryssar har en skev människosyn.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Dom bombardier Mariuopol intensive nu
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Efter 13-14 timmar eller vad det är nu, så kontrollerar ryssarna Tjernobyl och stora delar av Cherson-oblasten i sydligaste delen av landet.

Det är vad ryssarna har lyckats med i övertagande, annars har det varit mindre attacker här och där. Men Ukraina styr på dessa platser fortfarande.

Snacka om pyrrhusseger, -Yeah, vi har erövrat Pripyat, knappt något motstånd alls!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vill påstå att likheterna mellan vad som skedde första veckan i september 1939 och vad vi sett igår och idag är slående lika, på flera plan.

Jag är född 1962 så jag kan inte jämföra.
Citera
Medlem
Jag har en känsla av att Ryssarna inte kommer att ge sig på Kiev. De har inbjudit Zelensky till kapitulationsförhandling.
Ryssarna vill inte gå in med trupper. Det blir för stora förluster. I stället belägrar man landet. Man kontrollerar all trafik ut och in och hoppas att Ukrainarna skall ge upp.
Förmodligen vill de dela landet på något sätt.
Citera
2022-02-24, 18:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkler
Nu vänder det

Stora förluster i manskap och materiel

https://www.dailymail.co.uk/news/art...es-losses.html

Hur jävla bråttom hade dem när de skrev det där? Helt smockat med grammatiska fel, uteblivna ord etc.
Citera
Medlem
Citat:
BIDEN HAS BEEN PRESENTED WITH MENU OF OPTIONS FOR CYBERATTACKS DESIGNED TO DISRUPT RUSSIA’S ABILITY TO SUSTAIN MILITARY OPERATIONS IN UKRAINE -NBC NEWS
https://twitter.com/phildstewart/sta...04710925819905

Intressant utveckling. Vad kan dessa alternativ vara?
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Kan du lista de väldigt många länder som har bättre militär förmåga än Ryssland?

Jag kan börja med USA, Kina, sen tar min lista slut.
Även om Ryssland ligger på bronsplats av dom länder som lägger mest pengar på militären, så hade både Frankrike och England lätt kunnat ta ryssen ensamma om dom ville.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min uppfattning är att det går dåligt för Ryssland. Jag fattar inte hur dom skall kunna hålla det lilla dom tagit om dom inte sänder in tusentals politiska kommissarier typ Nikita Chrustjew som en gång basade över jordbruket i Ukraina.

Hur FAN skall man kunna omvända folket? Jag tror inte på detta och den egna militären är nog inte lyckliga.

Över 50% av befolkningen är rysktalande till vardags, ortodoxt kristna och tämligen ryska i praktiken. Den "ryssvänliga" regeringen som störtades 2014 hade ju trots allt stöd av en majoritet av befolkningen. Det är egentligen bara den bisarra minoriteten med låtsas-katoliker på ca 1/10 av befolkningen i västra änden av Ukraina som hatar Ryssland. Judarna som styr landet sedan 2014 är ju också anti-ryska. I övrigt tror jag inte folk orkar hetsa upp sig och dö i onödan. Ukraina är Europas fattigaste land. De kan pradoxalt nog få det bättre ekonomiskt under ryskt än under USA-judiskt paraply, om inte detta urartar fullständigt förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in