2022-02-24, 20:05
Medlem
Emolls avatar
Tydligen så har delar av ryska armen lämnat över sig själva till Ukrainska armen. De saknar motivation till att kriga. Handlar om en motor brigad.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
tragiskt, ukraina faller och biden gör inget

Ja men du är ju en skrivbordskrigare i alla fall.
Citera
Medlem
StonedApeTheorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Vart kan jag lyssna på denna kretin och hans tal?

Youtube, vill förtydliga. Trodde att Biden totalt skulle fallera så jag blev positivt överraskad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Om jag inte minns fel nämnde NATOs generalsekreterare Stoltenberg någon månad sedan att Finland och Sverige i princip kan gå med över en natt.
Med andra ord är det väl bara att ha allt klart utifall det värsta händer? Men är nuvarande sopregering kapabel till det?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Vart kan jag lyssna på denna kretin och hans tal?

Live
https://www.youtube.com/watch?v=3SzV...WashingtonPost
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men vad gör gubben konkret för att motverka Putin? Bortsett sanktionerna ni tror psykopaten i Kreml bryr sig om?

Både Biden och Putin behövde det här kriget. Resten av världen förlorar. WEF vinner.
Sanktionerna kommer att destabilisera Putin. Han kommer inte att bli mer populär efter detta.

Han har låtit arrestera tusentals demonstranter idag, vilka varit kritiska till hans krigshets.

Detta är slutet för eran Putin.
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Förklara varför Nato ska göra något öht

Vem ska vi ställa hoppet till? FN? EU? Hur har du tänkt att Ryssland ska bekämpas? Vem har kraften?
Sanktioner räcker inte på långa vägar.

Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Månader/år? Ukraina i sin helhet kommer vara besegrat inom nån helhet. Möjligtvis att de kan bedriva nån form av gerillakrig därefter. Ni förstår verkligen inte vad ni pratar om: Ryssland har gått in med full kraft. Världens tredje största arme.

Därför krävs annat än sanktioner, som är en alldeles för långsam process. Tiden är alldeles för knapp för det ukrainska folket.
Citera
2022-02-24, 20:06
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur menar du med provocerat? Mig veterligen är denna situation skapad av att Ryssland opåkallat invaderat Ukraina.

Då behöver du läsa ikapp.
Citera
Bannlyst
RYSKA TANKS I MELITOPOL!!!

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...m_source=share

En blitzkrieg Hitler bara kunnat drömma om!
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Eller så har US och NATO gått i Kinas fälla och provocerat fram denna situation.
Ryssland kan ju bara förlora på detta. Oavsett hur invasionen av Ukraina slutar så har hela Europa enats i antiryska aktioner. Även de som tidigare varit försiktigt positiva till Putin har nu vänt honom ryggen. EU har redan beslutat utesluta Ryssland ur ekonomiska handelsorganisationer. Det kommer sanktioner. Ukraina kommer ännu hårdare sträva mot EU och Nato, som kommer kunna värva flera medlemmar. Ingen vill köpa rysk gas eller olja, detta kommer kosta Ryssland ekonomiskt för lång tid framöver.
Citera
Medlem
Är Rubel en stark valuta i Väst ?
Citera
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Utan tvekan. Detta hade aldrig varit möjligt med Trump som president.
Ja jävla idioter som röstat på Biden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in