2022-02-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag står på Ukrainas sida i detta men att beväpna civilbefolkningen känns som ett jävligt fult och desperat drag. Okej att det är frivilligt men det kommer också bli oerhört tacksamt att senare beskylla ryska soldater för att döda civila. Blir man beskjuten kommer elden besvaras oavsett vem den kommer ifrån.
I krig kan de flesta inkallas för att försvara sitt land, det är inget konstigt med det. Det gäller även för Sverige: "Alla svenska medborgare och övriga som är bosatta i Sverige och som är mellan 16 och 70 år är totalförsvarspliktiga."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Tack för erbjudandet men jag vet inte om jag vågar undvara mer just nu.

Dessutom, inte för att jag misstror dig, så känns det bättre från mitt perspektiv att bidra via etablerade officiella kanaler.

Jag hoppas bara att det fungerar hela vägen fram.
Fast detta är ett bättre sätt då det går direkt till dom, jag lovar.
Behöver verkligen din hjälp.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Två Gripenplan passerade just södra Sverige, riktning mot Malmö...

Jaha, det är väl verkligen ingen nyhet? Två Audi och en Opel passerade just utanför kontorsfönstret här.
Citera
2022-02-25, 16:20
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Rysk kolonn nedkämpad i riktning Kherson.

https://m.youtube.com/watch?v=UYPrj1vIfmc

Z verkar indikera att de kommer från krimfronten.

Vackert. Kämpa Ukraina!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Moskva är en av de trevligaste städerna jag varit i.

Antar du inte varit i USA och sett den rena och skära misären på gatorna där med tältande pundare på varje gata i stort sett? Ryssland är fattigt ja men USA är fan än mer bedrövligare, jag har aldrig skådat sådan misär som det är där

Jag har inte varit i USA, kan mycket väl tänka mig att det råder misär. Vad jag menade var att det var en dov, grå, tung känsla över staden Moskva. Numer kan det vara betydligt öppnare efter glasnozt.
Citera
Medlem
Krupniks avatar
Ser rätt många videor från vad som verkar vara Ukrainare av olika slag där dem faktiskt har slagit Ryssarna en del fal, iaf mer videor av Ukrainare som har klått Ryssar än tvärtom.

Ger Ukraina Ryssarna spö eller rör det sig mer om propaganda som dem hoppas att deras eget folk ska se?
Citera
Medlem
Ni Putin fanatiker som försöker rättfärdiga hans intentioner och agerande, hur tänker ni kring alla familjer som måste fly landet och förlorat sina hem?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
När man ser på nyhetssändningarna från MSM om ukraina och Ryssland så upplever jag dom som en flock hysteriska hönor som låtsas vara en tupp.

Här är en kille på plats i Donbass prickar in händelseförloppet bättre i ukraina än alla de hysteriska MSM-kanalerna tillsammans.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=VBtxiBehhgc
Citera
Medlem
Ska Tjeckien verkligen in i Ukraina? Varför skriver ingen om det? Rätt stor nyhet om det är sant?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Gå och kolla bakom buskarna...kanske sitter några ryssar redo att invadera just ditt hus. Paranoia...

Det är alltså ditt svar till mitt påstående om att Putler har långtgående krigsambitioner.

Alla som varnar för Putler är tydligen paranoida. (FB) Jimmie Åkesson kan inte välja mellan en despot (Putin) och en demokrat (Biden)

Ryssland skulle aldrig invadera, det var bara en övning.
Ryssland skulle aldrig överta Ukraina, de skulle bara skicka lite humanitär hjälp.

Jag håller med den här herrn: https://twitter.com/SlavinskyAndrew/...25188504649757

Det här slutar garanterat med att Putler tar livet av sig. Ett utökat självmord är var det här är. Putler har fått någon dödlig diagnos och tar med sig så många han kan på vägen till helvetet.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Många unga ryska män som kommer att komma hem med cancer efter detta.

Även många i kistor.

Har det rapporterats om motoffensiven Ukraina genomför i östra Ukraina?
https://twitter.com/NotWoofers/statu...98491885465603
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ryssland har redan sagt, i över 8 år nu att de inte vill ha Ukraina och att de vill att Ukraina ska vara ett neutralt land. Det var samma villkor Ryssland gav Zelensky idag. Så det finns nog 0 chans att Ryssland på något sätt skulle annektera Ukraina.

lite fånigt och clownaktigt av putin at ensidigt bryta mot budpastfördraget, och sen stå på ukrainskt teritorium och proklamera att han inte vill ha ukraina.....bitch plz....

Citat:
Det vore omöjligt också ur ett ekonomiskt perspektiv, Ukraina är för stort och nedgånget för att Ryssland skulle kunna ta över det.

Vad som sannolikt händer är att.

1. Ukraina blir ett neutralt land.
2. Ukraina får en pacifist konstitution, där det förbjuds att ha en armé.
3. Ukraina tvingas erkänna LDPR och Krim som självständiga från Ukraina.
4. Ukraina blir en löst sammansatt konfederation.

jag erbjuder alternativ 5 som jag ser som lika sannolikt.

5. ryssland drar sig tillbaks. putins ersättare går med på helt vidriga krigskadestånd och eftergifter för att komma ur sanktionerna och börja om arbete mot normaliserade relationer från 90tals nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in