2022-02-25, 16:20
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Inget varken du eller jag behöver bekymra oss om likafullt eller hur.
Har svinet Putin gått full tilt så har han.
Svaret kommer att bli att nationen Ryssland upphör.

Om det finns en logik i vad Putin säger. Här spottas det och spys på allt och alla. Putin sade i sitt tal han vill skydda ryska medborgare nu och i framtiden mot hot från NATO, Ukraina och en mera hotande omgivning mot ryska intressen. Att Ryssland definitivt inte ska bli attackerat som skedde under WWW2 där en miljon ryssar dog första månaden av anfall, enbart för att landet inte var beredd eller varnad innan det blev anfallet av fienden - nazisterna.

Jag håller med om att NATOS expansion utgör ett hot mot Ryssland, särskilt när Putin kallar Nato för "lögnens-maktcentrum" (något sådant). Putin gör jämförelser med invasionen av Libyen och andra länder , som anfallits av västallierade. Samt vilket moraliskt förfall de länderna efteråt drabbats åt. Likaså uppväxten av gangstervälden i de invaderade länderna. Putin säger sig vägra gå samma väg till mötes och ska försvara Ryssland på liv och död.

Är det så fel, det han säger Putin? För mig finns en logik att Ryssland i framtiden kunde anfallas och utsättas ifall de inte nu med våld övertar Ukraina. Ett övertagande av Ukraina kan betyda en säkrare framtid, när den ryska björnen hålls lugn och inte petas på.
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-25 kl. 16:23.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Sveriges statsminister Magdalena Andersson skriver att hon just pratat med Ukrainas president Zelenskyj igen.

"Jag sa att Sverige står i full solidaritet med Ukraina och att vi kommer öka vårt stöd. Ytterligare EU-sanktioner mot Rysslands illegala aggressioner kommer", skriver hon på Twitter.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Varken Ryssland eller Soviet har ansökt om medlemskap i NATO och har således inte heller nekats medlemskap. Huruvida Ryssland skulle ha släppts in är en annan fråga.

Sovjet ansökte om medlemskap jo. Den togs inte på allvar givetvis eftersom man förstod att det bara var för att trolla och förstöra.
Citera
2022-02-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livefree3344
sadam vägrade us dollar för deras olja, därför usa angrep irak, samma med gaddafi.
All Wars are Bankers' Wars.

Jepp! Petroldollar har det handlat om i stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Tycker det är fegt av NATO att inte skicka in specialförband för att hjälpa Ukraina

Går inte eftersom det är en farlig upptrappning.
Dra lärdom här Sverige.
Putin kan bara anfalla länder som icke är NATO medlemmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Jaha, det är väl verkligen ingen nyhet? Två Audi och en Opel passerade just utanför kontorsfönstret här.
Kanske pågår en liten arab-attack i Rosengård och nu slår Peter H. tasken i bordet och säger : ATTACK!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det barnamördaren Putte gör just nu är den tredje invasionen av ett grannland på 14 år, baradet Ryssland gör sånt Och sedan undrar ni på trollfabriken varför ni inte har några kompisar. Med kompisar som fjollan V Put-it-in behöver man inga fiender. Men det är viktigt att hänga kvar vid statskassan.

Det VP gör nu, är fullständigt vidrigt och igen: jag är inget ryskt troll.
Jag har aldrig varit i skitlandet Ryssland och tänker inte åka dit heller.

Stormakter brukar svina såhär - de invaderar, plundrar och ägnar sig åt ekonomisk krigföring.
Det är inte bara VP som invaderar försvarslösa mindre länder och mördar barn. Nu har han iofs varit ovanligt flitig på sistone men han är inte alls unik. USA har dödat, skövlat och torterat i Irak och Afghanistan i 20 år, utan vett och sans.

Du hoppade över min fråga - jag undrar ärligt vad du tror.

Jag är j-igt rädd för att VP ska kontrollera Ukraina och därmed hamna precis invid NATO-landet Polen.
Det vi ser nu är gigantisk friktion mellan Ryssland och EU/NATO/Väst.

Detta är så mkt större än Ukraina.

Om VP kontrollerar Ukraina, vad tror du händer sedan, hur reagerar VP och NATO på hans närvaro vid Polen? VP gör ju exakt det han inte tål att NATO gör.

"Jag vill inte ha NATO nära" ryter VP, intar Ukraina och placerar sig oundvikligen invid NATO/Polen. Strategiskt är det väl samma skit...

Hur tror du han tänker?
Citera
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Aka rysk desinformation.

Tror du bara på saker aftonbladet skriver? Kanske är bra kolla båda sidor och få sig en uppfattning.
båda sidor skriver sanna saker och även osanna. Bara en idiot som du tror på ena sidan
Citera
2022-02-25, 16:22
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Kom igen ukrainare. Åk till Ryssland med bombbälte och begå självmordsattacker överallt i Ryssland. Slå ut deras elnät, kärnkraftverk, tunnelbanor mm. Kan man få dit 20 000 självmordsbombare kommer Putin få ett helvete.
Självmordsbombarna är på väg till Ukraina för att slåss för Putin. Häng med nu.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Ryska förluster hittills:

80 stridsvagnar
10 flygplan
7 helikoptrar
2 800 soldater
516 bepansrade fordon

https://twitter.com/KyivPost/status/...nixfNK_NqjcgxA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Stor Ukrainsk militärkonvoj sönderbombad.

https://twitter.com/200_zoka/status/...wqX6Nrs5Aq7TiQ

Jag som arbetar med ADR-transporter. Blir ändå lite stolt att se att Ukrainska militären är så duktiga och etiketterar sina fordon. De värmer ADR-hjärtat lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hoppas alla svenska natorunkare funderar ordentligt

Den sekunden sverige skickar ansökningsblanketten kommer gotland försvinna för alltid. Hade tokhäxan lööf var it statsminister hade hon gjort det.

Ja och det går ju bra för dom som står utanför Nato också? Idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in