2022-02-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Vart fan hittar du den infon?

Det jag hittat från idag är deras officiella uttalande om att inte aktivt gå in i Ukraina med trupper! Så snälla, länka eller trollar du?

Ah det är lögn. Bögar tvingas bära rosa hatt såklart. Blå är ingen jävla bögfärg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Hela Ukraina stödjer inte den demokratiskt valde Zelensky.
I nästa fria val lär han vinna en jorskredsseger efter det här, helt utan det fusk som barnamördaren V.Puttin måste använda för att sitta kvar med händerna i statskassan.
Citera
Bannlyst
Zelenskyj liknar denna:

https://youtu.be/dYDxxHrlmUg
Citera
Medlem
Håll dig då till ryska chattar är du snäll.
Citera
2022-02-26, 10:46
Medlem
Det är Putin som inte verkar frisk. Jag är också rädd att han snart tar till något riktigt obehagligt. Kanske inte kärnvapen, men det finns många andra sätt att knäcka en befolkning.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Lavrov har varit tydlig med att de är beredda att avsluta den militära operationen om Zelensky går med på att Ukraina ska förbli en neutral stat och inte ansluta till NATO. Är detta mycket begärt tycker du?

Problemet med att ljuga som Putin gjort är att det till slut inte är någon som tror dig. Fanns de som trodde Ryssland inte skulle invadera Ukraina och se nu vad som händer. Putin går inte att lita på, länder runtom i världen ser precis vad som händer nu och drar slutsatser.

Ukraina vill ha fred och har alltid velat det, Putin vill ha krig, thats it.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Nej det är ganska obvious och därför även fel. Men man kan förstå en händelse utan att tycka det är lagligt. Samtliga krig senaste 100 åren har varit angrepp på suveräna stater.
Så du anser att inbördeskrig inte räknas som krig?
Vilken skola har du gått i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det ryska försvarsministeriets talesman meddelar att över 800 militära objekt i Ukraina har förstörts. Med andra ord, Ukrainas militära infrastruktur krackelerar. Vidare meddelas att frontlinjen i vissa partier i öst har flyttats sex kilometer västerut då Ukrainas nationalister övergett sina positioner. Staden Melitopol med 150 00 invånare har intagits.

Den ryska avmilitariseringen av Ukraina går således som på räls.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=We-zT7Lmpk8

Haha. Är det dags för förmiddagspasset nu? Sött att du använder så neutrala ord. Jag har flera uttalanden som hävdar att rälsspåret är djupt krackelerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det finns absolut utrymme att kritisera USAs militära agerande, både historiskt och i närtid. Däremot saknar det relevans i den nuvarande konflikten. Om man vill relativisera Rysslands agerande med USAs agerande blir det ju en tankevurpa; anser man USAs agerande fel måste ju även Rysslands agerande vara fel.

Det går ju inte för den ena sidan exempelvis Ryssland/Kina att hela tiden låta den andra Usa expandera sitt inflytande och vice versa kan påpekas. Sen hur man ska göra i praktiken eller om det kommer att fortsätta vara djungelns lag kan jag inte säga, frågan är väl vad som är rätt och fel och vem som bestämmer det.

I praktiken verkar de som att om Usa attackerar Irak så tycker deras allierade att det är "rätt" och om Ryssland attackerar Ukraina tycker deras allierade att detta är "rätt".
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Lavrov har varit tydlig med att de är beredda att avsluta den militära operationen om Zelensky går med på att Ukraina ska förbli en neutral stat och inte ansluta till NATO. Är detta mycket begärt tycker du?
Ja,ja! Ryssar har rykte om sig att vara ärliga, och då ska man lyssna på dem. Jag hoppas du förstår sarkasm.
Citera
2022-02-26, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Trump startade inget krig. Det är väl den enda president i USA som inte gjort det. Biden skrämmer mig!

Jag har inte påstått att gubben Trump startat krig. Men han hyllar ju Putin. Sedan må du tycka vad du vill om Biden. Om Trump varit president i dag kan vi ju bara ana vilken vän Putin haft i USA. Vi vet ju alla även vad Trump tyckte om Nato. Det var tummen ner.
Citera
2022-02-26, 10:47
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är Putin som inte verkar frisk. Jag är också rädd att han snart tar till något riktigt obehagligt. Kanske inte kärnvapen, men det finns många andra sätt att knäcka en befolkning.

Gas tex. Senapsgas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in