2022-02-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ska funka bra. Amerikansk vapen. https://www.youtube.com/watch?v=q0nuhI05QyA

Fast det där är ju på väldigt låg höjd.

Jag är lite rädd att om ryssarna får mycket förluster på lägre höjd typ helikoptrar, lågtflygande jetplan osv så kommer det bli bombmattor från högre höjd istället. Därför undrade jag hur högt den kan ta mål. Den är trots handhållen med ett kikarsikte. Tvivlar på att den kan identifiera bombplan på +10 000 meter.
Citera
2022-02-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du är kanske inte medveten om att USA redan nu har trupp här för övningar då och då, så jag tror nog de skulle våga det om vi ansökte om medlemskap också. Har du något som stärker en annan slutsats?

Våga?
Vad tjänar dom på det? Varför skulle dom riskera det?
USA har redan Sverige där dom vill ha det, vi lyder minsta vink redan.

Och vad skulle det gynna Sverige att gå med i Nato?
Om Sverige skulle gå med i Nato så skulle det bara leda till ökade spänningar.
Ryssland är inte sugna på att få en kärnvapenbas på gotland tex och skulle säkert då försöka åtgärda detta innan det sker...

Jag är inte så säker på att Hillary Clinton, Biden & resten av globalisterna skulle gå in o rädda Sverige om det skulle innebär ett Ryskt svar på USA fastland...

Facit:
Nato: 2-3 miljoner invandrare till Sverige
Ryssland: ?

Sverige behöver stå upp för sig själva. Samma princip som Sverige hade innan Reinfeldt o gänget la ner försvaret.
Senast redigerad av Flytefoam 2022-02-26 kl. 11:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det där förstod jag inte som något annat än du inte kan formulera egna tankar. kan du förtydliga?

Fakta är oberoende av rätt och fel. du bör ha det i åtanke när du konstruerar en mening.

Nej. du får inte proklamera en fantasi värld, du är välkommen att peka på historien däremot, det är ju inte en fantasi.

Budapest föredrag eller tredje världskrig. det var ju syftet med det , och det fungerade, bevisligen.

Du verkar mena att när Usa anfaller är det "rätt" för att de faktamässigt är starkast i världen och när andra gör det så blir det "fel".
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ryska soldater våldtog miljontals kvinnor i Östeuropa i sitt stora fosterlandskrig.

Det är så ryssar är bara.

Ja det har vi konstaterat! Likväl som det är konstaterat att svenskar åkte ner till Ukraina för att kriga 2014 för att det var kul, likväl deltog svenskar i strider med IS, likväl åkte svenskar ner under kriget i Jugoslavien och våldtog kvinnor.

Så ta du å hoppa ner i källaren igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Rapporten är att 800 ryssar har stupat inatt.
Jag vill påstå att det går bra för Ukraina och många håller nog med mig.
Det är fortfarande lugnt i centrala Kiev och jag har följt live-kamerorna. Nån gång kan det höras.
”De” skriver att det krigas där men då menar de förmodligen orter gissar jag på.
Holland och Tjeckien har skickat vapen till Ukrainska armén.

Skulle ta dessa rapporter med en nypa salt, 800 personer på en natt är otroligt mycket och något som Ukraina rapportera dessutom. Lita inte blint på dessa siffror, var källkritisk!
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Källor på detta ditt väst troll.

3 helikoptrar är confirmed på videos samt 2 stridsflyg. Dessutom är varenda siffra jag lägger fram mer än halverad ifrån de ukrainska siffrorna. Att anfalla är kostbart. USA styrker även uppgifterna om transportplanet med fallskärmssoldater.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Din kompis Putte får gärna inleda denna så att kallade demilitariserande och fredsskapande insats för välden med att göra sig av med sina 6500 kärnvapen.

Tyvärr är det så att en stark militärmakt är grunden för fred. Det ser vi på flera håll i världen. Kärnvapnen är därför en garanti för att ingen annan kärnvapenmakt försöker gå i krig med Ryssland, vilket ju Putin också mycket riktigt varnade för konsekvenserna av. Med den styrkan i ryggen så rensar nu Ryssland upp i det träsk av vapen och aggression som funnits i Ukraina.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Situationen är ganska olik i de bägge länderna. Eller du kanske menar att det finns Ryska provinser även i Sverige som måste befrias..
Olik? Ja visst är det olikt, men nog fan kommer ryssarna hitta på något. Kanske roffa åt sig Gotland under tiden och nöja sig med det.
Citera
2022-02-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Litauen är väl ändå medlemmar i Nato?

Ja, det blir ett bra test för Putin om NATO vågar starta WWIII. Det gör de knappast för ett fjuttland som Litauen. Sen är vägen öppen
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Tveksamt.. Ryssland skrämmer inte. Dom klarar inte av Ukraina, ska dom börja strida på flera fronter?
Går dom på oss kan dom räkna med att fler kommer blanda sig i.

Personligen tror jag det inte har ett skit att göra med sk inkompetens inom den ryska försvarsmakten, utan en rädsla att den inhemska folkopinionen skall sparka bakut om Putin börjar med 'carpet bombing' av Ukraina. man skall aldrig underskatta den sk "optiken"
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
"Confirmed: Live metrics show that Twitter has been restricted on multiple providers in #Russia as of 9:00 a.m. UTC; the incident comes as the government clashes with social media platforms over policy in relation to the #Ukraine conflict."
https://twitter.com/netblocks/status...23148362862593

Putler stänger av sociala medier i Ryssland. Igår stängdes delar av Facebook av i landet och idag Twitter.

Han är såklart pressad. Nu märker vanligt folk i Ryssland att det är nåt lurt med Putlers krig.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Män super och smiskar kvinnor i alla länder och oavsett vilket land det sker i så är det fel.
I somliga länder är det vanligare.
Mordfrekvensen är för övrigt nästan 9 gånger högre i Ryssland än i Sverige som har hög invandring av människor från Afrika och Mellanöstern.
Andra länder som Tjeckien där den varit minimal så är den hälften av Sveriges eller 20 gånger lägre än Ryssland.

Ryssland är ärligt talat ett u land ur flera aspekter.

Våra "skötsamma" invandrare är lugnare än vad ryssarna är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in