2022-02-24, 20:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Ukrainska trupper håller just nu på att beskjuta flygplatsen med artilleri, vi får nog se imorgon vem som gått segrande ur den striden.

Jag antar att om ryssarna hinner fram till Kiev landvägen så spelar den flygplatsen ingen roll längre.
Citera
2022-02-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Blir så jävla förbannad och skäms att Sverige är så jävla fega. fyfan.
Varför föddes man i detta pissland som svensk där ingen vågar agera eller ta tag i något.

Skicka vapen för i helvete, de ber om det!

Vad ska Sverige säga när allt detta är över?
"Jooeee, men ni vet... vi skickade ju ner fältsjukhus och skogsbrandstält, vi stod 100% bakom Ukraina"

ÅÅh, pinsamma pinsamma Sverige

Även om det skulle vara moraliskt rätt att skicka vapen så kommer dessa att konfiskeras av ryssarna ganska snart - vart skulle dom skickas? finns inga flygplatser kvar i ukrainarnas kontroll, kvar blir osäkra landvägar från Polen, droppas det från plan riskerar dessa snabbt bli nerskjutna.

Vinnarna blir ryssarna och vapenproducenterna, surt men mest realistiskt.
Citera
Medlem
hur bra arme har Ukraina? Kan dom stå emot några veckor kanske månader?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kommer nog bli en blodig natt. Följer livesänding från Telegram. Hörs automateld vid ukrainska militärakademin i Odessa nu. Verkar som Ryssland övergått från luftstrid efter att slagit ut flygbaser och luftförsvar till markstrider nu.
Smart. Ryssland kommer ta totalt kontroll över mellersta Ukraina(Kiev) och omringa ukrainska styrkor i Öst.
Men hur kunde ukrainska armen inte se att ryska styrkor skulle gå in via Vitryssland? Känns totalt amatörmässigt att missa ett så öppet mål.

Jag tror inte att man räknade med att Vitryssland skulle låta dem använda sitt land som språngbräda. Det är trots allt broderfolk. Nästan lika tokigt som Sverige skulle låta Tyskland rulla igenom här för att anfalla Norge. Absurt eller hur?
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag var otydlig i inlägget du citerar, jag specade ej över hur lång tid Ryssland kan klara sig med enbart Kina som partner.
Men för att förtydliga - Inte lång tid alls. Jag tänkte 7-10år, men jag har helt säkert fel.

Det är för att du är okunnig. Kina är idag världens största industriland mätt i produktion. Och det är inte lågteknologiska produkter utan precis allting. Det är bara några högteknologiska nischer som kineserna inte har kopierat än, men det är de medvetna om och planerar att göra. Och Kina kan svälja alla naturresurser, halv och helfabrikat som ryssarna kan exportera till dem.

Det är det här, en konkurrerande ekonomisk och politisk supermakt, som är judeo-amerikanarnas stora mardröm, till exempel USAs trakasserier av Iran ledde endast till att kineserna köpte upp 100% av Irans oljeproduktion till 12% under spotpriset (kontinuerligt justerat) samtidigt som iranierna fick kinesisk U-hjälp. I slutändan fick USA ingenting för sina sanktioner, och kineserna fick ett brohuvud i Mellanöstern.

Det som behövs är ett globalt alternativ till SWIFT för att USAs sanktioner ska bli tandlösa, för det är via SWIFT som USA kan se alla transaktioner mellan alla anslutna banker och för vems räkning det görs.
Citera
2022-02-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Enligt Biden kommer Ryssland att lämnas "svagare" och "fattigare" när landets offensiv mot Ukraina är över. Han säger också att Putin kommer att dömas ut som en "paria".

Vad är en paria?

Icke önskvärd. Typ som en spetälska, sjuk, smittsam osv
Citera
2022-02-24, 20:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ukraina är redan besegrat. Såg rapport.

Jag är osäker på du tittat på Rapport, och skriver som en åsna, eller om du såg en rapport. Men om det förstnämnda är fallet, så är det ju så att vår statsmedia här i Sverige traditionellt har varit väldigt ryssvänlig, så informationen därifrån vet jag inte om du bör lita på helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det finns mindre skyddsrum än innevånare, om ni inte visste...

Du kan ju inte jämföra en fysisk storlek med ett antal. Om du möjligen menade färre så är det heller inte en rimlig jämförelse, då varje skyddsrum rymmer mer än en människa.

Men, ja. Vi har vad jag hört eller sett byggt nya i någon större omfattning sedan 90-talet. Och sedan dess har vi öst in nya människor i varenda storstad och håla.
Citera
2022-02-24, 20:54
Medlem
Hur vill ni att Ryssland och Putin skall agera, när globalisterna flyttar fram sina positioner via NATO och andra fula metoder och hotar med sina imperialism? Ska de ta Pride-dildon i röven som svensken gjort i decennier som varit under ockupation av samma krafter som styr Ukraina och resten av västävrlden? Är detta som kallas mod och kurage numera? Att underkasta sig en satanisk fiende som hotar hela världsfreden och vår planet gång på gång?
Citera
Medlem
Love.Duvnotskys avatar
Som någon annan Flashbackare skrev i ett inlägg om att Jänkarnas storhetstid är över. Nu är det kommunismens frammarsch med Björnen Putin i spetsen. Västvärldens och USAs "sanktioner" är skrattretande. Tror Putte har räknat ut allt innan invasionen. Man går inte bara in i ett land utan planering. Sedan kommer det bli extra kul med alla flyktingar från Ukraina som bosätter sig i Sverige. EU har inget val än gå ner på knä och offra Ukraina. Snart är det Polen och Skandinaviens tur att få ryssbesök.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
En dum fråga, varför attackerar Putin Ukraina? Varför inte bara ”kidnappa” Ukraina genom att bara ta över landet och skjuta först när dom försvarar sig…?
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Glädjande nyheter:

TRANSPORTFLYG HAR KRASCHAT I RYSSLAND

Ett transportflygplan har störtat i Ryssland. Det rapporterar AFP med hänvisning till ryska försvaret.

Besättning på planet uppges ha dött i kraschen.

Enligt ryska nyhetsbyrån Tass handlar det om ett militärt transportplan som störtat i Voronezj-regionen, som gränsar till östra Ukraina.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Även om det skulle vara moraliskt rätt att skicka vapen så kommer dessa att konfiskeras av ryssarna ganska snart - vart skulle dom skickas? finns inga flygplatser kvar i ukrainarnas kontroll, kvar blir osäkra landvägar från Polen, droppas det från plan riskerar dessa snabbt bli nerskjutna.

Vinnarna blir ryssarna och vapenproducenterna, surt men mest realistiskt.
Rimligtvis skickar man de till gränsen. Så du menar att Ukraina inte ska få ha några vapen alls då de kan bli beslagtagna av Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in