2022-02-24, 21:19
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Den teorin faller lite på att Ukraina skulle få storstryk av ryssarna. Dumt att anfalla då.

Jag är beredd att hålla med där. Flera insatta personer frågar sig vad som hänt. Har Putin blivit galen? Är han pressad av militären eller andra krafter i Ryssland? Putin har ju, oavsett vad man tycker om honom, gjort sig känd som en försiktig strateg som får sin vilja fram genom små steg. Regelrätt invasion av ett vänskapligt sinnat grannland? Vansinne.
Putin har ju alltid varit en riktig stolle och oberäknelig. En korkad idiot precis som Kim Jong Un.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
JOE BIDEN OM RYSKA OFFENSIVEN

USA:s president annonserar nu nya sanktioner mot Ryssland. Det handlar om hårda ekonomiska sanktioner mot ytterligare fyra ryska banker och åtgärder för att minska handel. USA lägger även till fler namn på listan över individer som möts av personliga sanktioner. Enligt Biden är det personer som ska få "dela smärtan" av de åtgärder som nu vidtas.

Han säger också att G7-mötet slutade i total enighet om att vidta hårda åtgärder mot Ryssland.

– Vi är helt eniga. Vi kommer att limitera Rysslands möjlighet att göra affärer i dollar, euros och Yen, säger han bland annat.

Dom blir utfattiga nu ryssjävlarna inklusive Putin själv. Kan han stoppa upp sin lyxyacht i röven.

Vilken valuta ska då Biden betala rysk olja med då hade han tänkt?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Varför straffar man inte Vitryssland också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Du vill ha källa på hans förutsägelse?
Vad menar du???
Citera
2022-02-24, 21:20
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Putler sa också att det blir ”konsekvenser som man aldrig tidigare har skådat”.

Om inte kärnvapen, vad tror du han menade istället?

Supervapnet Poseidon!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Det de flesta inte verkar förstå är att kina är ingen liten allierad partner som Ryssland har, vi snackar om. Världens näst största ekonomi…

Deras armé är också enorm….

Kina behöver en stark partner innan dom på allvar kan leva i världsekonomin. Nu kan dom få en påtvingad partner i Ryssland.
Bedömer att risken för partnerfejd är större än världsfejd där. Två helt galna maktstyren - snyggt partnerskap.
Hoppas det slutar med att dom atombombar varandra då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Det mest rättvisa ödet om du frågar mig
Du borde fråga befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
De kom väl antagligen söderifrån.
Kärnkrafteverket ligger, förmodar jag, inte alldeles inpå staden Tjernobyl. Det är ju Pripyat som är känt som "spökstaden"...
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Återigen, när och var har han sagt att han kommer sitta still inför ett angripande Ryssland?
Han har däremot sagt tvärtom, vilket jag bygger min uppfattning på. Bollen är hos dig, väntar med spänning.
Intressant, när sade han tvärtom? Varför skulle någon uttala sig specifikt om en möjlig situation i framtiden, dum fråga.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kan vara så. Som sagt, jag sitter inte på hela sanningen. Då hade jag tillhört eliten själv och inte bott i detta helvete som kallas Göteborg.

Dock känns det långsökt att Putin "lurat" eliten själv. Om du och jag gör den analysen. Då borde eliten själv ha kunnat göra den analysen.
Varför skulle de tillåta en landsfader som Putin inte vara med på deras agenda? Han hade varit död för längesedan.

Titta på de som gick emot globalisterna: Khadaffi, Saddam Hussein, Iran och Bashar Al-Assad.

Men som sagt. Jag har ingen aning.

Iran och Bashar Al-Assad är fortfarande här. Och Putin också. Kompetensen hos FSB när det gäller att identifiera globalistsubversion är uppenbarligen god nog. Den där Navalny är också en Young Global leader och nu hamnade han i fängelse. När Putin bröt med dem så hade han redan en befäst position så det var inte så mycket de kunde göra.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Varför närma sig ett shithole country som fattiga ryssland?

Putler lever fortfarande på 1960 talet.
Ryssland är inte fattigt, Ukraina är det däremot.
Kolla BNP om du är intresserad av fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Iran är väl vän med Putin, eller har jag fel? Inte samma nivå som Kina när det gäller militär kraft, men i storleksordning jämförbar med Turkiet.
Ja för all del, då kan vi väl även nämna Zimbabwe, Nordkorea, Kuba och Venezuela, jag kan ha glömt någon ytterligare liten skurkstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in