2022-02-24, 23:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Jag är politisk idiot, men har försökt läsa mig till ett svar nu, men utan att lyckas. Kan någon upplysa mig om vad Putin är ute efter? Är det bara en fråga om utökat territorium eller har Ukraina nåt som han vill åt?
Du kommer inte att kunna förstå vad Putin är ute efter - det finns inget rationellt svar på den frågan. Precis som Hitler och massor av andra envåldshärskare, är Putin är en psykopat och han styrs av helt andra mekanismer än rationella. Googla "psykopat" och du kommer få en bild av vad som driver honom.
Citera
2022-02-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ryssland vill ju ha en demilitariserad buffertzon.

Ryssland ska inte få bestämma vad andra länder gör.
Citera
2022-02-24, 23:47
Medlem
jhww82s avatar
Ryssarnas attack mot Tjernobyl lär ha skadat så mycket att strålningshalten ökat 20-falt.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
KGB-Putin lever kvar på 80-talet och tror det räcker att äga den enda TV-kanalen och den enda tidningsblaskan för att kontrollera folket. Det funkar inte, möjligtvis med obetydliga pensionärer med yngre generationer får sin information från internet. Ska han stänga av nätet eller censurera det som i Nordkorea för att hålla propagandan vid liv?

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Du behöver inte 400 .000 man när du sitter på vapen som kan demolera halva Ukraina på 3 timmar.

Nu låter du lite som USA gjorde i Vietnamkriget

Ni kommunister har alltid haft en grandios självbild. Men det är också ert övermod som kommer att bli ert fall.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kubakrisen har lärt oss att USA tyckte att kärnvapen på Kuba utgjorde ett hot, så om vi skall följa den logiken så är ett Ukraina - som kontrolleras av Pentagon - och vars policymakare börjat tala om att skaffa kärnvapen ett oerhört hot mot Ryssland. Lägg därtill att Ukraina har all teknisk kapacitet och kunnande för att producera kärnvapen (eller hade, då Ryssland nu krossar den).
Instämmer. Det är ett monumentalt hyckleri och en annan sida av myntet som västerländsk media aldrig presenterar. Putin invaderar inte för att det är kul. Han känner sig bedragen och oroad, samt kan inte klara av att leva med det uppenbara hyckleri som USA kommer undan med samtidigt som USA blir starkare och starkare.

Men hade Putin valt diplomati så hade han kunnat förhandla sig fram till att Ukraina inte ska få ha kärnvapen eller att NATO inte ska göra övningar. Invasion kommer ge motsatt effekt, såvida han inte lyckas kontrollera hela landet tillsvidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Dom tror verkligen på honom, inget fake det lovar jag

Folket tror på Putin. Och du har din tro. Så vad är skillnaden? Du kan inte vara hjärntvättad, menar du men folk som tror på Putin kan vara det? Öppna de blå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Flyger ju runt runt runt runt. Väntar de i luften?
detta har Amerikanerna gjort sedan i morse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Var går gränsen för dig frågar jag?
Eller har du ingen yttersta gräns alls?
Kommer du vika dig för vad som helst på grund av rädsla för kärnvapen?

Ja… kärnvapen är ju lika med slutet. Så någon gräns har ingen betydelse om det riskerar att få en part att använda kärnvapen. Så jag tänker mer på konsekvenserna på sikt och att jag vill ha ett liv - överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ryssland ska inte få bestämma vad andra länder gör.

Nej, det är ju USA:s jobb.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Såg också den informationen och kollade upp det. Det var fake news.

Dela gärna källorna som backar upp ditt påstående om "fake News". Att man ens ska behöva påtala det.. Jävla snorunge.
Citera
2022-02-24, 23:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Så jäkla gött. Hoppas Ukraina lyckades ringa in dem och kunde plocka dem hela högen.

Att få ett fäste där och kunna flyga in vapen var väl Rysslands enda chans för ett snabbt avslut.

Hoppas det kommit en massa manpads och antitank-missiler till Ukriana. England flög in en jäkla massa förstod jag?

Bästa är om det kommer en massa liksäckar tillbaka till Ryssland, då kanske folket reser sig mot diktatorn.

Ryssarna har med sig ett mobilt krematorium enligt uppgift så blir rätt klent med liksäckar att skicka hem . Man får möjligtvis en skolåda med lite aska.
Citera
2022-02-24, 23:48
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
” UKRAINIAN UNITS REPORT THAT THEY HAVE CAPTURED RUSSIAN SOLDIERS NEAR KHARKIV”
Ryska soldater är luffare/alkisar 😂😂😂🇺🇦✌️🇺🇦

https://twitter.com/theMlNT/status/1496959005213683720

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ter_mailonline
Varför ser man inga ukrainska soldater vid helikoptern som har nödlandat eller BMP som tycks inte ha några skador?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in