2022-02-24, 23:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I den framtiden ligger Moskva i spillror.

En öppen konfrontation med Baltikums NATO-medlemmar kommer att innebära att MAD-doktrinen faller med ömsesidig total förstörelse.

Ja, alltså jag tror inte Putin vågar röra ett NATO-land. Men vad han siade om Ukraina var väldigt träffsäkert.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Han är inte intresserad av Finland eller Sverige. Gå nu och hitta dig ett "safe space".

Han vågar inte. Han är en feg slyna. Det är där skon klämmer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Han trängs inte in i ett hörn. Alla demokratiska länder som har gräns mot Ryssland är livrädda och vill in i NATO.

Ryssland har inte ett skit att frukta av NATO. Man måste vara bra korkad för att tro att väst skulle anfalla Ryssland, trots Rysslands kassa militär.
Därför man gick så långt som att finansiera orangea revolutionen och ersätta den pro-ryska ledningen i landet? För att Ukraina ville vara med i NATO? Ukraina som 4 år tidigare skrivit avtal om delad flotta med Ryssland på Krim?

Vet du vem som däremot var pro-väst och NATO? Ja precis, den som förlorade valet startade revolutionen och senare fick ta över.

Sätt dig in i konflikten innan du kallar andra korkade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Självklart har de rätt att försvara sig.
Vem attackerade Ryssland menar du?

Ryssidioten Rokokobelosovsky kom till världen pga ett kondomfel. En amöba har mer intelligens än denna figur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ryssland har redan blivit attackerat av USA/Nato. Bl.a ekonomiskt attackerade via upprepade "sanktioner" som jag vill kalla hindrande av rysk konkurrens. Men om USA/Natos avsikt inte skulle vara att attackera, krossa, destabilisera Ryssland ekonomiskt eller på annat sätt så kan man undra varför de inte gick med på Putins fredliga lösning på konflikten genom att dra sig tillbaka? Varför detta amerikanska intresse för Ukraina?

Ännu en som inte förstått att Ukraina själva ska gå välja vad de gör.

Fria världen behöver hålla ihop mot diktatorer som Putin samt nyttiga idioter i Sverige.
Senast redigerad av NisseD 2022-02-24 kl. 23:49. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du kommer inte att kunna förstå vad Putin är ute efter - det finns inget rationellt svar på den frågan. Precis som Hitler och massor av andra envåldshärskare, är Putin är en psykopat och han styrs av helt andra mekanismer än rationella. Googla "psykopat" och du kommer få en bild av vad som driver honom.

Det där är ju felaktigt. Ryssland agerar säkerhetspolitiskt sett väldigt strategiskt. Tycka vad man vill om detta, men västmakterna, och i synnerhet den mest tongivande av dessa har inte särskilt rent mjöl i påsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
detta har Amerikanerna gjort sedan i morse

Nu närmar sig även ryska militära flyg ovanifrån mot Ukraina…
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuSuedi
Vet man på ett ungefär hur många ryska soldater befinner sig just nu i och runt Ukraina?
200 tusen.
Citera
2022-02-24, 23:49
Medlem
nån som vet vart man kan få ny information samt stream eller liknande?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ryssland ska inte få bestämma vad andra länder gör.

Det är ju precis vad USA ägnar sig åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du får nog bli bättre på svenska, din google translates går fan knappt att läsa, nej Kina har en betydligt svagare flotta än USA och Rysslands flotta är mer av en liten potta i sammanhanget. De stora ryska fartygen är 40 år gamla och snart färdiga för upphuggning.
Jag antar att jag skriver för komplext för dig. Ryssland har inte alls samma möjligheter till expeditioner som USA. Det är ingen hemlighet att det är så. Jag är medveten om att Ryssland har ett utdaterat försvar och en mycket gammal flotta. Det betyder inte att Ryssland inte tillhör de tre militärt starkaste länderna. Hur tror du det hade sett ut i Ukraina om Ryssland hade skjutit sönder trupp istället för material? Det hade varit ett enormt blodbad och spelat USA i händerna. Vidare hade det varit svårt för Kina att förhålla sig neutrala till ett sådant agerande från rysk sida. Det är tråkigt att du inte tar de här frågorna seriöst.

Jag skall ge dig något. Jag hade fel om den ryska intervention. Jag trodde inte att Ryssland skulle göra mer än att försvara Donbass. Det visade sig att jag hade helt fel. Ryssarna har planerat detta i månader. Vi får se hur det går i natt men vad jag förstår så har Ukraina lyckats skjuta ned ett antal flygplan, helikoptrar samt att de lyckats förstöra många markfordon. Vidare verkar ryska trupper ha blockerats i delar av landet. Det jag är rädd för att Ryssland i natt bryter med policy och börjar förstöra trupp istället för material - vilket innebär väldigt många döda människor. I mina ögon sjönk Ryssland efter den här interventionen.
Senast redigerad av Edgerton 2022-02-24 kl. 23:58.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Om Ukraina erövras av Ryssland så blir de definitivt granne med Nato länder, för länder på gränsen väster om Ukraina är Nato länder.

?

Ryssland är redan granne med 5 natoländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in