2022-02-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Du behöver inte 400 .000 man när du sitter på vapen som kan demolera halva Ukraina på 3 timmar.

Ja men man kan inte slå ut motståndet. Du får räkna med att Ukrainska armen bygger försvarspositioner och dom ryska vapnen träffar inte rätt.

Troligen har väl också Ukraina Stingers mot helikoptrarna. Man får också räkna med att många helikoptrar havererar på grund av dåligt underhåll. NU är allmän mobilisering beordrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Helt rätt.

Grejen här är att folk har starka åsikter medan de har noll intresse att sätta sig in i ett ämne. Åsikterna har de fått serverade via massmedia.

De som är intresserade vill också läsa på. Till exempel Noam Chomsky är en sådan. Jordan Petersen en annan. De flesta orkar inte studera ämnen så noga. Och de allra flesta vill inte läsa på överhuvudtaget. De vill bara kasta ur sig åsikter från SVT. De skiter i sanningen och vill ändå ha RÄTT.

Som jag sagt tidigare, det är lättare att bara följa strömmen och hata. Du behöver inte ägna tid åt att kolla och förstå dokumentärer och intervjuer som är 1-2h långa. Lättar o läsa rubriker och bara tycka som massan. Det är vår nya generation min vän
Citera
Medlem
SveaBaners avatar
Ryssarna verkar bara ha satt in en liten del av den större mobiliseringen vid gränsen till Ukraina. Och Ukraina slår på ryska förband bra verkar det som, men tror ryssarna planerat detta. Skicka in en förtrupp som Ukraina får slå på och då trötta ut sig själva. Tömma deras lokala resurser och stridsvärde, sen skruvar man upp läget med större stridskrafter och kvalitativare förband.

Den södra fronten från Kiev verkar gå bäst för Ryssland. Det verkar som att de följer kusten, möjligen att trupperna från Krim tänker avancera österut och försöker ansluta till trupperna i Donbass i Mariupol.
Citera
Medlem
[quote=barkie|79231573]Hade nog tagit dig seriöst om du inte debatterade som en 14-årig pojke som har peniskomplex men vi kör på den nivån så blir det enklare.

Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vänligen ta fram en karta och nämn områden i Ukraina där det inte pågår en invasion

Tja, det är ju inga soldater, bombningar eller tanks i Kiev men enligt dig och övriga härinne så har man bombat där hela dagen. Märkligt det där. Önsketänkande?

Varför anföll Tyskland Polen i upptakten till WW2? Jag lovar att du inte vet.

Nja jag tycker inte de baltiska länderna gjorde rätt att söka medlemskap i NATO. självklart efter påtryckningar från USA. Folk verkar se Ryssland som ett ständigt hot men när länder i dess närområde allierar sig militärt ska Ryssland bara skaka på axlarna.

Det var nog det mest efterblivna jag hört.

Märkligt att du brinner så starkt för att Putin ska ge fan i vad andra gör när USA skickat hit hundratusentals flyktingar de senaste 6 åren genom att mörda och stjäla länders resurser och styra dessa politiskt. Absurds resonemang och låg intelligensnivå är uppenbar hos dig.

USA har baser runt om i Europa och 35 000 stationerade i Tyskland som man styrt sedan andra världskriget. Sluta vara korkad.

"Folk har inte glömt det ryska överfallet på Polen hösten 39, överfallet på Finland vintern 39, Bessarabien, kupperna i Estland, Lettland och Litauen 1940, kuppen i Polen efter kriget, Ungern 1956, Pragvåren 1968, attacken på Litauen 1990, överfallet på Georgien 2008, invasionen av Krim och östra Ukraina 2014. "

Så du dömer alltså Rysslands agerande under andra världskriget som" överfall" men alla andra följde krigets regler? Japan med sitt överfall på PH eller USA:s atombombande mot civilbefolkningen som lider än idag?

Verkar som vissa av er mindre begåvade har valt sida och oavsett om er sida skulle mörda barn dagligen (vilket de gjort) så är det ok - those are the good guys.

Man märker den passivt aggressiva tonen hos dig vilket oftast tyder på att man är begränsad intellektuellt. Du verkar dessutom ha väldigt svårt att lägga ihop 2+2 och se orsak > verkan och olika politiska skildringar > resultat.

Du är nog på fel forumdel.

Tack för de fina ordern. Jag är på fel forumdel tydligen. Du lyckades inte svara på en enda del av inlägget men du lyckades ställa en imponerande mängd irrelevanta frågor om helt andra saker och bara en massa whataboutism. Just nu dödas civila i Ukraina pga en feg råtta i Kreml, din chef, som gör det som krävs för att hålla sig kvar vid makten eftersom hans bankkonton inte är tillräckligt fulla.

Ryssland har mer resurser än något annat land, det kunde vara världens rikaste land. Istället är det en efterbliven nation av folk med utedass, sjukhus utan rinnande vatten, en medellivslängd som bättre afrikanska länder; ett land som styrs av en handfull kleptomaner med omättliga bankkonton. Ryssland har världens största skogar men måste importera trämöbler och toapapper. Det är sorgligt att Puttler och hans klick tagit den lysande framtiden ifrån Ivan Ivanovich och alla andra vanliga ryssar, och ditt stöd till diktaturen har DU på ditt samvete.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheedah
https://www.dailymail.co.uk/news/art...n-Ukraine.html

Ändå lite oväntat?

Vad?
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag är inte anti trump.
Ogillar starkt idioter som du, som behöver märka mig med ett ord för att du sedan ska enkelt kunna bortse från det jag säger för jag är anti trump i din hjärna.

Trump är överlag en inkompetent idiot, inte pga videon där han missförstod men pga dem tusen andra sakerna som har inte förstår sig på.

Så varför försökte du då få folk att tro att HAN TRODDE att det var USA som invaderat Ukraina och inte förklara att han hörde fel på påståendet i intervjun!?

Om du kallar Trump för inkompetent idiot så lägger jag dig faktiskt i facket Anti-Trump.
Citera
Medlem
Skid-masks avatar
Presskonferens från vita huset just nu live https://www.youtube.com/watch?v=vY1Vx89fxCw
Citera
2022-02-24, 23:53
Medlem
Om nu ryssarna börjar med storskaliga attacker från luften, vilka mål kan tänkas vara intressanta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Folket tror på Putin. Och du har din tro. Så vad är skillnaden? Du kan inte vara hjärntvättad, menar du men folk som tror på Putin kan vara det? Öppna de blå.
Han var väll inte helt sanningsenlig i sina tal, eller??
Citera
Bannlyst
” Russian saboteurs have entered #Kyiv. I ask people of Kyiv to be careful and adhere with the curfew — Ukrainian President Zelensky”
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Låter som avundsjuka hehe. Har du inte råd med golf?
Jag följer bara pengarna – som du bad mig göra. Det landade visst i Putins knä 😥
Jag tycker synd om ryssarna. Deppigt att Putin stulit både deras frihet och pengar. Han simmar i bassängen i sitt slott medan de vanliga ryssarna dör i hans påhittade krig.
Citera
2022-02-24, 23:54
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Helt rätt.

Grejen här är att folk har starka åsikter medan de har noll intresse att sätta sig in i ett ämne. Åsikterna har de fått serverade via massmedia.

De som är intresserade vill också läsa på. Till exempel Noam Chomsky är en sådan. Jordan Petersen en annan. De flesta orkar inte studera ämnen så noga. Och de allra flesta vill inte läsa på överhuvudtaget. De vill bara kasta ur sig åsikter från SVT. De skiter i sanningen och vill ändå ha RÄTT.
Så är det. Jag fördömer Putin och hans invasion. Men att bara lyssna på västmedia och ena sidan myntet samtidigt som man skriker efter NATO-medlemskap visar hur farligt detta kan bli. Att slå dövörat till kommer bli hela planetens fall.

USA har en skuld i att detta inte lyckats på diplomatiskt vis. Alla i världen kommer förlora på detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in