[quote=barkie|79231573]Hade nog tagit dig seriöst om du inte debatterade som en 14-årig pojke som har peniskomplex men vi kör på den nivån så blir det enklare.
Citat:
Ursprungligen postat av
pontec
Vänligen ta fram en karta och nämn områden i Ukraina där det inte pågår en invasion
Tja, det är ju inga soldater, bombningar eller tanks i Kiev men enligt dig och övriga härinne så har man bombat där hela dagen. Märkligt det där. Önsketänkande?
Varför anföll Tyskland Polen i upptakten till WW2? Jag lovar att du inte vet.
Nja jag tycker inte de baltiska länderna gjorde rätt att söka medlemskap i NATO. självklart efter påtryckningar från USA. Folk verkar se Ryssland som ett ständigt hot men när länder i dess närområde allierar sig militärt ska Ryssland bara skaka på axlarna.
Det var nog det mest efterblivna jag hört.
Märkligt att du brinner så starkt för att Putin ska ge fan i vad andra gör när USA skickat hit hundratusentals flyktingar de senaste 6 åren genom att mörda och stjäla länders resurser och styra dessa politiskt. Absurds resonemang och låg intelligensnivå är uppenbar hos dig.
USA har baser runt om i Europa och 35 000 stationerade i Tyskland som man styrt sedan andra världskriget. Sluta vara korkad.
"Folk har inte glömt det ryska överfallet på Polen hösten 39, överfallet på Finland vintern 39, Bessarabien, kupperna i Estland, Lettland och Litauen 1940, kuppen i Polen efter kriget, Ungern 1956, Pragvåren 1968, attacken på Litauen 1990, överfallet på Georgien 2008, invasionen av Krim och östra Ukraina 2014. "
Så du dömer alltså Rysslands agerande under andra världskriget som" överfall" men alla andra följde krigets regler? Japan med sitt överfall på PH eller USA:s atombombande mot civilbefolkningen som lider än idag?
Verkar som vissa av er mindre begåvade har valt sida och oavsett om er sida skulle mörda barn dagligen (vilket de gjort) så är det ok - those are the good guys.
Man märker den passivt aggressiva tonen hos dig vilket oftast tyder på att man är begränsad intellektuellt. Du verkar dessutom ha väldigt svårt att lägga ihop 2+2 och se orsak > verkan och olika politiska skildringar > resultat.
Du är nog på fel forumdel.
Tack för de fina ordern. Jag är på fel forumdel tydligen. Du lyckades inte svara på en enda del av inlägget men du lyckades ställa en imponerande mängd irrelevanta frågor om helt andra saker och bara en massa whataboutism. Just nu dödas civila i Ukraina pga en feg råtta i Kreml, din chef, som gör det som krävs för att hålla sig kvar vid makten eftersom hans bankkonton inte är tillräckligt fulla.
Ryssland har mer resurser än något annat land, det kunde vara världens rikaste land. Istället är det en efterbliven nation av folk med utedass, sjukhus utan rinnande vatten, en medellivslängd som bättre afrikanska länder; ett land som styrs av en handfull kleptomaner med omättliga bankkonton. Ryssland har världens största skogar men måste importera trämöbler och toapapper. Det är sorgligt att Puttler och hans klick tagit den lysande framtiden ifrån Ivan Ivanovich och alla andra vanliga ryssar, och ditt stöd till diktaturen har DU på ditt samvete.