2022-02-25, 00:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Sedär, de gick ju inte så bra för dom 😂

Källa? 😆
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Ärligt talat så blev jag förvånad över Rysslands armé!

En sån stormakt med så mycket trupper och vapen lyckas inte göra mer framfart är ju skamligt.

De skämmer ju ut sig bara framför världens ögon, alla andra lånder tänker vafan är det dom vi är rädda ifrån.
Citera
Medlem
Miljöpartister måste älska detta kriget.
Nu blir bensin och drivmedel ännu dyrare, snart har bara de rika råd att äga bil.
Dessutom ökar oljepriset, så man samtidigt göra slag där för att vi ska minska oljeberoendet.

På nåt vis kommer Bromma flygplats att hamna i skottgluggen också.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du svarar fortfarande inte på frågan VEM som anfaller Ryssland?
Du säger att Ryssland bara försvarar sig.

Ryssland försvara sig mot det hot som utgick från det ukrainska territoriet. Detta gör Ryssland helt i enlighet med internationell rätt, då man inte har rätt att hota sina grannländer. Ett hot har man rätt att bemöta.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför tror du det?
Putins slutmål är förmodligen att återupprätta Sovjetryssland. Alltså invadera bl.a. Baltstaterna. Men det är betydligt större insats eftersom man då förklarar krig mot Nato.

NATO är europeiska länders samlade dumhet med vapen. De kan inte ens enas om kraftfulla sanktioner. Jag litar inte på att de skulle kunna kriga mot Ryssland.
Citera
2022-02-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har inte genomfört nån invasion av något land under Putins ledarskap. Det har dock försvarat sig mot aggression, vilket är helt i enlighet med FN-stadgan.

Jag försvarar Putin, eftersom Ryssland har säkerhetsintressen som han tillgodoser. Detta är även ett egenintresse för mig. Som svensk är jag angelägen om att Ryssland inte är hotat därför att ett hotat Ryssland blir en fara för oss i Sverige.

Att Putin nu demilitariserar ett land som styrs av USA - ett USA som bara är intresserad av att Europas övriga länder och Ryssland är i konflikt - kan bara vara bra för oss i Sverige.

Yes. Sund logik! Det bästa för oss alla är att Ryssland tar över Ukraina. Så slipper vi krig i Europa!!
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
CNN: Zelensky beordrar alla män i landet att ta upp vapen och inte lämna landet.

Påminner om när Hitler etablerade Volkssturm för att försvara Berlin...
Kallas allmän mobilisering, tror du att det var Ok för svenska värnpliktiga, att lämna landet vid en svensk mobilisering?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Men den ryska tungt drogade kanonmaten är tyvärr för många.
Och deras övertag i luften.
Vad Ukraina behöver är just det som den lilla hitler så starkt avrådde från med hot om kärnvapen
Luftunderstöd.

Efter några veckor med stupade ryska soldater så kommer kritiken mot invasionen att växa hos det ryska folket.
Citera
2022-02-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
P1 hade nån kunnig som påstod att man kan se tillbaka att invasionen är planerad sen ett år tillbaka.

Dålig planering i så fall. Att dom kan behärska östra delarna är ju helt klart men det är något som inte stämmer i deras krigföring. Jag tror inte dom kan ta Kiev.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Dvärgen med sin alternativa historia har tappat det helt. Han hotar med kärnvapen, vilket stolpskott. Ett barn fattar att kärnvapen är slutet. Han bryr sig inte, varken om Ryssland eller sina påhittade bröder. Kärnvapen gör slut på alla. Vilken komplett snéseglare.
Citera
Medlem
Till och med USA:s invasion av Grenada - en ö med 100 000 invånare - tog 4 dagar...

Unga idag fattar inte hur lång tid även ett kort krig tar...
Citera
Medlem
Chechens on the border with Ukraine.Spiritual rite before battle

https://twitter.com/200_zoka/status/...kWPnAHZGFgKMvg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in