2022-02-25, 01:16
Medlem
Det enda jag ser i kommentarer från vänsterbajset är goja, ingen fakta utan ren trams.
Faktum är att Ryssland använder minimalt med ”verktyg” hittills idag. Ett par kryssnings missiler , begränsad mängd helikoptrar och flyg. Inte en enda massiv attack med SU35 eller TU. Planen är att skona så mycket det går.
Citera
2022-02-25, 01:16
Medlem
Propaganda? En hel pluton med ryska soldater har gett upp och överlämnat sig till Ukrainas militär. Det sa Ukrainas USA-ambassadör Osaka Makarova på en pressträff på torsdagen, uppger The Hill.

– De visste inte att de hade skickats till Ukraina för att döda ukrainare. De trodde att de skulle göra något annat, sa ambassadören enligt tidningen.

Hon sa att plutonen tillhörde den 74:e motoriserade brigaden från Kemorovo i Sibirien, men uppgav inte hur många soldater som lämnat över sig eller vad som hänt med dem.
Citera
2022-02-25, 01:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/BNONews/status/1496993097225547778

13 ukrainska soldater gav inte upp och svara "go fuck yourself" till ryska styrkor som uppmanade dem att ge upp. Alla ukrainska soldater dödades istället.
De ukrainska marininfanteristerna är erkänt tuffa, finns en hel brigad vid kusten.
Ryska marinen fick hålla på en hel dag med 13 st.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Snack. Du har inte rest någonstans mer än med din Puch Dakota till Tempo i närheten. Du har all min respekt om du flyttar till en Oas som Ryssland. Men du kollar hellre Netflix än läser Tjechov. Putin skickar sådana som kanonmat i första stöten.
Oj, du vet allt. Varför ens snacka med mig då.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag har funderat mycket över ryss-skräcken. Du också tydligen? Förklara då för mig vad ryssarna ska ha gjort för att förtjäna att hatas, mobbas ut som paria, svältas ut och inte få konkurrera på samma villkor som alla andra?

Det är ingen som hatar Ryssland, utan dvärgen som hotar andra länder.
Citera
2022-02-25, 01:19
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jo men protester i Ryssland slås ner stenhårt. 700 arresterades idag.
Har du mer info/klipp osv? Livestreamas det något, försöker man mörka etc. Ska söka lite sen men om du vet någon bra uppladdaren eller som kanal som samlar klipp etc...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Sättet du skriver på tyder på att du kommer från en white trash-familj, lyfter runt 30 lakan, frugan är skolans f.d luder som sugit av araber och allt möjligt på veckobasis. Hon behandlar dig som skit, du vågar inte säga ifrån, på jobbet driver folk med dig eftersom du ser ut som en framtida pedofil.

Oj, råkada beskriva den genomsnittliga svenska mannen 😂😂
Sådana är vi, vi svenskar. Luder och avsugande araber. Du fångade oss alla med den schablonbilden 👍

Эй, Путин! Русские любят, когда вождь разъезжает на маленькой лошадке с голым торсом.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-bajen
Propaganda? En hel pluton med ryska soldater har gett upp och överlämnat sig till Ukrainas militär. Det sa Ukrainas USA-ambassadör Osaka Makarova på en pressträff på torsdagen, uppger The Hill.

– De visste inte att de hade skickats till Ukraina för att döda ukrainare. De trodde att de skulle göra något annat, sa ambassadören enligt tidningen.

Hon sa att plutonen tillhörde den 74:e motoriserade brigaden från Kemorovo i Sibirien, men uppgav inte hur många soldater som lämnat över sig eller vad som hänt med dem.

Ja det var motorcykelsoldater som spanade.
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Hur är ukrainarnas försvarsvilja egentligen. Ser många civila (män men också kvinnor) i stridsför ålder som verkar sugna på att sticka från landet eller gömma sig nånstans. Hur är det möjligt att de inte försvarar sitt demokrati och därmed också sin frihet? Fattar att de vill ha ut sina barn och skydda dem men det är bäst att gå ihop. Ryssland har begått flera kraftiga övertramp mot de ukrainska folket genom åren varför det är förvånande att det verkar saknas kampvilja bland civila. Eller så är jag kanske ute och cyklar.

Ukraina är ett korrupt skitland för vanliga människor (det säger jag med respekt) Att bli styrda av Ukrainska maffian eller Ryska motsvarigheten är nog i stora delar skitsamma för en vanlig fabriksarbetare. Ryssland är inte mycket bättre men det finns i alla fall en historisk kontext som gör att ryssarna ser sig som slavernas herrefolk vilket gör att många ryssar ställer sig bakom dess imperialistiska ledning.
Citera
2022-02-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det både låter och ser ut som att han håller på att börja gråta.

Nu är det inte långt kvar tror jag innan dom är besegrade.

Du menar att de hittar på en massa. Synd om det inte är sant. Hade tytt på lite pannben.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Hur är ukrainarnas försvarsvilja egentligen. Ser många civila (män men också kvinnor) i stridsför ålder som verkar sugna på att sticka från landet eller gömma sig nånstans. Hur är det möjligt att de inte försvarar sitt demokrati och därmed också sin frihet? Fattar att de vill ha ut sina barn och skydda dem men det är bäst att gå ihop. Ryssland har begått flera kraftiga övertramp mot de ukrainska folket genom åren varför det är förvånande att det verkar saknas kampvilja bland civila. Eller så är jag kanske ute och cyklar.

Antagligen för att om man har ett stabilt, lugnt och tryggt liv så kanske man inte är så sugen på att riskera livet för en konflikt man inte ville ha? Det är lätt att sitta snacka om hur man skulle försvar landet vid en konflikt, men när det kommer till kritan så tenderar de flesta faktiskt inte vara så sugna på att offra sig.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Jag vet inte men jag antar att han sa det i sitt tal han höll för inte så längesen. Nu blev jag tvungen att gräva fram videon långt ner i twitterfeedet. Den där zerohedge länken länkade bara till en reporter som översatte vad Zelensky sade.

Men här är Zelenskys tal https://twitter.com/10ozugur/status/...ZneqUTeZKaEw_g

Tackar! Jag ska dubbelkolla översättningen med mina Ryska och Ukrainska vänner. Lär ej få ett svar fören om några timmar dock.

Underbara nyheter om detta är sant.

Intressant är att han gått från fin kostym till random tröja och ser ut att vagga ihjäl sig som ett oroligt barn när han talar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in