2022-02-25, 01:13
Medlem
Hur är ukrainarnas försvarsvilja egentligen. Ser många civila (män men också kvinnor) i stridsför ålder som verkar sugna på att sticka från landet eller gömma sig nånstans. Hur är det möjligt att de inte försvarar sitt demokrati och därmed också sin frihet? Fattar att de vill ha ut sina barn och skydda dem men det är bäst att gå ihop. Ryssland har begått flera kraftiga övertramp mot de ukrainska folket genom åren varför det är förvånande att det verkar saknas kampvilja bland civila. Eller så är jag kanske ute och cyklar.
Citera
2022-02-25, 01:13
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite uppdatering från högkvarteret.

https://www.youtube.com/watch?v=GeHRkOkumXU

Det både låter och ser ut som att han håller på att börja gråta.

Nu är det inte långt kvar tror jag innan dom är besegrade.
Citera
2022-02-25, 01:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
De ryska generaler försöker undvika förluster, därför går de försiktigt fram. Det ryska folket efter månader och år av propaganda där man utmålade Ukraina som en pariastat av nazister som vill bjuda in USA så att de kan sätta upp sina missiler där och hota Ryssland.
Ryssarna tycker att det är ett rättfärdigt krig ,att Putin skulle gått in där tidigare.

Men om det nu skulle redan första dagarna dödas tusentals ryska soldater då skulle opinionen vända.
Tusentals kistor skulle knäcka stödet för invasionen.

Den ryska befolkningen vill ha en enkel seger, de har jo hört på TV att den ukrainska armén är demoraliserad, det är legoknektar betalda med amerikanska dollar som ska inte bjuda på nåt motstånd när de får se professionella ryska soldater.

Det har givetvis inte stupat några enorma mängder ryssar. De ryska styrkorna är väl förberedda, utrustade och samövade. De ukrainska styrkorna är mestadels ett skämt. Den enda fördelen de kan ha i vissa fall är bättre lokalkännedom och att de försvarar sig. Överlag så bör förlusterna på ukrainsk sida rimligtvis bli mångdubbelt högre än på den ryska sidan. Detta är ju lite som Tyskland mot Polen 1939 eller USA mot Irak 2003. Jag tror dock att Rysslsnd när det är möjligt kommer visa återhållsamhet även mot militära mål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Finns det några uppgifter om det Ukrainska motståndet. Jag hittar bara uppgifter om Ukrainska förluster.
Jag tror jag hörde på radion, gissningsvis P1, för några timmar sedan, att Ukraina hade avvecklat ett eller några dussin stridsvagnar och kanske fyra helikoptrar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Finns det några uppgifter om det Ukrainska motståndet. Jag hittar bara uppgifter om Ukrainska förluster.

Citera
2022-02-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Jag tror jag hörde på radion, gissningsvis P1, för några timmar sedan, att Ukraina hade avvecklat ett eller några dussin stridsvagnar och kanske fyra helikoptrar.
Snabbt svar. Tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Sättet du skriver på tyder på att du kommer från en white trash-familj, lyfter runt 30 lakan, frugan är skolans f.d luder som sugit av araber och allt möjligt på veckobasis. Hon behandlar dig som skit, du vågar inte säga ifrån, på jobbet driver folk med dig eftersom du ser ut som en framtida pedofil.

Oj, råkada beskriva den genomsnittliga svenska mannen 😂😂
Hur skulle du beskriva personen bakom Doxycyklin87 om man tittar på användarens startade trådar tycker du?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Efter några veckor med stupade ryska soldater så kommer kritiken mot invasionen att växa hos det ryska folket.
Jo men protester i Ryssland slås ner stenhårt. 700 arresterades idag.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Fel. Skillnaden mellan mig och dig är att du snackar trams. Jag har sett och rest inom Ryssland. Likaså usa. Sett och förstått.

Snack. Du har inte rest någonstans mer än med din Puch Dakota till Tempo i närheten. Du har all min respekt om du flyttar till en Oas som Ryssland. Men du kollar hellre Netflix än läser Tjechov. Putin skickar sådana som kanonmat i första stöten.
Citera
2022-02-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Går in och kollar. Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nej, inte de heller. Men, som granne med Ryssland så vill fria länder gå med i NATo. Fundera du på varför....

Jag har funderat mycket över ryss-skräcken. Du också tydligen? Förklara då för mig vad ryssarna ska ha gjort för att förtjäna att hatas, mobbas ut som paria, svältas ut och inte få konkurrera på samma villkor som alla andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Ukraina borde ta de flyg de har kvar , flyga över gränsen och bomba en rysk stad

Hade blivit nedskjutna direkt. Inte ens ryssarna är särskilt villiga att sätta in flyg eftersom icke-stealth, flyg utan understöd av radarsuppresion, AWACS-plan och elektroniska motmedel inte presterar bra på ett modern slagfält. Blir bara en billig propagandaseger för motståndarna.

Kryssningsmissiler, autonoma drönare, styrda artillerigranater och raketer är morgondagens melodi.
Senast redigerad av Enric-Pryde 2022-02-25 kl. 01:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in