2022-02-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Förlåt för lång quote, men vill bara försäkra er om att det inte är hittepå. :P

https://www.zerohedge.com/geopolitic...undreds-killed

Men sluta citera en erkänt högerextrem site som ägnar sig åt spekulationer och konspirationsteorier.
Citera
2022-02-25, 01:08
Medlem
Polis2010s avatar
Finland har gräns mot Ryssland på 1200 km. Vi har levt i 100 år i respekt. Flera av mina kusinbarn kan bli inkallade pga tjänst i Dragsnäs Finland. Själv hoppas jag inte i Svenska Marinen.
Citera
2022-02-25, 01:09
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Ukraina borde ta de flyg de har kvar , flyga över gränsen och bomba en rysk stad
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De är Enhanced Opportunities Partner (EOP), det är väl nästan samma sak?
Du är väl medlem eller inte?

Jag bor i norden, då jag nästan Finsk och norsk och dansk samt isländsk?

Nä...skulle inte tro det va?

Jag har sökt in till Juridikprogrammet, då har jag kommit in?

Nä...det har jag ju kanske inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Update(6:42pmET): Shortly before 1am Kiev time Ukraine's President Zelensky announced: "The enemy’s sabotage forces have entered the capital. Me and my family are remaining."

"We need to talk about a ceasefire with Russia," he added in the video message.

Var kan vi se detta?
Jag vet inte men jag antar att han sa det i sitt tal han höll för inte så längesen. Nu blev jag tvungen att gräva fram videon långt ner i twitterfeedet. Den där zerohedge länken länkade bara till en reporter som översatte vad Zelensky sade.

Men här är Zelenskys tal https://twitter.com/10ozugur/status/...ZneqUTeZKaEw_g
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Hemlösa i USA är Bill Gates i jämförelse med sophögen Ryssland. Hälften av människor på vischan saknar en toalett vi redan hade på 1800-talet. Vi snackar inte om förmögenhet utan om en hårdför dvärg som hotar med kärnvapen och borde i stället åka omkring med en citkus och flexa sina muskler.
Fel. Skillnaden mellan mig och dig är att du snackar trams. Jag har sett och rest inom Ryssland. Likaså usa. Sett och förstått.
Citera
2022-02-25, 01:10
Medlem
CommieHunter1s avatar
Explosioner i/runt Ivano-Frankivs i västra Ukraina.
Letar de måhända efter Javelin-robotar?

https://www.youtube.com/watch?v=UttOLelXwdM
Citera
2022-02-25, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
Men sluta citera en erkänt högerextrem site som ägnar sig åt spekulationer och konspirationsteorier.
Här har du en annan länk som länkar direkt till Zelenskys tal där han säger allt som påstås av Zerohedge

https://twitter.com/10ozugur/status/...ZneqUTeZKaEw_g
Citera
2022-02-25, 01:11
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inte vi heller i så fall men att den tanken finns väl inte i pojkrummet.

Putin bluffar dessvärre inte, efter de tal som Putin har hållit så är man bra dum i huvudet om man inte begriper att bollen den ligger nu här i Väst, höjer vi ribban så följer Ryssland på och går all in om det krävs.
Eskalerar den här konflikten då blir det kallt även i ditt pojkrum och slut med mammas kanelbullar.

Det blir djävligt tufft för oss alla med andra ord.

Va du personligt tycker om mig skiter jag i. Kolla när du reggade ditt konto och när jag reggade mitt så kan vi nog utesluta att jag sitter hemma i "mitt pojk rum" och äter "mammas kanelbullar".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, så är det.

Det tog tyskarna 28 dagar innan man hade kontroll över Warszawa.

Till 90% fungerar ett anfallskrig på samma sätt idag som under andra världskriget, skillnaderna är inte större än så.

Idag har man lite mer avancerad utrustning, vapen med bättre precision, en del tekniska hjälpmedel man i vissa fall kan dra nytta av, - men i grunden är det samma som 1939-1945.

En stridsvagn är en stridsvagn, oavsett om det är en T-34 från 40-talet eller en nyare modell från idag.

Krigets första dygn har varit ett framgångsrikt dygn för ryssarna, framryckningarna över land har gått smidigt och flera pansarvagnsdivisioner är redan mer än 200 km in i Ukraina, från syd, sydost, öst, nordöst och från norr.

De som påstår att ryssarna inte gjort bra ifrån sig idag, vet inte vad de snackar om!

Det har gått 20 timmar sedan kriget startade och hittills är framryckningen verkligen imponerande.

Städerna är som sagt alltid svårare att få kontroll över, och här får vi se vad som sker i natt och under morgondagen.

Det cirkulerar uppgifter som säger att ryssarna möjligtvis planerar slå en järnring runt Kiev, vi får helt enkelt se hur situationen utvecklar sig här framöver.
Finns det några uppgifter om det Ukrainska motståndet. Jag hittar bara uppgifter om Ukrainska förluster.
Citera
Medlem
Citat:
Ukrainian post at Snake Island in the Black Sea told Russian warship to "go fuck yourself" after being told to surrender. The 13 service members were killed
https://twitter.com/BNONews/status/1496993097225547778

13 ukrainska soldater gav inte upp och svara "go fuck yourself" till ryska styrkor som uppmanade dem att ge upp. Alla ukrainska soldater dödades istället.
Citera
2022-02-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Är det bara jag, eller är inte den här grejen med att man öppet skriker ut att man beväpnat den civila befolkningen och kommer skjuta från varenda hus, jävligt urbota korkad?

Riskerar det inte att bli ett blodbad av civila?

Ryssen har nu anledning att öppna eld mot varenda fönster, källare och hörn.
Det är det som är meningen, från ledningen på båda sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in