2022-02-25, 01:36
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Är inte det ryska kravet att Ukraina ska bli en demilitariserad stat/zon?

Kan vara. Men Putin är ju inte direkt känd för att tala klarspråk utan har väl sedan åtminstone tidiga 2000-talet kört liknande strategi som vi i västvärlden känner igen från Donald Trump, nämligen att uttala sig med oberäknelighet och motsägelser för att skapa förvirring hos fiender. Ena dagen ska det inte bli någon attack, andra dagen blir det attack osv. Därav Aftonbladets journalister och andra människor med syndromet mikrohjärna vrålat om att både Trump och Putin är galningar som gör allt helt random efter nån sorts slumpgenerator. Det talar ju bara för att strategin med att förvirra fienderna fungerat.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2022-02-25 kl. 01:39.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag lyssnade inte men pratade han om kapitulation?

Det verkar oklart ännu. I detta nutida informationskrig så kommer båda sidorna av myntet samtidigt till våra ögon och öron.

Jag har Ryska och Ukrainska vänner som kommer att berätta exakt vad som sägs.

Jag litar mer på mina vänner som talar språket än på ljugmedia.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Imponerande:https://www.focus.de/politik/ausland..._58516039.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ukraina håller på att återta och fånga in en massa ryska soldater som har misslyckats med att hålla sin områden.

Att erövra kan vilken idiot som helst, att hålla är det svåra om man inte kan få förnödenheter och förstärkning.
Ja det blir intressant det här.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Finns det bra cams på Kiev?

Hitta denna: https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Citera
2022-02-25, 01:37
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
jag kollar inte upp folk utan går enbart på vad de skriver.
Det finns så många andra som sysslar med underrättelse verksamhet.

Du resonerade likt en fjortis, står Putin hörnad, kul.. men då står vi också hörnade, vi blir som skållade råttor i en och samma hink.

Och hur står vi hörnade? Antar du syftar på hans kärnvapen? Han hade aldrig vågat de där ska du veta.
Citera
2022-02-25, 01:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
SÅ med den retoriken kan alltså turkiet skydda turkar i sverige som blir "mobbade" genom att bomba skiten ur oss?
Dum i huvudet eller?

Var precis det Turkiet gjorde när de invaderade och annekterade Cypern. Och NATO gjorde inget.
Citera
2022-02-25, 01:38
Medlem
Polis2010s avatar
Sanningen är krigets första offer. Vi vet inte ett skit om vad som händer i Ukraina. Det jag tror mig veta är att Ryssland kör över de viktiga städerna i Ukraina. Jag hoppas faktiskt att de ger upp så att Europa får fred i minst 10 år.
Citera
Medlem
Hur ser flyktingsituationen ut från Ukraina?

Är det framförallt män som flyr eller är det kvinnor och barn, eller blandat?

Vid tidigare flyktingkriser har det framförallt varit kvinnor som håller ställningarna i hemlandet medan männen lyckas ta sig vidare.
Är det samma nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
En elak liten dvärg som skickar mongoler för att slå ner sina bröder är inte snällt.
Här får du ett smakprov på vilka som kommer att styra dig
https://mobile.twitter.com/yigitkurt...08317880053765
Lägg ner med konspirationsteorier 🤭
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
En snabb ctrl f i artikeln gav noll träffar på just "antisemitism". Vart citerar du det ifrån? Eller hittade du på det också, tillsammans med allt annat dravel i ditt inlägg?

Det kommer handla om "Putlers antisemitism" i västmedia så småningom. Chabad Putin själv kontrar redan med att han "befriar" Ukraina från "Bandera nazister" och tänker tillsätta judiska seperatistledare att leda tribunaler mot "nazist"-Ukrainarna. För hela Ukraina konflikten handlar egentligen bara om västjude mot östjude och en massa döda slaver emellan dem.
Citera
Medlem
Bröderna Klitchko kommer att strida om det nu inte avgörs närmsta dagarna, Ukraina kallar in alla reservister och inga män mellan 18 och 60 får lämna landet utan kallas in till allmän mobilisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in