2022-02-25, 08:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland begärde för flera år sedan att få vara med i Nato, men fick inte.

Joo-o..

1)-Men skulle de ha joinat, om de fick chansen..?

2)-Eller var det bara en fråga (underrättelse dvs), för att se om de skulle vara välkomna ?

(Jag går för lucka 2 )
Citera
2022-02-25, 08:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
När ska fettot Putin och alla rysstroll komma överens om huruvida Ukraina styrs av nazister eller judar? Det är inte trovärdigt någonstans.

Verkar ju fungera för Putlerjugend här i tråden.
Citera
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Har du några källor på det? Det enda som framkommer i media är hur ryssarna fullständigt kör över Ukrainarna och tar vad de vill, knappt utan motstånd.
Jag har inte sett en enda bild eller video där Ukrainarna ”vunnit” något alls.
Känns mest som en pinsam fasad, vekt motstånd. Jag är DJUPT besviken.

Så ja vatnik, ta nu en till sup av vodkan och dröm om Lenin.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hata väst och hata NATO är två helt olika saker. För det första är inte hela väst med i NATO och hela väst var verkligen inte för bombningarna av städer i Serbien. Det är något som både ultranationalistiska Serber tror sig vara fallet och även de i väst som satt och skrattade när de såg bomberna falla.

Jag kommer aldrig hata Amerikaner för det som hände 1999, hat finns inte i mitt DNA. Jag vill förstå varför saker händer och mer än gärna argumenterar för eller emot det som inte är populärt. Jag kan inte se poängen att sitta i ett gäng och tycka exakt samma sak om allt och inte vilja förstå diverse konflikter.

Samma sak här, att förstå varför Ryssland eller Putin agerar som han gör är verkligen inte att gilla allt med honom eller det system han leder. Det finns otaliga videos på nätet där professorer och smartare människor än en själv diskuterar vilka fel väst gjort att det blivit som det blivit. Det betyder inte att man står på den ena eller andra sidan.

Aleksandar Vučić upprepade senast i onsdags (8 maj) i en intervju för statliga RTS sin syn på Kosovos ställning

- Ni kan döda mig eller göra ett uppror på gatorna mot mig, men jag kommer inte att erkänna Kosovos självständighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland begärde för flera år sedan att få vara med i Nato, men fick inte.

Nej, de har aldrig ansökt om medlemskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt men det finns fler mentalsjuka i den här konflikten, de som hotat Ryssland som Stollenberg, Biden och många Ukrainska ledare..

Lägg av med lögnerna. Den enda som hotar andra är Putin.
Citera
2022-02-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bara för att Kiev faller så behöver det inte betyda att dom har förlorat. Du har ingen aning om deras strategi och inte jag heller.

Helt rätt, kan även vara en PR vinst att Kiev faller och man slåss på andra fronter istället.
Moralen kan även öka när man ser sin huvudstad taget av fienden.

Sarajevo var ju belägrat och i princip taget ändå pågick striderna i flera år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bara för att Kiev faller så behöver det inte betyda att dom har förlorat. Du har ingen aning om deras strategi och inte jag heller.

Rimlig strategi var att bjuda så hårt motstånd som möjligt går, när ryssen började bomba ut mål osv.
Och det gjorde man, faktiskt, med bravur. Men de visste hela tiden att den stora Mek. Bat skulle komma, och den stoppar man liksom inte hur som helst.

Men det finns förmodligen en plan, vi vet bara inte om den, precis som du säger.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Vem ska hållas ansvarig?

Ryssland är självklart 100% ansvariga för attacken. Men Rysslands agerande har triggats av beslut tagna av Ukraina, väst och Ryssland själva, senaste 10 åren som kunde ha undvikit.

Fred och frihandel är lösningen.

ALLA parter förlorar på detta. Alltså har man agerat felaktigt.
Citera
Medlem
Google Maps Live Traffic Showed
the Russian Invasion of Ukraine

https://www.vice.com/en/article/xgd7...ion-of-ukraine

Det går fortfarande att följa trafiken på flyktvägarna från Kiev
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Om regimen gömmer militär utrustning i civila byggnader måste dessa bombas. Förutsatt att civila har blivit varnade att lämna sina hem.

Den uppmärksamme kan nu notera att ditt resonemang gått från;
Ingen har angripit civila mål, till
USA och Storbritannien har angripit civila mål, till
Ryssland har varit tvingade att angripa civila mål.

Allt detta över 2-3 inlägg. Känns som din trovärdighet i frågan är låg då du byter uppfattning i varje inlägg.

Undrar var vi hamnar när jag poängterar att det helt saknas stöd för att civila mål skulle innehålla militär utrustning, eller för den delen att inte ens Ryssland påstår detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Aleksandar Vučić upprepade senast i onsdags (8 maj) i en intervju för statliga RTS sin syn på Kosovos ställning

- Ni kan döda mig eller göra ett uppror på gatorna mot mig, men jag kommer inte att erkänna Kosovos självständighet.

Känner till hans ställning, men vad är det jag skall svara på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in