2022-02-25, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kanske ändå. Iofs svårt att bedöma trovärdigheten i det som rapporteras, men ändå:

https://www.rt.com/russia/550546-zel...ne-neutrality/

Russia Today...
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det är inte lätt. De behöver någon form av koordination, men så fort de slår på en radio så är de väl upptäckta. Jag har faktiskt ingen aning om hur det här kriget kommer gå till.

Just nu öser Ryssland Ukraina med långdistansrobotar, där finns det inte ett snack som Ukraina kan göra.

Dom har väl luftvärn så dom kan skjuta ner robotar/missiler/drönare?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
SKÄRP DIG!
Jag lovar!

Men ta mina råd som jag har publicerat på allvar.

Det gäller att minst trippelkolla allt.
Citera
Medlem
Räknade minst 70 ryska stridsvagnar på 3 minuter på livestream (kamera 4 och 7). Ser inte bra ut.

Senast redigerad av sweetcrypto 2022-02-25 kl. 08:56.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jeltsin var visserligen festlig på sitt sätt men han var en alkoholiserad pajas som lät Ryssland bli fullständigt förnedrat och utnyttjat under 90-talet. Han är snarare den sämsta ledaren de har haft i modern tid.

Fel, den sämste ledaren de har haft är Putin som kastar sitt land i fullständig misär nu. Jeltsin ledde ett land som var försatt i kaos, genom beslut tagna innan han kom till makten.
Citera
2022-02-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har du kontakt med hans läkare?
Nej men jag ser hur hans beteende har förändrats, bland annat.

Tro mig. Han mår inte bra.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ukraina har i princip struntat i Minskavtalet ….

Amnesty International påtalade att flera krigsbrott hade begåtts på respektive sida av konflikten.

Det finns två sidor av Minskavtalet. Vissa krav som ryssland ställer är direkt löjliga och oacceptabla för Ukraina, så som att de inte får ingå i Nato. Det är en konflikt som behöver lösas i Ukraina, korrekt. Men det hjälper inte med att Putler eggat upp och beväpnat separatister (som vanligt, han har knappt någon fantasi kvar längre).

Men det allra viktigaste att komma ihåg är att det enda Putler är intresserad av här är att göra Ukraina ryskt, nätt och slätt. Pladder om nato och separatister är bara ett direkt medel till att rättfäridiga sådant här skit. Han visste givetvis, utan minsta tvivel, att nato inte praktiskt sett skulle upplösas på kommando av Putler. Det är heller inte Ukrainas fel (som inte ens är med i nato) att Putler som diktator känner att nato står i vägen för hans grandiosa vansinnesplaner.
Citera
Medlem
Ovanlig rysk marinkoncentration i östra Medelhavet

https://www.navalnews.com/naval-news...mediterranean/

Samtidigt som ryska flottans enheter stödde invasionen av Ukraina, samlades deras stora krigsfartyg i Medelhavet.
Citera
Medlem
According to multiple reports Russian troops wearing Ukrainian uniforms have seized multiple Ukrainian military vehicles and are now heading towards Kyiv, some reports suggest that a column of Russian vehicles are following them.

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...pf24DC-2iTjDVA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det är på det stora hela obegripligt vad som är planen i det långa loppet. Att ha en marionett i som alla hatar och som alla vet är en marionett måste vara helt meningslöst. För att befolkningen ska lyda måste det i princip finnas trupp på plats som säkerställer detta.

Nä det är väldigt märkligt. Kan det handla mer om relationen till USA än om själva Ukraina egentligen?
Citera
Medlem
Inga amerikanska jetplan på plats ,inga amerikanska soldater på plats.

Så jävla respektlöst USA are cowards
Citera
Medlem
Gaffelpärms avatar
Ska man gissa på att Kina kommer ”hjälpa” Ryssarna med ekonomiska medel och allt de kan? Eller vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in