2022-02-25, 08:36
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Smeagolgan har stängt av Bosporen för rysk trafik.

Källa? Det vore ju lite epic, men tror inte på det.
Citera
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Absolut inte. Jag vill ha fakta, jag vill förstå vad som faktiskt händer.
Vi dränks i Väst-propaganda, som döljer verkligheten.

Du sprider bara anklagelser, idiot.

"Jag vill ha fakta." - vatnik

Länkar enbart till RT, jo men tjena. Kremlin lakajer som du är tyvärr så lättlästa och tråkiga. Gäsp.
Citera
Medlem
Tror Putin underskattar att Ukraina är förberedda på detta och kunnat det i flera år. Ryssland har redan stora förluster och förlorar också strider. Kommer ryssarna förlora ? Ukraina består också av specialsoldater från väst både amerikanska och brittiska tror inte Putin räknat med det...
Citera
2022-02-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Absolut inte. Jag vill ha fakta, jag vill förstå vad som faktiskt händer.
Vi dränks i Väst-propaganda, som döljer verkligheten.

Du sprider bara anklagelser, idiot.

Nope, jag sprider sanningen.

Du blev kränkt för att jag påpekade det faktum att Ryssland samarbetade och hade en militärövning med Sverige i Sverige. Tyvärr så blev Putin tjock och galen.

Det som händer är Adolf Putins fel till 100%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Helt rätt. Det är bara patetiska 15-åringar och ryska troll som hävdar att man marscherar in i ett land med 44 miljoner invånare och bara tar över. Dessutom, det jag lärt mig i umgänget med ukrainare är att de ofta när ett djupt och nedärvt hat mot Ryssland och ryssar. Det här kommer att bli ett långt och blodigt krig med karaktären av gerillakrig efterhand. Inget som Ryssland tjänar på med sin här av förvirrade värnpliktiga som inte verkar veta i vilket land de befinner sig.

Jag vet Ukrainare som verkligen inte hatar Ryssen. Så det finns flera av dem.
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Jag kan inget om satellitbilder och dess teknik, kan den Ukrainska/Ryska Militären få hyfsat skarpa livebilder från tex en karavan med pansar?

Eller måste man vänta på att en satellit hamnar i rätt läge och det kan ta en bra stund, minuter timmar ....?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vems strategi? Rysslands eller Ukraina? Jag har inte skrivit heller att de har förlorat när de fått Kiev och Zelensky men det kommer påverka deras moral stort.

Personligen tror jag det är en fälla men vi får se. Pansartrupperna har inte visats sig och den stora mängd med högteknologiska anti-pansar vapen som Ukraina har fått från väst verkar inte ha använts så flitigt ännu av den informationen som kommit ut.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ljuvliga bilder. Globalisternas vansinnesprojekt håller på kollapsa. Vanliga Ukrainare skiter i Zelenskys marionettregim och vill hellre tillhöra starka Ryssland och bygga upp landet genom en stark ekonomi.

Känner faktiskt likadant ! Putin är den enda(möjligtvis oxå Trump till viss del) som inte är snowflake woke globalist hbqt ruinerad i hjärnan.
Citera
2022-02-25, 08:38
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Helt rätt. Det är bara patetiska 15-åringar och ryska troll som hävdar att man marscherar in i ett land med 44 miljoner invånare och bara tar över. Dessutom, det jag lärt mig i umgänget med ukrainare är att de ofta när ett djupt och nedärvt hat mot Ryssland och ryssar. Det här kommer att bli ett långt och blodigt krig med karaktären av gerillakrig efterhand. Inget som Ryssland tjänar på med sin här av förvirrade värnpliktiga som inte verkar veta i vilket land de befinner sig.

Det är dessutom sportlov också, vilket man får bejaka varför dessa trådar svämmas över av knackig skolsvenska.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Historiens största misstag måste ju ha varit när USA nekade att hjälpa Ryssland att bygga upp en liberal ekonomi och lät dem svälta.
Även om det var en högoddsare så kunde världen sett annorlunda ut nu. Tänk ifall Ryssland och USA var allierade, givet att Ryssland var en någorlunda demokrati värd namnet. Kommunisträdslan och oförmågan till försoning förstörde allt. Fegt av USA och väst. Rysslands hat mot väst cementerades där i säkert 100 år framåt.

Jeltsin är fortfarande den bästa ledare Ryssland har haft.

Nästa gång en f.d. fiende ligger ner så hoppas jag att vi i väst föregår med gott exempel.

Jeltsin var visserligen festlig på sitt sätt men han var en alkoholiserad pajas som lät Ryssland bli fullständigt förnedrat och utnyttjat under 90-talet. Han är snarare den sämsta ledaren de har haft i modern tid.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Njaez alltså Ukraina är e n o r m t. Att de slänger alla de moderna vapen som Nato skjutit in under 7 år och orsakar förluster på en angripare är normalt och väntat. 800 ryssar låter lite i underkant.

Ja men med tanke på att Ryssland har nästan 100% av alla sina stridbara enheter i Ukraina är det märkligt att de inte går in med proffssoldater först om de vill ha en snabb seger utan istället använder hela brigader med värnpliktiga. Ryssland hade definitivt förmåga att ta över hela Ukraina på 72 timmar men nu ser det ju ut att ta veckor eller månader.
Citera
Medlem
Moskvabörsen öppnar starkt uppåt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här