2022-02-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
800 ryssar har dött också enl. Peter Hultqvist

Inte konstigt då Putin enl. svenska experter är mentalsjuk.
Hultqvist refererade Ukrainas utrikesminister angående de där siffrorna.

Putin mår inte bra, nej.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jo faller huvudstaden så är kriget i stoet sett över.

Nej. De har redan satt upp en ny provisorisk regering i Lviv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det som talar mest för att det är långt ifrån över i mitt tycke är att dom Ukrainska pansartrupperna inte verkar har synts till alls än så länge.

Dem har grävt ner sig i sina försvarsställningar. När ryssarna kommer rullandes med sina tanks och folkabussar blir det slakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Säga vad man vill om ”rysstrollen” men de uttrycker sig ofta på ett intelligentare sätt. Skulle tro att de inte bygger hela sin världsbild på Bert Sundström, Ann Linde och Anders Lindberg heller.

Näe..de bygger den på en sinnessjuk liten åldrande diktator i Kreml..och kombinerar efter vilja dessutom med en komplett byfåne som exempelvis Trump.
Det är inget framgångsrecept..tillåt mig försäkra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag vet inte. Men de deltog ju i alla fall i Natos partner-program. De har velat ha samarbete med Nato och stoppa kalla-kriget.

Ryssland var med och samarbetade, de var med på militärövningar i Sverige.

Tyvärr så gick Putin över till att bli en tjock, glintskallig version av Hitler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Så jävla mesigt att sitta och hålla på. Hur kan du missat alla nedskjuta rysska plan, helikoptrar och sprängda tanks?

Ryssarna har varken vunnit eller blivit besegrade ännu.
Vi kan heller inte jämföra denna konflikt med t.ex. Invasionen av Afghanistan 2001.

Ukraina är inget pissland och har en rätt respektabel armé. Dessutom snarlik taktik och materiell som Ryssland. Det är nog inte lika lätt att bekämpa dem som det var för amerikanarna i Afghanistan eller Irak där man hade total luftherravälde dag 1.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Nej, de har aldrig ansökt om medlemskap.
Jo, det har jag läst på flera håll. De har i alla fall velat samarbeta istället för att öka konflikterna.
Citera
2022-02-25, 08:29
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ukrainarna har dödat mer än dubbelt så många ryssar, en hel brigad ryssar gav upp direkt när de fattade att de var the baddies. Ryssarna har lite framgång i syd och i Sumy, i övrigt så står det brinnande tanks och övergivna fordon överallt:

https://liveuamap.com/en/2022/24-feb...m-at-krakovets

Det ser ju rätt mörkt ut fortfarande men jag trodde att ryssarna skulle ha tagit minst hälften av landet igår.

Då blir det väl nackskott när dom kommer hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Icke alls.
Det är Ryssland som invaderar ett så kallat broderland.
Det är ett helt omöjligt företag att kunna lyckas.

När lillebror inte lyssnar måste man till slut sätta han på plats. Sluta med era buzzwords ni fått lära er i media igår. Hoppas alla kan hålla sig till ämnet i dag istället för att kasta skit och hota varandra, för nivån är väldigt låg just nu.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Ska du överdriva lite till? Dom där en miljoner ryssarna som ligger döda och utspridda över Ukraina

Läs vad jag skriver.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Ljuvliga bilder. Globalisternas vansinnesprojekt håller på kollapsa. Vanliga Ukrainare skiter i Zelenskys marionettregim och vill hellre tillhöra starka Ryssland och bygga upp landet genom en stark ekonomi.
Citera
Medlem
Ryssarna möter ett hårt motstånd och det går inte enligt planerna. Hur påverkar detta Putin ?Hur påverkar det den ryska befolkningen som nu ser att Putin och dess militär är svag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in