2022-02-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bara för att Kiev faller så behöver det inte betyda att dom har förlorat. Du har ingen aning om deras strategi och inte jag heller.

Kiev kommer självklart att falla förr eller senare.
Dock är detta år inte typ 1822..när sådant var helt avgörande.
Det finns många andra sätt tillgängliga idag som gör det möjligt..ja till och med naturligt..att vinna ett krig på ett helt annat sätt än endast via ett sketet slagfält.
Jag hoppas att alla inser detta och att de följt med rimligt i vad som har hänt sista femtio åren exempelvis.
Citera
2022-02-25, 08:27
Stämmer det att Ukrainas president kör en Hitler och beväpnar tveksamt utbildade unga gossar med ak47 or, som någon sorts "folkstorm"?
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo-o..

1)-Men skulle de ha joinat, om de fick chansen..?

2)-Eller var det bara en fråga (underrättelse dvs), för att se om de skulle vara välkomna ?

(Jag går för lucka 2 )
Jag vet inte. Men de deltog ju i alla fall i Natos partner-program. De har velat ha samarbete med Nato och stoppa kalla-kriget.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Google Maps Live Traffic Showed
the Russian Invasion of Ukraine

https://www.vice.com/en/article/xgd7...ion-of-ukraine

Det går fortfarande att följa trafiken på flyktvägarna från Kiev
Mycket trafik nu:

Live Camera from #Kyiv #Ukraine #Kiev

https://youtu.be/HIPNVm6lNfM via @YouTube
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Smeagolgan har stängt av Bosporen för rysk trafik.
Citera
Bannlyst
Rysk stridsvagnsoffensiv mot Kiev väntas inledas under fredagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp, jag är övertygad om att Putins plötsliga och oväntade anfall mott militära mål i Ukraina på den har skalan inte ingick i Washingtons planer faktiskt:

U.S. Shocked Russia Would Invade Another Country After Seeing How Badly America’s Recent Invasions Went

https://www.theonion.com/u-s-shocked...source=twitter

Du är medveten om att the Onion är en satirsite?
Citera
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bara för att Kiev faller så behöver det inte betyda att dom har förlorat. Du har ingen aning om deras strategi och inte jag heller.
Jo faller huvudstaden så är kriget i stoet sett över.
Putin borde gå ner i oförutsedd plötslig blitzkrieg i Ukraina längs Polens gräns. Skära av alla förnödenheter från Väst och därifrån driva mot Kiev. Omringa staden. Förgifta vattnet in och vänta ut råttorna att ge sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Undrar jag med !
I princip det ENDA jag läst här hela natten samt morgonen är hur dåligt det går för Ryssland...gick inte ihop för mig men men...

Det kan ju gå oväntat dåligt för Ryssland samtidigt som de avancerar. Det är inte motsägelser, endast ett konstaterande att antingen möter Ryssland mer motstånd än de förväntade sig (och satte in resurser efter) eller så är den ryska militären undermålig i förhållande till vad man trott.

Att de fortfarande tar markområden är knappast överraskande då de är överlägsna Ukraina militärt, däremot går det långsamt med stora ryska förluster.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Nej, de har aldrig ansökt om medlemskap.

Ansökan kom officiellt inte in pga att de skulle hamna i en kö efter Ukraina. Och det tyckte det var förnedrande. Så de lade hela projektet åt sidan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ukrainarna har dödat mer än dubbelt så många ryssar, en hel brigad ryssar gav upp direkt när de fattade att de var the baddies. Ryssarna har lite framgång i syd och i Sumy, i övrigt så står det brinnande tanks och övergivna fordon överallt:

https://liveuamap.com/en/2022/24-feb...m-at-krakovets

Det ser ju rätt mörkt ut fortfarande men jag trodde att ryssarna skulle ha tagit minst hälften av landet igår.
Ska du överdriva lite till? Dom där en miljoner ryssarna som ligger döda och utspridda över Ukraina
Citera
2022-02-25, 08:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Många är redo att dö för sin rätt till att leva ett fritt liv, där innevånarna själva får bestämma vilka vägar deras land ska välja.
Dessuton har redan 14000 dött under det 8 åriga kriget mot Ryssland och många har förlorat en bror, vän, sitt barn och söker hämd.
Hade du bara gett upp om Putin dödat dina vänner och rullade in med tanks i Sverige?

Gissar på att detta krig kan sluta som Irak. Ryska tanks kommer rulla in och "ta över" många städer snabbt med sen börjar 10år av attacker mot ryska trupper. Ukrainakriget kommer bli ett ekonomiskt svart hål för Ryssland. USA fick I alla fall med sig olja ifrån Irak.

Stor skillnad mot USA-s krig i Irak, där hatade alla Irakier Amerikanska militärer och utförde sabotage. I Ukraina hälsar man Ryssarna som befriare. Hälften av innevånarna i Ukraina är Ryssar genom ingiften i olika familjer. Språket och kulturen är densamma inom befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in