2022-02-25, 08:48
Bannlyst
Tror Putin och hans grabbar sitter i krismöte, det har inte gått riktigt som dom tänkt sig.
Ukraina fungerar som vanligt och omvärlden är inte imponerade av den röda armén 😂😂😂🇺🇦✌️🇺🇦
Citera
Medlem
Liveuamap is platform that change the way you receive news.
Latest news on the map

https://twitter.com/Liveuamap

https://liveuamap.com/
Citera
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
"Ministry of Defense: Russian troops infiltrated in Kyiv have been neutralized"

Hmmm... Det återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Går Nato med Usa in så har vi ett tredje världskrig och godnatt för stora delar av Europa.
Och USA.
Citera
2022-02-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Var det något i mitt inlägg som antydde att jag hade uppfattningen att krig endast vinns på slagfältet?

Nej,det är faktiskt medhåll fullt ut om du går tillbaka och läser om.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
För att alltid vara mobbad och demoniserad av Väst, så verkar Putin må bra, tycker jag. Men det är klart att pressen de senaste månaderna måste ha varit plågsamt.

Väst lyckades provocera Ryssland till krig till slut. Det här var planerat. Propagera dagligen för att Ryssland skall invadera.

Den där Putin verkar vara lättprovocerad, ett dåligt drag för en ledare, dags att han avsätts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tror Putin och hans grabbar sitter i krismöte, det har inte gått riktigt som dom tänkt sig.
Ukraina fungerar som vanligt och omvärlden är inte imponerade av den röda armén 😂😂😂🇺🇦✌️🇺🇦

Så om Ukraina fungerar som vanligt kanske inte Ryssland gjort så stor skada?
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja men med tanke på att Ryssland har nästan 100% av alla sina stridbara enheter i Ukraina är det märkligt att de inte går in med proffssoldater först om de vill ha en snabb seger utan istället använder hela brigader med värnpliktiga. Ryssland hade definitivt förmåga att ta över hela Ukraina på 72 timmar men nu ser det ju ut att ta veckor eller månader.

En teori kan ju vara att ryssarna mycket väl vet att Ukraina fått en massa godsaker från väst så man slänger fram sina sämre trupper först för att få motståndaren att avslöja sina positioner och använda upp en massa vapen. Sen rullar man in med de mer stridsdugliga trupperna.

Cyniskt som fan men Ryssland har väl aldrig dragit sig för att använda de egna trupperna som kanonmat.
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Någon som vet varför amerikanska flygvapnet cirkulerar med två stora maskiner i norra Rumänen (gränsen mot Ukraina) och en stor maskin i östra Polen?

Det är väl några Gun-ships mest för att markera sin närvaro och spänna musklerna lite tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Motsäger du inte dig själv där? Suputen Jeltsin var en katastrofal ledare för Ryssland och ligger bakom många av dom problem vi ser idag. Självklart älskade väst(läs:USA) honom då han sålde ut landet till västvänliga oligarker och gjorde Ryssland svagt och fattigt. Sedan kom Putin med sina hårda nypor och lyckades bygga upp landet igen. Det är ingen slump att så många ryssar stöder honom, maktgalen despot eller inte.

Rysslands ekonomi är väldigt svag, Putin misslyckades fatalt med att bygga upp ekonomi och det är en delanledning till detta krig.

Rumänien, som betraktas som ett skämt i EU, har starkare ekonomi än Ryssland. Ryssland är ett land fullt av fattigdom och ryska kvinnor prostituerar sig i mängder. Allt hänger samman med Putins inkompetens.
Citera
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Vilka fakta får du av Väst-media nu?

Jag hämtar min information från flertal olika nyheterssidor och tar sedan en liten skopa salt så man gör sin egna bedömning. Men vatniks som dig har ju svårt för just det och läser RT som om det vore bibeln.
Citera
2022-02-25, 08:50
Medlem
Citat:
Nej, det som händer nu är USAs fel till 100%.

Nu ljuger du igen.
Ingen vettig person håller med dig..och då Ryssland ekonomi föröds så vet du att du är i en extremt liten minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in