2022-02-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Därav gick Ryssland in i Ukraina. Någon gång gör stater motstånd på riktigt. NATO är svaga nu när deras ledare (USA) har sina problem. Därför har dom även kastat Ukraina åt sitt öde.

Dom kanske inte försvinner men hädanefter tänker sig lite extra om innan dom iscensätter kupper och destabiliserar länder.

Putin har via sina sinnesjuka aktioner stärkt upp NATO så att organisationen idag återigen är mycket,mycket stark.
Sverige bör omgående gå med i NATO..men det vet du väl?..:-)
Citera
2022-02-25, 09:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
För den som vill försöka förstå varför Ryssland gick in i Ukraina kan lyssna på detta.
Det är ett långt tal och helt annorlunda mot vad vi är vana vid, med komplicerade ord och med förklarande historik till beslutet.
Ann Linde eller Mona Sahlin har inte hämtat inspiration från Putin så att säga.

https://youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8&feature=share
Jo, Putin är en hygglig retoriker. Men det är ju uppradade flagranta lögner som vanligt från hans sida.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
7 ryska plan nedskjutna. Det är en rätt stor del av deras fungerande plan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Personligen så har jag aldrig upplevt något värre än rysk landsbygd.
Fy f-n..det låter sig svårligen beskrivas.

Kan rekomendera Bald and bankrupt på Youtube för alla som inte varit i det "vackra landet i öst".

det såg likdant ut för 20år sedan när jag runt i öst....
Citera
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaus
Det är dags att inse att ryska armen varken har motivation eller kapacitet att bara "ta" baltikum sådär dessutom med en konflikt som samtidigt utspelar sig i ukraina. Läs på lite om ryska armen de är inte så starka som gemene man tror.

Det enda puttenissen kan hota med är kärnvapen och det kan väl vilken nolla som helst egentligen? Noll självbevarelsetänk hos denna galning.

Fullskaligt. krig och det är tack och adjö med putin. Kärnvapenkrig och det är tack och adjö med oss alla
Jag tror att de uppgifter Ryssland säger sig ha förlorat ligger mycket närmre sanningen än ens i mitten av vad respektive parter uppger. Ryssland har ingen anledning att ljuga. Ukraina måste ljuga för att behålla stridsmoralen.

https://www.globalfirepower.com/coun...untry2=ukraine

Ryssland helt överlägset. Som om Kina skulle anfalla Sverige. Den magnituden har det.
Citera
Bannlyst
Varför finns det inga filmer från regelrätta strider?
Citera
2022-02-25, 09:18
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kan rekomendera Bald and bankrupt på Youtube för alla som inte varit i det "vackra landet i öst".

Det är kul att se på hans filmer, men att resa där själv är deprimerande.
Usch.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Motsäger du inte dig själv där? Suputen Jeltsin var en katastrofal ledare för Ryssland och ligger bakom många av dom problem vi ser idag. Självklart älskade väst(läs:USA) honom då han sålde ut landet till västvänliga oligarker och gjorde Ryssland svagt och fattigt. Sedan kom Putin med sina hårda nypor och lyckades bygga upp landet igen. Det är ingen slump att så många ryssar stöder honom, maktgalen despot eller inte.

Nej så var det inte. Folket fick statsobligationer men eftersom att det inte fanns mat i landet tack vare Gorbatjov och Sovjets isolation så sålde folket sina värdepapper till de blivande oligarkerna för bröd och vodka.

Hade väst stöttat Ryssland ekonomiskt och med mat så hade det funnits en chans för Ryssland att vara en någorlunda demokrati och rättsstat.

Ryssarna hade kunnat vara världens rikaste människor i snitt och kanske det mest jämställda folket rent ekonomiskt.

Hela situationen är väldigt tragisk.

Här är en bra dokumentär om saken:

https://www.svtplay.se/video/1142862...135&id=jdqr37p
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Tror dom flesta har sett hans youtube kanal. Jag var mycket tidig med att kolla på den och började redan när han var och tågluffade i Indien.
Citera
Medlem
Verkar väldigt tyst i Kiev just nu.
Citera
2022-02-25, 09:19
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Går också i den tankebanan. Jag tror det skulle brisera i en bisarr diplomatisk lösning som tagit så pass lång tid att förhandla fram att det i princip redan var kört innan de hunnit förhandla klart. Kan också tänka mig att det skulle bli möjligt för vissa små länder att komma och hjälpa till "lagom" mycket.
NATO länderna i Östeuropa ses som USAs militära baser.
Citera
2022-02-25, 09:19
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför finns det inga filmer från regelrätta strider?

Dom som strider borde vara upptagna med att strida..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in