2022-02-25, 09:22
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jo, Putin är en hygglig retoriker. Men det är ju uppradade flagranta lögner som vanligt från hans sida.

Det är möjligt men ändå bra anser jag att lyssna innan man fördömer
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jag har aldrig varit intresserad av NATO men det som nu händer Ukraina visar på att Sverige inte längre har något val. Så länge Ryssland inte är en riktig demokrati är vi helt oskyddade mot deras galna ledare om de hotar oss. Och hotar oss gör de. Så sent som förra veckan uttalade deras ambassadör i Sverige att Ryssland inte kan godkänna att Sverige gör fria val gällande samarbetspartners. Sverige och Finland bör gå med i NATO igår! Finns ingen tid att förlora. Putin har inte kapacitet att invadera oss nu men om två år kanske han har det. Om ryska ledningen gör sig av med Putin typ i dag samt nedrustar kan jag tänka mig att vi fortsätter att bara vara samarbetspartner till NATO. Men mot ett aggressivt Ryssland med en sinnessjuk ledare kan vi inte skydda oss utan NATO.

Får nypa mig i armen när jag läser om allt som nu händer i Ukraina. Hur kan Ryssland svärta ner sitt rykte såhär? Allt de vunnit i anseende sedan kalla krigets slut blir nu ruinerat. Det enda sättet för dem att återvinna lite av den katastrofala förlust i goodwill som nu skett är att ta bort Putin samt skylla allt på honom. Ingen kommer lita på dem under överskådlig tid men med ett massivt skadestånd till Ukraina, nedrustning samt utbyte av alla i ledarskiktet kanske de kan slippa dras tillbaka till förindustriell tid samt slippa vara en pariastat.

Stackars Ukraina. Mina tankar går till alla oskyldiga dödsoffer.
Mycket bra skrivet. Håller med om allt.
Jag är i grunden positiv till ryssar och det ryska folket. Detta är bara så sorgligt att se...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nästan alla NATO-länder styrs av en liten klick med judar som drar i trådarna. "Demokrati" betyder ju å andra sidan "judestyre" så visst, de är demokratiska länder.

Judarna är intelligentast och bäst lämpade till att styra.
Citera
Bannlyst
Vilket geni Putin är.

Han agerar mot USA och britterna efter att de proklamerat att de hade slut på resurser i Afghanistan och dessförinnan i Irak.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Fyfan så tragiskt, övriga europeiska länder ser ju ut som rena lyxen mot detta. Trodde det såg bättre ut, men usch. Ser alldeles dött och allmänt jävla fattigt ut. Fyfan får ångest av att kolla på det, ser ut som en spökstad med övergivna lägenheter

Haha men seriöst, det är webbkameror mitt i vintern.

Hur ser Stockholm ut då tycker du? Livfullt och rikt?
http://www.webbkameror.se/byggkamero...bege_7_640.php
http://www.webbkameror.se/byggkamero...mmun/index.php
http://www.webbkameror.se/webbkamero...nska_1_640.php
http://www.webbkameror.se/webbkamero...plan/index.php
http://www.webbkameror.se/webbkamero...ssen_2_640.php
Citera
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför finns det inga filmer från regelrätta strider?

Därför det är två reguljära arméer som står sig mot varandra. Det är inte som i Donbas där separatister filmar varenda liten batalj för få den fungerande propagandaverksamheten att snurra runt. Samma sak i Syrien där det mesta filmas från jihadister med samma mål att få propaganda levande.
Citera
2022-02-25, 09:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Är Sverige så tuffa de kan vara mot ryssland? Tänker vapen export till Ukriana och sanktioner mot Ryssland.

De sista jag vill höra är jävla floskel från politiker, nu vill jag fan se verkstad.

Hade vi haft en moderatledd regering hade vapen varit på väg redan vid ryssarnas gränsuppbyggnad.
Men regeringen vi nu har kommer aldrig agera utanför någon ram, utan följa EU-flödet anonymt.

Statsministern står och fördömer detta med ord som är rakt av kopierade från andra länders fördömanden och genom att titta ner i ett papper på skrivbordet, vilket såklart ger bilden av att vår regering inte har en djävla aning om vad initiativ betyder i ett sådant här läge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Finns inget oviktigt skitland i förhållande till Nato. Antingen försvarar man varandra, eller så gör man det inte varpå hela försvarspakten faller. Uppstår det osäkerhet så saknar Nato funktion.

Ja, du och NATO säger det, men alla fattar ju att verkligheten är en annan. Tror du någon i Europa vill förinta hela Europa för att några miljoner bisarra balter ska få fortsätta vara med i EU och fortsätta med prideparader t.ex.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför finns det inga filmer från regelrätta strider?

Vad det du vill se? Våldtäkter och krigsfångar som mals ner under larvfötter? Det finns inga ”regelrätta strider”. Det finns inga regler för strid. Genèvekonventionen är bara ett papper.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Ryssland har inte ens lyckats trycka mark utanför "republikerna" Donetsk och Luhansk utan nästan all lyckad forcering har skett ovanför Krym och lite på norra delen där man omringat 2 mindre städer.

Man har mao bara lyckats ta landsbygd och enstaka byar än så länge.
Citera
2022-02-25, 09:24
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Ukrainas försvarsdepartement ber civila flyga drönare, göra molotov cocktails och slå mot ryssen! Det här sitter inte alls bra hos mig måste jag erkänna. Nu har Ukrainas regering gått alldeles för långt, vadå flyga drönare? Helt ifrån vettet.
https://twitter.com/Osinttechnical/s...24SRSm00g&s=19

Visar på en hög försvarsvilja.
Citera
2022-02-25, 09:24
Medlem
Melange5738s avatar
Om Ukraina kan skjuta ner så där jävla mycket fordon med vapen från 80-talet har Ryssland inte en chans mot ett Nato-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in