2022-02-25, 09:35
Bannlyst
Ryssar utanför kiev nu!

https://twitter.com/ASBMilitary/stat...J9OeETzZg&s=19
Citera
2022-02-25, 09:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Men..har du någonsin trott detta?
Ibland undrar jag vilken verklighet folk lever i?
Att de ryska stridkrafterna kan vara så groteskt överdrivna av vissa förefaller mig vara helt oförklarligt.

Jag fattar att Ryssland inte har någon chans mot ett enat Nato men jag menar att Ryssland inte ens har en chans att göra ett surpriseanfall mot Estland eller något sånt där. Jag förutspår ett förudmjukande nederlag där Putin måste kyssa Ukrainas fötter insmord i avföring eller liknande.
Citera
2022-02-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Kilometer långa rader med fordon på denna livekamera

https://www.youtube.com/watch?v=qC0r...D0%95%D0%A2ISP

Riksväg P47 norr om Krym

Ganska absurt att se en till synes obrydd cyklist cykla förbi.
Citera
2022-02-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Förstår? Du lever kvar i 1900-talet. På landsbygden lever många ryssar som för hundra år sedan, fast någon svält finns inte. I städerna lever folk som vi, tv, dator, internet, moderna bilar och bostäder. Tack vare Putin, och därav hans popularitet.

Och du menar att dom inte är fattiga i städerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Varför brunsmetar Putin?. Ukraina ska avnazifieras vad menas exakt med det?.
Är det bara skitsnack för egna opinionen

Ja.

Han hade nog kört på att det var ISIS som tagit över ukraina, men inte ens de fulla ryssarna är så fulla.

Underförståt är det ju folihattarnas favvoriter han krigar mot, deepstatejudeödlemänniskorna, men riktigt så många psykiskt sjuka finns där inte, och de är ju redan övertygade...
Citera
Medlem
Man kan undra hur många som har flytt från Ukraina nu och var de befinner sig. Männen är ju tvungna att stanna men alla kvinnor och barn sticker väl så fort de kan. När Ryssarna har tagit kontrollen kan även männen sticka. Ryssarna har nog inget emot om hela befolkningen flyr.
Citera
Bannlyst
Borde inte ukrainska trupper måla vita Z på sina fordon för att förvilla fienden🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
I slutändan så är vi väl all civila och det är allas plikt att slåss för sitt land. Det är ingen mänsklig rättighet att fly för att man är mer rädd om sitt liv än andras. Det säger jag med ödmjukhet för att jag själv inte hade varit särskilt tuff. Men lite kiss i byxan har väl aldrig dödat någon..

så du avgör vad som är mänsklig rättighet
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
https://twitter.com/tweetsNV/status/...n-civilian-car

RIP

Omärkt militärfordon = Ukrainskt. Flyttar fordon från järnvägsspåret, vad är RIP?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Absolut, men då får man se till att det finns resurser för gemene man att försvara sig, alternativt ska stridsropen komma från de civila själva.. I mina ögon är det fegt att som ledare över landet sitta och tvinga enskilda personer agera mot en fullt motoriserad och armerad inavsionsstyrka.

Det är knappast fegt med tanke på att han själv är kvar i Ukraina med sin familj.
Än så länge en föredömlig ledare.

Vad är det för liv att leva, i en diktators nåd?
Citera
2022-02-25, 09:38
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Borde inte ukrainska trupper måla vita Z på sina fordon för att förvilla fienden🤷🏻‍♂️

Och riskera beskjutning från egna trupper?
Citera
2022-02-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar att Ryssland inte har någon chans mot ett enat Nato men jag menar att Ryssland inte ens har en chans att göra ett surpriseanfall mot Estland eller något sånt där. Jag förutspår ett förudmjukande nederlag där Putin måste kyssa Ukrainas fötter insmord i avföring eller liknande.

Vill Putin gå full tilt så kan naturligtvis Ryssland anfalla random NATO medlem.
Det blir dock det sista han gör..och till och med den lille loje Putin vet om detta.
Ryssland anfaller bara länder som inte är NATO medlemmar...orsaken är den mest naturliga i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in