2022-02-25, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ryska pansarfordon 13min från Kiev.

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...0juVZCRSldgj2Q
Får se om de lyckas ta sig över dom broarna som sprängdes nu då!
Citera
2022-02-25, 09:33
Medlem
rotesaus avatar
Ryska pansartrupper 10km från Kievs stadskärna.
Det är skottlossningar i stadsdelen Obolon:
https://www.youtube.com/shorts/zr434nPy4_s
Citera
2022-02-25, 09:34
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du förstår inte. Ryssar är fattiga och svälter.
Trots obegränsade naturtillgångar lever befolkningen i misär.
Förstår? Du lever kvar i 1900-talet. På landsbygden lever många ryssar som för hundra år sedan, fast någon svält finns inte. I städerna lever folk som vi, tv, dator, internet, moderna bilar och bostäder. Tack vare Putin, och därav hans popularitet.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Idiotiskt, detta är inte Vinterkriget i Finland där finska folket slogs för sin överlevnad för att inte hamna under de judiska bolsjevikernas röda terrorstyre.

Börja prata om att civila skall kasta molotov cocktails mot ryska soldater kommer göra att civila dödas. Detta som Ukrainas försvarsdepartement vill ha? Saftiga bilder på döda ungdomar som lurats kasta molotov cocktails mot Spetnaz soldater?

Du kanske ska kolla in vad det är du kommenterar på. Det där kontot spammar med den där typen av twitterinlägg och jag skulle säga att inget av dem stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Kan mycket väl hända då framgång föder framgång.

Vilken framgång?
Ryssland tillbaka till stenåldersnivå med en helt kraschad ekonomi och internationell pariastämpel samtidigt som opinion för NATO aldrig varit starkare kan inte anses vara framgång för den sinnesjuke i Kreml och därmed Ryssland.
Detta är naturligtvis bara början.
Ryssland har inte sett någonting än..och det som kommer blir minst av allt något som kommer att betecknas som framgång.
Citera
2022-02-25, 09:35
Bannlyst
Var det den här typen av tanks vi såg på liven förut som rullade in i 100-tals lr ser inte den här modellen lite nyare och mer avancerad ut?

https://twitter.com/OSINT__NEWS/stat...27301766602777
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har funderat lite. Om nu Ukraina-kriget går snabbt och enkelt för Ryssland, och Nato förblir passiva. Undrar om han inte kommer försöka sig på baltstaterna då ganska omgående, och utgå från att kärnvapenhotet håller Nato passivt även fast de är medlemmar där.

Får väl hoppas Ukraina kan bita ifrån ett tag, även om det inte riktigt ser ut så just nu
I så fall blir väl Sverige direkt indraget då Baltstaterna ju är med i EU och då gäller tydligen någon EU-stadga om hjälp vid attacker mot ett annat EU-land.
Skulle ryssen försöka sig på Baltstaterna är det kört för ryssen, och kanske även för oss . Det har ryssen knappast ekonomi att klara av för den delen. Hota med kärnvapen? Ja då blir nog Ryssland också en grushög om minsta lilla kärnladdning detonerar i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har funderat lite. Om nu Ukraina-kriget går snabbt och enkelt för Ryssland, och Nato förblir passiva. Undrar om han inte kommer försöka sig på baltstaterna då ganska omgående, och utgå från att kärnvapenhotet håller Nato passivt även fast de är medlemmar där.

Får väl hoppas Ukraina kan bita ifrån ett tag, även om det inte riktigt ser ut så just nu
Man kan bara fortsätta mot tex Rumänien eller Bulgarien men man har inte styrkor nog för det gissar jag.
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Varför inte?
Ryssarna bombar och skjuter ner civila, skall de inte få försvara sig?

Absolut, men då får man se till att det finns resurser för gemene man att försvara sig, alternativt ska stridsropen komma från de civila själva.. I mina ögon är det fegt att som ledare över landet sitta och tvinga enskilda personer agera mot en fullt motoriserad och armerad inavsionsstyrka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Idiotiskt, detta är inte Vinterkriget i Finland där finska folket slogs för sin överlevnad för att inte hamna under de judiska bolsjevikernas röda terrorstyre.

Börja prata om att civila skall kasta molotov cocktails mot ryska soldater kommer göra att civila dödas. Detta som Ukrainas försvarsdepartement vill ha? Saftiga bilder på döda ungdomar som lurats kasta molotov cocktails mot Spetnaz soldater?

I slutändan så är vi väl all civila och det är allas plikt att slåss för sitt land. Det är ingen mänsklig rättighet att fly för att man är mer rädd om sitt liv än andras. Det säger jag med ödmjukhet för att jag själv inte hade varit särskilt tuff. Men lite kiss i byxan har väl aldrig dödat någon..
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ryska pansarfordon 13min från Kiev.

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...0juVZCRSldgj2Q

Omärkt fordon, inget Z eller vitt alls. 100% Ukrainskt fordon.
Citera
Medlem
https://twitter.com/tweetsNV/status/...n-civilian-car

RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in