Citat:
Ursprungligen postat av
Chic
Nej, The Vanguard Group äger majoriteten i Blackrock (drygt 8%), även det offentlig information.
Nu handlar dock tråden om Ryssland-Ukraina konflikten så du får gärna dra en röd linje till detta som jag gjorde i mitt tidigare inlägg, där poängen var att visa att de superrika oligarkerna i Väst styr stora delar av västerländsk privat statsmedia vilket gör att man ifrågasätter hur pass objektiva de är.
Det gjorde jag, den röda linjen är att fondförvaltare ägs av sina kunder. och majoriteten av ägare är sparare och andra fonder (igen kunder).
Nivån av möjlig objektivitet mäts i första hand utifrån lagar kopplade till tryckrfirhet , finns där en lag som tex institutionaliserade hindrar för dig från att utrycka en åsikt, sann eller falsk så är spelar det subjektiva värdet av objektivitet ingen roll.
att där finns en stor spridning av agenda styrda media utlop är objektivit, att det inte finns det eller att man förbjuder den som inte är brist på objekivitet.
Citat:
Samma sak gäller AP när de får stora summor from NGO's som t.ex. Soros. Så vitt jag känner till så använder tom SVT AP gällande internationella nyheter. Detta förklarar hur så mycket av västerländsk mainstream media är så himla i sync gällande den nuvarande konflikten (men även i andra ämnen). De ägs helt enkelt av samma personer eller använder AP som källa.
Alla använder ett fåtal källor. det hade varit otäckt om det visade sig att alla hade "objektivt rätt", men du börjar inte "sålla" med foliehatten på, utan du börjar sålla utifrån demokratiska principer som tryckfrihet och åsiktsfrihet.