2022-02-25, 12:22
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
SVT uppger: Ryssland beredda att föra samtal med Ukraina om Ukraina lägger ner vapen
Kan det tolkas som att det går ännu sämre för Ryssland än vad som redan visas?
Ganska nyss var det ju att inga förhandlingar förrän special operationerna gjort sitt.

Jag tror (mest hoppas) att putin håller på att tappa militären nu.
Det verkar gå dåligt för puttelitos attack på Ukraina.

Hejs Ukraina. Kämpa!

Mvh
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Haha, jag märker ju hur kränkt du blir över att jag skriver sanningen.
Sanningen om vad? Vilken sanning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Illa. Mycket illa. Då kan Sverige straffas.

Givetvis inte. Hur fan resonerar ni!?
Citera
2022-02-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Svensk pansarvärn taget av ryssarna.

Blir det några politiska eftergifter för detta?

https://twitter.com/200_zoka/status/...JwlzFc4MifZsbg

Är du kvar här än? Du har inte för din vildaste fantasi sett att de twitterkontot är propaganda?
Jag förstår, de är lätt att tro på allt man läser och ser på internet. Men snälla, tänk 2 steg.

Ett vapen på ett bord, hur vet du att det är ryssar som tagit bilderna? För att ZOKA har lagt upp det?
snälla, kan inte människor över 18 år tänka efter några fler gånger iaf..... Skiter i vilken sida de håller på. Ukraina eller Ryssland, bryr mig inte - men visa lite begåvning av att tänka efter före..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Nu blev du kränkt. Helt OK. Vi får se.
Ja det får vi. Kom ihåg vad Zepensky sa. Han ska inte lämna landet.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Verkar ha gått ännu sämre för Ukraina

Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Ett konstant tjat om runkande i denna tråden...

Den ända som runkar av nån i den här tråden är du. Fast vid det här laget har du övergått från runk till att fullständigt throata Putins kuk.....

Ukraina, ett land som åtminstone sedan 2014 varit söndersplittrat av ryska agenter ā la CIA i mellanöstern, när dom infiltrerat och finansierat separatister rörelser, ifall den sittande presidenten inte bedömts vara "tillräckligt USA vänlig".

När det står nära hundratusentals soldater vid gränsen, från värdens iallafall top tre mäktigaste länder, och ditt land är internt fuckat och du vet att ni inte har i närheten av soldater att sätta emot "hetsar" man inte!

Sluta läsa ryska fakenews!!

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Flashback vimlar av rysstroll, har hela tiden gjort sedan Putler drev på sin anti-väst propaganda. Jag minns under ryska invasionen av Georgien 2008 vilket oerhört stöd Ryssland hade i den tråden. Det var då det började gå upp för mig att detta är allvar. Det vi ansåg vara propaganda under kalla kriget är ingenting mot vad det har blivit efter KGB-överstens intåg i Kreml.

Men vad vinner man på det, att övertyga oss om vad?
Fattar inte syftet, som om vi skulle ringa upp Ukraina och be dom lägga ned vapnen.
För det är ingen idé eftersom rysstrollen har övertygat flashback?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Var det inte Putin som fick slut på kriget i Syrien, genom att bomba sönder allt som rörde sig?
Det är nog mer hans melodi, marktrupper och taktisk krigsföring verkar inte va hans starka sida.

Syrienkriget var väl ärligt talat ett rätt så lätt krig, det var ju Syrien, Ryssland, Iran, Hezbollah, irakiska shia-extremister mot en terrorgrupp och civila syrier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Stort misslyckande när de fortfarande inte erövrat utan lider stora förluster med sina 70 tals fordon med limmade reservdelar.
Dom gör som USA, skickar skräpet först så dom slipper det på soptippen hemma. Väletablerat.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
En stor del av veteexporten har nu upphört från Ukrainska hamnar. Så brist på både vete och majs kommer uppstå. Många länder som kommer att bli griniga. Dom kommer att rikta sin ilska mot EU/NATO.

https://www.reuters.com/world/europe...en-2022-02-24/
Även solrosolja blir det brist på.
Russia and Ukraine account for 29% of global wheat exports, 19% of world maize (corn) exports, and 80% of world sunflower oil exports.
Citera
2022-02-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Nej, The Vanguard Group äger majoriteten i Blackrock (drygt 8%), även det offentlig information.

Nu handlar dock tråden om Ryssland-Ukraina konflikten så du får gärna dra en röd linje till detta som jag gjorde i mitt tidigare inlägg, där poängen var att visa att de superrika oligarkerna i Väst styr stora delar av västerländsk privat statsmedia vilket gör att man ifrågasätter hur pass objektiva de är.

Det gjorde jag, den röda linjen är att fondförvaltare ägs av sina kunder. och majoriteten av ägare är sparare och andra fonder (igen kunder).

Nivån av möjlig objektivitet mäts i första hand utifrån lagar kopplade till tryckrfirhet , finns där en lag som tex institutionaliserade hindrar för dig från att utrycka en åsikt, sann eller falsk så är spelar det subjektiva värdet av objektivitet ingen roll.

att där finns en stor spridning av agenda styrda media utlop är objektivit, att det inte finns det eller att man förbjuder den som inte är brist på objekivitet.

Citat:
Samma sak gäller AP när de får stora summor from NGO's som t.ex. Soros. Så vitt jag känner till så använder tom SVT AP gällande internationella nyheter. Detta förklarar hur så mycket av västerländsk mainstream media är så himla i sync gällande den nuvarande konflikten (men även i andra ämnen). De ägs helt enkelt av samma personer eller använder AP som källa.

Alla använder ett fåtal källor. det hade varit otäckt om det visade sig att alla hade "objektivt rätt", men du börjar inte "sålla" med foliehatten på, utan du börjar sålla utifrån demokratiska principer som tryckfrihet och åsiktsfrihet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Var det inte Putin som fick slut på kriget i Syrien, genom att bomba sönder allt som rörde sig?
Det är nog mer hans melodi, marktrupper och taktisk krigsföring verkar inte va hans starka sida.

Om det är någon som är taktiskt briljant så är det han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Kan det tolkas som att det går ännu sämre för Ryssland än vad som redan visas?
Ganska nyss var det ju att inga förhandlingar förrän special operationerna gjort sitt.

Jag tror (mest hoppas) att putin håller på att tappa militären nu.
Det verkar gå dåligt för puttelitos attack på Ukraina.

Hejs Ukraina. Kämpa!

Mvh

I vilken verklighet lever du? Du tror på riktigt att Ryssland militär är nere för räkning efter ett knappt dygn i Ukraina?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in