2022-02-25, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Haha, du vet inte ens vad sanningen är längre efter att ha hört på Lavrovs och Putains alla lögner.
Berätta för mig vad sanningen är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Fake news! Kommer att hålla på i år framöver!

Om Ryssland tvingar fram en kapitulation är alla som gör fortsatt motstånd terrorister. Då kan Ryssland använda vilka metoder som helst.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Undra hur många ryska befälhavare Putin avrättat nu, eftersom det inte gått som han tänkt sig!
Påminner lite om Saddam Husseins invasion av Kuwait 😂😂😂🇺🇦✌️

Saddams invasion av Kuwait gick på några timmar så det är en dålig jämförelse.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Svensk pansarvärn taget av ryssarna.

Blir det några politiska eftergifter för detta?

https://twitter.com/200_zoka/status/...JwlzFc4MifZsbg

Nej inte för vår del, den tillverkas på licens i UK och att dem har gett Ukraina av sina.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Kärnvapen mot Sverige eller inte.

Som med allt som rapporteras, ska man ta det med en näve salt. Men men. Om några veckor kommer man få mer klarhet i vad som skett.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Ryska VDV blev ju slaktade på Antonov Airport tidigare. Hela anfallet var som en osynkroniserad orkester.

Var får du den infon ifrån? Video?
Citera
2022-02-25, 12:30
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
A Ukrainian soldier on a tiny island in the Black Sea didn't hold back when threatened with bombing by a Russian warship as Moscow continued its assault on Ukrainian territory.

According to a purported audio exchange, as the Russians approached Snake Island, also known as Zmiinyi Island, the Russian officer says:

- "This is a military warship. This is a Russian military warship. I suggest you lay down your weapons and surrender to avoid bloodshed and needless casualties. Otherwise, you will be bombed."

A Ukrainian soldier responds: "Russian warship, go f*** yourself."

Detta var det sista som meddelades från ön.

https://edition.cnn.com/2022/02/25/e...-ml/index.html

Den ukrainska troop som befann sig där är alla döda. Bekräftades tidigt imorse av Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Alla som hjälper Ukraina kommer att få utstå konsekvenser som världen aldrig tidigare skådat, sa Putin.

Men hur ser du på det faktum att tjockisen Putain har avslöjat sig själv som en lögnare. Hur ska vi kunna lita på flintisen?
Citera
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Shit vad alla Spetsnaz blev slaktade snabbt i Kiev! De var inga vidare sabotörer.

Källa?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kan rekommendera alla att följa tjockisen Coach Red Pill på Telegram. Han sitter fast på ett hotell i central Kiev och uppdaterar kontinuerligt. Senast satt han i en bubbelpool och åt kaviar medan det hördes skottlossning utanför gatorna på Kiev

Vad e de för gris

Amerikansk gubbe som snackar "game" och är och plockar upp gratis tredjevärldenfitta i Ukraina
vilket äckel

Krävs ju otroligt mycket game för det
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Kan det tolkas som att det går ännu sämre för Ryssland än vad som redan visas?
Ganska nyss var det ju att inga förhandlingar förrän special operationerna gjort sitt.

Jag tror (mest hoppas) att putin håller på att tappa militären nu.
Det verkar gå dåligt för puttelitos attack på Ukraina.

Hejs Ukraina. Kämpa!

Mvh

Ryska krigsmakten är ju ökänd för sin extremt dåliga moral. Det är som ett straff att vara där. När jag var på Cypern för några år sedan lade två ryska örlogsfartyg till i Nicosia. Och fy fan så sjömännen såg ut. Avmagrade, hämmade ... såg ut som ett gäng straff-fångar. Och jag tänkte hur effektiva kan dom där små slaverna vara i strid?
Kontrasten var intressant mot en brittisk jagare som lade till 2 dagar senare.... Dom gossarna var av annat virke än dom undernärda ryssarna som såg ut att bara vilja hem till sin skäggiga mamma och snutta på vodkaflaskan.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Att han skulle vara en "Hitler" är väl ändå din privata subjektiva åsikt?
Jag skrev i ett tidigare inlägg att anledningen till att Putin's regering har ett starkt stöd hemma är att de vände på ekonomin ordentligt. Genomsnittsryssen lever ett mycket bättre liv idag än på 90-talet, då de just nu har den bästa levnadsstandarden i post-Sovjet tider.

Fast västerländsk media har ju ständigt avslöjats ljuga och köra dubbla standarder de med? Ta bara Sverige som exempel och massinvandringen? Kan man verkligen sitta där och påstå att man fortfarande litar på media som ljugit för dig i ett decennium om andra ämnen?

I värsta fall håller väl både Ryssen och Väst på med exakt samma propaganda mot varandra? Hur kommer det sig då att vissa här endast vill kritisera Putins media men är helt tysta om vad våra egna medier håller på med?
I mina ögon ser det inte särskilt objektivt ut och jag känner inte direkt att sådana åsikter har något större värde. Jag ser hellre att människor lägger märkte till hur båda sidorna ljuger och överdriver.

Putin sa alltså häromdagen "Vi har inga planer på att anfalla Ukraina".
Ett mycket tydligt uttalande som visade sig vara en lögn några dagar senare.

Kan du ge ETT exempel på när en västlig ledare har ljugit på motsvarande sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in