Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Det gjorde jag, den röda linjen är att fondförvaltare ägs av sina kunder. och majoriteten av ägare är sparare och andra fonder (igen kunder).
Nivån av möjlig objektivitet mäts i första hand utifrån lagar kopplade till tryckrfirhet , finns där en lag som tex institutionaliserade hindrar för dig från att utrycka en åsikt, sann eller falsk så är spelar det subjektiva värdet av objektivitet ingen roll.
att där finns en stor spridning av agenda styrda media utlop är objektivit, att det inte finns det eller att man förbjuder den som inte är brist på objekivitet.
Alla använder ett fåtal källor. det hade varit otäckt om det visade sig att alla hade "objektivt rätt", men du börjar inte "sålla" med foliehatten på, utan du börjar sålla utifrån demokratiska principer som tryckfrihet och åsiktsfrihet.
https://www.youtube.com/watch?v=TZW2EwOmOLY
Vad säger du om denna då?
Så med din logik är det objektivt att alla hänvisar till samma källa? Du kanske har missuppfattat vad ordet "objektiv" betyder.
Jag påstår inte att Ryssland är någon "knight in shining armour", men att svälja allt västerländsk media med hull och hår lär ju knappast bidra till en logisk slutsats.
USA har pengar investerade i att Ukraina fortsätter på inslagen väg, eller tror du på allvar ett gäng skolpojkar med träpåkar lyckades destabilisera ett helt land?
Du ska nog ge youtube-klippet jag länka en chans och göra det som är naturligt för en individ som prioriterar sanning före sin egen stolthet, för oftast är det där skon brukar klämma... Fåren avskyr att erkänna sig grundlurad och tar till alla medel för att förstärka sin världsbild. Är det av rädsla för att informationen är sann? Finns ju ingen anledning att reagera så om det är ren rappakalja.