2022-02-25, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Din fråga är off-topic.

Intressant dock att du inte ens försöker förneka att Putain är en krigsförbrytare, istället börjar du svamla om irrelevant BS.

Putin är en krigsförbrytare som mördar ukrainska barn. Dagens faktum.
Jag gillar inte putin heller speciellt mycket. Men jag är samtidigt inte blind till mina egna ledare och vad vi har ställt till med i världen. Vad får dig att tro att vi har rätt att vara dom exceptionella?
Citera
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Twitter är mer tillförlitligt än RT och massmedia. Bilder säger mer än ord. Faktum är ju att bilder och videor släpps däran tydligt ser ryska eller ukrainska förluster.

Tips på bra twitter konton att följa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
" - Den här morgonen är vi ensamma i att försvara vårt land. Likt under gårdagen tittar världens mäktigaste styrkor på från håll."

Det där var tungt.

Mycke snack men liten verkstad, borde bli EU och NATOS nya slogan.
Men är det inte märkligt att Kiev-gänget inte verkar fatta vad NATO är? Har amerikanska officerare klappat dom på axeln och sagt att det är klar att vi kommer, fortsätt bråka bara ...
Citera
Medlem
Fyra JAS flög väldigt snabbt över Linköping i formation, skakade i hela byggnaden och trodde först det var någon som krockat med husväggen innan man såg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Tips på bra twitter konton att följa?

https://twitter.com/hashtag/ukraine
Citera
2022-02-25, 12:40
Medlem
Zelensky vill nu prata med Putin, enligt SVT...
Citera
2022-02-25, 12:40
Medlem
Sett videos nu på Twitter att hundratals män från typ Tjetjenien åker som frivilliga nu till striden.
Så vänta ett massvåldtäkter nu och liknande när muslimerna ska blandas in i striden.

För övrigt, ett uttalande:
https://twitter.com/DefenceHQ/status...15621082624003
Citera
2022-02-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Zelensky vill nu prata med Putin, enligt SVT...
Han har ju velat det sedan start.
Putin har ju ignorerat honom hela tiden.
Citera
Medlem
Säger de igen... Sa ju att Sanktionerna var fega och klena.
Hur skulle sanktionerna påverka Ryssland hade de tänkt?

Börsen går upp igen, Ryssland kan skratta och le igen...

Herregud EU.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Lavrov erbjuder samtal nu alltså, om än helt på Rysslands villkor. Det här kanske inte blev den promenadsegern de förväntade sig trots allt.

Ikväll kommer jag att skåla för Kyjivs spöke. Hoppas han hinner plocka ner några ryssar till innan dagen är över.
Citera
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men är det inte märkligt att Kiev-gänget inte verkar fatta vad NATO är? Har amerikanska officerare klappat dom på axeln och sagt att det är klar att vi kommer, fortsätt bråka bara ...
Typ så de gått till. Får man ju en känsla av
Citera
2022-02-25, 12:42
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Varför skulle de köpa gas och olja ifrån Ryssland, annat än av strikt affärsmässiga skäl? De har gott om det själva! Rubel kan nu inte handlas emot vare sig dollar, euro eller yen. För övrigt bra av vattenfall att skippa rysk kärnbränsle. Jag hoppas att Preem följer efter och skippar importen av rysk tjockolja. Sedan kan vi se över den återstående importen ifrån Ryssland, och stoppa den helt.

https://www.dn.se/ekonomi/preem-stry...-av-rysk-olja/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in