2022-02-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ryssland kan Ukraina som om det vore deras egna gränser och således vet vilka positioner man ska penetrera för maximal vinning. Är väl en tidsfråga innan Kiev faller. Delar man ut automatvapen till gamlingar så förstår man att läget är kritiskt.

Räkna inte ut gamlingarna i liggande skytte. Ryssarna har skjutit bort sig förut. Allt handlar om stav till stav
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Precis, det visar vad det är för figurer Putin fick nog av, terrorister.
Du har missförstått. Det är inte terrorister som försvarar sitt land med alla till buds stående medel. De är frihetliga hjältar i likhet med norska frihetskämparna under WW2.
Citera
Medlem
Ukrainas president vädjar nu till Putin att sätta sig vid förhandlingsbordet. Läget är illa.

Ukrainska militären är så körd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
USA har vunnit, de har lyckats starta ett storkrig i Europa som de kommer använda för att slå en split mellan Ryssland och EU, förstör både deras ekonomier och stärka NATO under USA kontroll. Så Ryssland, EU, Ukraina har förlorat. USA och till viss del Kina har vunnit.

Vi får väl skylla oss själva, vi lät USA destabilisera, invadera och förinta Irak, Libyan, Syrien, Afghanistan och nu har USA lyckas sprida kriget till Europa. Det fanns inget problem fören USA störtade Ukrainians regeringen 2014 och installerade en russofobisk ultranationalist lydstat.

Hur blåst är man om man går på Putins propaganda? Eller är det ett ursprung från Mellanöstern där det är inne att hata USA som skiner igenom?
Citera
Medlem
Flyglarm hörs över Maidantorget.
https://www.youtube.com/watch?v=F4kzHlu0iQ8
Citera
2022-02-25, 13:35
Medlem
Flyglarm igen över Kievs centrala delar. Håll i hatten :/
Citera
Medlem
Äntligen en bra nyhet.
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

Det är sådant här som skapar förtroende för våra politiker.
Alltid lite sena på bollen, men bättre sent än aldrig.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
'
Klart som fan de säger att de säger det, skyller på övning eller vad som helst.
Märkligt förfarande. De flesta tillfångatagna soldater i regelrätta krig brukar vara ärliga med var de kommer ifrån och vad de gör där eftersom de svaren ger dem rättigheter.
De svar ryska soldater ger idag verkar vara designade för att ta ifrån dem deras rättigheter under krigslagar istället.
Kinda stupid..
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Nu ljuder flyglarmet igen

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Samma här. RT har svajat under morgonen, men nu helt oåtkomlig. Förmodligen västvänlig DDOS-attack. Jag läser enbart RT från ett "know your enemy"-tänk.
Med google translate får man läsa vad man än vill innan de "demokratiska" institutionerna i vårt land och för den delen i andra länder begränsar tillgängligheten till internet vilket jag verkligen inte hoppas på.
I Polen har man redan förbjudit samtliga ryska tv kanaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Håll i er! Ryssarna landar nu med trupper på Gostomel enligt källor! Får följa upp den här

https://twitter.com/ASBMilitary/stat...emeMvl2RA&s=19

Ukraina ligger riktigt illa till nu.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssland har ingen intention att ockupera Ukraina vad jag har hört.
Om du går tillbaka till mina tidigare inlägg har jag sagt detta.
Att det finns en möjlighet att Ryssland beslutar sig för att slå ut Ukrainas försvar. Jag tror jag nämnde en massiv attack med stand-off vapen i första hand.
Nu tog Putin i så det knakade och det snabbt och oväntat.
Nej, jag hattar krig och hade hoppats på en fredlig lösning. Ukraina att följa Minskavtalet och Tyskland och Frankrike sätta sina åsikter om medlemskap till Ukraina på pränt.
Men så blev det inte tyvärr.
Men jag kan nästan garantera att Ryssland inte ämnar ockupera landet. Har Zelensky tur och spelar sina kort rätt blir han säkert kvar tror jag

Men om det blir fred genom att Putin avsätts och Ryssland sätter punkt för sin totalitära, imperialistiska och militaristiska historia, som Tyskland gjorde efter andra världskriget istället? Är inte det en bättre fred för det du föreslår leder ju bara till att Putin koncentrerar sig på nästa land på tur i hans Tsarryska imperiedrömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in