2022-02-25, 13:32
Medlem
Ytterligare ett slag mot Ryssland efter UEFAS tidigare beslut: F1 har nu officiellt beslutat det inte blir någon GP i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du är som en repig skiva. Är media i väst i ryssens klor också? Hur jävla konspiratorisk får man bli...

Sluta spring Putins ärenden.

Ni är faktiskt inte värda att diskutera med när ni svalt deras propaganda.

Antar att du intr är infödd svensk utan har något agg mot USA med dig från Mellanöstern.
Citera
Medlem
Stryper Ryssland gasen säger E-on i Tyskland att tysk industri måste kopplas bort från elnätet.

Mysigt läge.
Citera
2022-02-25, 13:33
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuSuedi
Visst kan USA vinna genom att försvaga Ryssland och bygga ett fäste vid Rysslands gräns.

Kanske efter ett utdraget krig om 3 år.... Har Ukraina råd med de människooffren det kräver?
Citera
Medlem
Man har insett att globalisterna nu tagit tillfället i akt att bättra på positionerna..
Opinionen är "total"...
Sensationsfyran manglar på utan minsta omdöme och svensken som många andra bara tuggar i sej..
Just nu intervju med tidningen "The global".. ja de vågar t.o.m kalla sej det offentligt nu..
Ingen,ingen media tar upp bakgrunden till det vi ser idag, nej det påverkar mer att visa folk och barn som lider..
Ukraina har bäddat för detta sedan många år tillbaka.
Behandlar man folkgrupper olika blir det så här!!
Nu tröttnade Duman och Putin på den falska proaktiva juntan/nazisterna.
Payback!!
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

Ny tweet from ukrainas president. Han berättar att Sverige nu ger militärt bistånd till Ukraina.

Åh fy fan...ett klipp under det. En stridsvagn som bara kör över en civil personbil på vägen.
Citera
2022-02-25, 13:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

Ny tweet from ukrainas president. Han berättar att Sverige nu ger militärt bistånd till Ukraina.

Det trodde jag aldrig att Magda skulle våga. Hon är ju ryssvän med råge. Nu ska bara vapnen dit också.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2022-02-25 kl. 13:38.
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Men dom ryska truppena då? tycker du inte synd om dom?

Jo, de är människor de också. Synd om de flesta i denna konflikt, sorgligt att bevittna…
Citera
Medlem
RT är sådan jävla propagande.

Sätter en vit kille, med väldigt amerikanskt utseende / uttal som snackar ryss propaganda.

"Putin vill bara de-nazifiera ukraina, vilket jaghåller med om är helt rätt"

"USA låtsas bara om att vilja ha diplomati, de de skickar vapen till Ukrainas nazister"

"Vi har sett flera pansarvagnar med hakkors flaggor hängades på som stdier för ukraina"

Herre min jävla gud, HUR, HUR kan folk köpa detta.
Citera
Bannlyst
Håll i er! Ryssarna landar nu med trupper på Gostomel enligt källor! Får följa upp den här

https://twitter.com/ASBMilitary/stat...emeMvl2RA&s=19
Citera
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Kära hjärtanens! Jag visste inte att det fortfarande fanns folk i det här landet som på allvar trodde att vår mainstream media är objektiv. Dock respekterar jag din åsikt.
Sen rekommenderar jag inte att du använder "foliehatt" då sådana uttryck ofta används av människor som inte längre besitter argument eller viljan att fortsätta argumentera någonting seriöst då det i princip kan räknas som ad hominem.

Vad innebär "många"? Menar du folk som ogillar Ryssland och västerländska medier? Givetvis. Fråga i andra delar av världen och du får du ett helt annat svar.
Om du vaknade upp en dag och "många" (som du skriver) började påstå att världen är platt, skulle du då tro på det blint?
Problemet är att det pågår ett försök att polarisera världen där ena sidan leds av självutnämnda världspolisen USA som beslutat sig att Monroe-doktrinen ska gälla hela planeten och på andra sidan har du alla som inte vill underkuva sig.
Det är därför t.ex. Putin jämförs med Hitler och utmålas som en 100% onding.
Det enda jag har märkt av som har en gnutta gemensamt med Hitler är väl ändå att han använde argumentet att han ville skydda etniska tyskar och tysktalande i grannländerna och därför annexerade några regioner strax innan andra världskriget. Det är ju lite vad Putin har gjort i Donbass/Lughansk.

Annars är ju allt annorlunda, och dessutom hatar Ryssen nazister och nazism. Post-Maidan regeringen i Kiev har dock tillåtit swastikor och hyllat nazi-kollaboratörer från andra världskriget. Så jag finner det lite ironiskt att du väljer att kalla Putin för Hitler medans du är helt tyst om regeringen i Kiev.

Svammligt försvarstal för vår tids Hitler
Kan du inte bättre?
Nej det kan bi inte.

Regei Kiev har ju sina problem men det är en regim som har demokrati och jobbar åt det demokratiska hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Lustigt nog så lyckas de ändå döda ryska nazister på löpande band.

Blir lite väl infantilt att använda "nazist" i var och varannan mening. Putin är nazist, ukrainare är nazister ryssar är nazister, alla är nazister.

Förstår att du är infantil och besitter en emotionell efterbliven hjärna och fått lära dig att "nazist" är det värsta man kan vara. Men faktum med att det säger ingenting idag och gör bara att man tar dina inlägg för att skrivna av en idiot.

Jag har ingen häst i det här racet men om du kopplar bort dina känslor i det hela och någon bild av att det är ett Star Wars-krig där det bara finns det onda och det goda så inser du snart att det spelar liksom föga roll om man lyckas "döda ryssar på löpande band". Rysslands militär har råd med större förluster än Ukrainas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in