2022-02-26, 05:49
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ryssarna har på sin höjd ett par hundratusen soldater i Ukraina. Ukraina har miljoner. Enda sättet för Ryssland att vinna detta krig är att totalt bomba Ukraina medelst kärnvapen (och vad har man då uppnått?)

Man har uppnått det mesta, man är inne i Kyiv, har man kommit så långt är det förmodligen över.
Citera
2022-02-26, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Brann det till fullkomligt i skallen på dig nu?

Varför detta passiv aggressiva förlöjligande och infantiliserande av det som faktiskt pågår här?

Kissinger. Ett Bälte, En Väg. Dugin. Eurasien. Khazarien. Det är vad detta egentligen handlar om. Det och att förstöra potentiella Intermariumländer som Ukraina vilket både Putin och Biden vill.

Nja, inte mer än någon annan.
Fredag kärlek och lsd broder.
Citera
Medlem
Läst på ryska medier att USA är redo att hjälpa till evakuera landsförrädaren och nazisten Zelensky

Det finns en viktig anmärkning här. Redan för tredje dagen är alla flyg från Kiev uteslutande och endast Rysslands goda vilja. Himlen är vår, Bandera kan bara lyfta på en kvast (inget annat) och sedan inte länge.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Behåll ammo och vapen så länge ni kan, i värsta fall får en kamrat ta över bössan. Lämna aldrig över något du inte måste.

Är du övermannad, de ber om vapnet, ge vapnet. Har du ammo, ge inte om de inte ber om det.
Citera
2022-02-26, 05:51
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är både Putin och Zelenskyj som orsakat detta tragiska brödrakrig i Ukraina. Du vill däremot göra ursäkter för invaderaren Chabad Putin. Varför? Därför att du egentligen inte bryr dig.

Det här verkar vara rysstrollens senaste knep.

"Vi lider med våra Ukrainska bröder. Å så tragiskt det här är"

Visst. Säkert ni gör. Skit ner er.

Nej jag skiter fullständigt i dvärgen putin. Jag försöker bara förstå.

Jag hoppades på vitryssarna senast t ex.

Jag är ej ryss och visste ej putin var chabad. Men att en broder dödar en broder är en synd som avhandlades redan i de bibliska skrifterna.

Du har nog rätt i att båda delar bär skuld och man får ej vara papegoja åt endera hållet. Synd bara det gick så långt.

Och Ukraina om något lär hamna under ryssens OK för åskådlig framtid. Så även där blev det ju sjukt kontraproduktivt.

Följer noga en tjej i ukraina på youtube som räddar hundar folk dumpat eller är herrelösa. Jag tänker på henne och alla de andra civila..

Jag tvättar mina händer.och samvete fri från senaste dygnets aktiviteter som kan klassificeras som "trolleri"... Finns inget gott krig medför än elände och död.

Nu lämnar jag dessa trådar och fb för en tid.

Som i alla krig är det dom fattiga och civila som.råkar värst ut. För vad kan man gott.fråga sig denna gången? Ett sketet jävla globalt maktspel vi alla gott kan vara utan!

Och ffff putin å hans dvärghagga till mamma! Det är ej han det handlar om.
Citera
2022-02-26, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Man har uppnått det mesta, man är inne i Kyiv, har man kommit så långt är det förmodligen över.

Nej, om Ryssland tar till kärnvapen finns inte längre några gränser för hur omvärlden kommer respondera. Ryssland blir jämnat med marken. Så det kommer inte hända.

Alltså måste Ryssland försöka vinna i Ukraina genom att ockupera landet med soldater vilket aldrig kommer att lyckas.
Citera
2022-02-26, 05:52
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Läst på ryska medier att USA är redo att hjälpa till evakuera landsförrädaren och nazisten Zelensky

Det finns en viktig anmärkning här. Redan för tredje dagen är alla flyg från Kiev uteslutande och endast Rysslands goda vilja. Himlen är vår, Bandera kan bara lyfta på en kvast (inget annat) och sedan inte länge.

Hur går det annars då? Mår du bra av att sprida lögner? Du vet väl att du kommer hamna i rättegången tillsammans med resten?
Citera
2022-02-26, 05:53
Medlem
Citat:
Är du övermannad, de ber om vapnet, ge vapnet. Har du ammo, ge inte om de inte ber om det.

Menar du min loadout eller?
Citera
2022-02-26, 05:53
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti

Då kanske du ska visa den pålitliga källan istället. Det är stora ord du använder trots allt.

Jag brukar tro på allt Kim Jong-Un säger.
Du vet. Diktaturer emellan. Trevligt folk.
Citera
2022-02-26, 05:54
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Putin gör inte detta för att vara hemsk. Det är i så fall du som uppfattar det så. Vad hade han för alternativ...? Låta Nato placera kärnvapen i Moskvas utkanter utan att USA vill på Kuba..? Ukraina kan ge sig, hålla val och tillsätta rysk president. Han gör bara det Ukrainas president tvingar honom till.

Sluta dra upp det där pissiga jävla argumentet. 🖕🏻
Ingen köper skiten ändå. Du sprider ditt lands agenda utan nytta i detta forum. ⚠️

Varför är det bara Ryssland som har problem med att ha NATO-grannar? Ni har ju dessutom redan det!?
Det är en försvarsallians, och kommer aldrig att initiera en konflikt mot Ryssland - så varför är ni så jävla paranoida?

Som sagt,
Ni har ju redan flera grannar* som är NATO- medlemmar, så vad i helvete är problemet med att få en till? (*Estland, Lettland och Litauen. Även Polen om vi räknar med Kaliningrad).
Så NATO pissar redan på eran bakgård sedan länge. 🖕🏻🇷🇺

När Finland och Sverige går med i NATO, vad ska ni hitta på då? Fler ”fredsbevarande styrkor” och ”militära specialoperationer”?
🇸🇪 🇫🇮
Citera
2022-02-26, 05:54
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ryssland kan inte ens ta Ukraina. Skäms ni inte?

Du är sannerligen en sorglig typ. Inte för du mistar min egentliga etnicitet... Men att du tycks tro att detra käbbel vi har för oss i en obskyr del av det vida nätet har någon som helst betydelse i det stora hela.

Fyi,
Det du håller på med är totala meningslösheter å tidsfördriv. Hoppas du är smart nog att inte överskatta din egen förträfflighet hörru.

Men lite chockad är man ju att folk är så enfaldiga. Hoppas innerligt bara det endast tillskrivs rädslan för ryssen å inget annat.
Citera
2022-02-26, 05:55
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Nej, om Ryssland tar till kärnvapen finns inte längre några gränser för hur omvärlden kommer respondera. Ryssland blir jämnat med marken. Så det kommer inte hända.

Alltså måste Ryssland försöka vinna i Ukraina genom att ockupera landet med soldater vilket aldrig kommer att lyckas.

Mår du bra eller? Det finns en anledning varför Ukrainas preseident vädjar om vapen ifrån flera länder, och Ryssarna är redan så långt inne i landet och förstört de mesta så som flygplatser och viktiga baser så det är över inom ett par dygn, de som påstår något annat kan ingenting om krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in