Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Det är både Putin och Zelenskyj som orsakat detta tragiska brödrakrig i Ukraina. Du vill däremot göra ursäkter för invaderaren Chabad Putin. Varför? Därför att du egentligen inte bryr dig.
Det här verkar vara rysstrollens senaste knep.
"Vi lider med våra Ukrainska bröder. Å så tragiskt det här är"
Visst. Säkert ni gör. Skit ner er.
Nej jag skiter fullständigt i dvärgen putin. Jag försöker bara förstå.
Jag hoppades på vitryssarna senast t ex.
Jag är ej ryss och visste ej putin var chabad. Men att en broder dödar en broder är en synd som avhandlades redan i de bibliska skrifterna.
Du har nog rätt i att båda delar bär skuld och man får ej vara papegoja åt endera hållet. Synd bara det gick så långt.
Och Ukraina om något lär hamna under ryssens OK för åskådlig framtid. Så även där blev det ju sjukt kontraproduktivt.
Följer noga en tjej i ukraina på youtube som räddar hundar folk dumpat eller är herrelösa. Jag tänker på henne och alla de andra civila..
Jag tvättar mina händer.och samvete fri från senaste dygnets aktiviteter som kan klassificeras som "trolleri"... Finns inget gott krig medför än elände och död.
Nu lämnar jag dessa trådar och fb för en tid.
Som i alla krig är det dom fattiga och civila som.råkar värst ut. För vad kan man gott.fråga sig denna gången? Ett sketet jävla globalt maktspel vi alla gott kan vara utan!
Och ffff putin å hans dvärghagga till mamma! Det är ej han det handlar om.