2022-02-25, 14:54
Avstängd
Förrgår så avbröt Zelinsky diplomatiska relationer med Ryssland.

Idag vill han sätta sig ner och prata. Han är även beredd att diskutera det där med neutralitet, dvs han lovar att NATO kommer inte komma upp på tapeten igen.

Får se vad han säger i morgon? Snacka om pinsamt.

Denna svängning säger nog allt vi behöver veta om hur kriget går.
Citera
Medlem
yidarmy123s avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Var nånstans?

Lite off-topic men lojaliteten riktas främst till sin egna kollektiva grupp - alltså judarna, oavsett om de är sekulära eller inte i själva gudstron. Judarna är otroligt kollektivistiska i sin natur, vilket säkert har att göra med att de har fått flytta runt så mycket genom alla tider. De är starkt sammansvetsade i sin identitet som judar. Sen är de flesta judarna med makt starkt lojala till apartheidstaten Israel och till olika globalistiska mål för västvärlden.

Konstigt nog gäller de globalistiska målen främst västländerna och aldrig någonsin Israel. Israel är alltid ett undantag. Men Östeuropa ska väl också ställa upp på dem målen till varje pris.

Så för att knyta tillbaka så det blir on topic igen så tror jag inte Ukrainas judiske president har sin främsta lojalitet till det ukrainska folket. Historian har lärt oss att den här kollektivistiska gruppen med makt inte prioriterar på det sättet.
Senast redigerad av yidarmy123 2022-02-25 kl. 15:02. Anledning: .
Citera
Medlem
Folketstempels avatar
Är detta ett krig mot "eliten" eller ett motstånd mot "eliten"?

Läs banksters vs. oligarkin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Hostomel blev väl för fan angripet av artilleri, ser inte att de använder det fältet.

De invaderade flygältet med 200 helikoptrar.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Det var ett videoklipp pucko ingen läsning

Även ett videoklipp är information.
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Nu ligger rt.com nere. Vem har stängt ner?
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Men ni klarar ju inte av det! Ni tror ju på allt som RT, Lavrov och krigsförbrytaren Putain matar er med.

Har inte läst något av detta du skriver. Har dock bekanta i både ryssland och ukraina. Och ja jag är 100% svensk.
Citera
2022-02-25, 14:55
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Nej, det är propaganda.
Ryska styrkor har landat på Hostomel. Bekräftat utav Mr Konashenko
https://mobile.twitter.com/mod_russi...class_id%3D316

...För spänningen skull så slänger jag fram detta :

Ukraine reports recapture of Hostomel airport in Kyiv region from Russian forces

https://www.aa.com.tr/en/europe/ukra...forces/2513915
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Ukrainsk media har också rapporterat att det befinner sig ryska pansarvagnar inne i själva Kiev.

Det finns Rysk militär runt Kievs förortar ja, men dom är inte inne i Kiev. Om något är det lugnare just nu i Kiev än tidigare.
Citera
Medlem
arbetets avatar

ZOKA
@200_zoka
Kadyrov: advice to Zelensky until he becomes ex-president of Ukraine to apologize at Putin.
https://twitter.com/200_zoka/status/...N4Wy6hckIPYl9Q

Allvarligt talat! Det verkar som att tjetjenerna blir satta på att rensa ut bland nassarna i Ukraina:

ZOKA
@200_zoka
Large convoy leaves Grozny
https://twitter.com/200_zoka/status/...N4Wy6hckIPYl9Q
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
6 ryska soldater omringade 11-åriga Alina i Pripjat, slet hennes kattunge som hon gråtande försökte skydda från henne. Sköt katten och gav Alina ett hårt kolvslag i pannan. Alina kommer få men för livet.

Du glömde länken......uppdatera ditt inlägg med den.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Hörde att Sverige ställer upp militärt till viss del och annat humanitärt. Vård mat osv. Det får mig att oroa mig för nya hackerattacker mot butiker och banker och drönare över riksdagshuset osv osv. Nån mer än jag som bunkrar? har mängder av konserver havre och annat. Hela garderoben full.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in