Videoklipp av skjutningen med kollaboratörerna som var utklädda med Ukrainska uniformer + en annan vinkel av pansarfordonet som körde över den civila bilen.
Ukrainas militär är väl mest troligt utspridda i defensiva positioner. Ryssarna är nog också ganska utspridda. Det är inte andra världskriget Tyskland vs. Sovjet vettu. Kommer inte äga rum några massiva pansarslag ute på fälten eller skyttegravskrig. Och vad skulle Ukraina bombardera massivt med, deras flygvapen är utslaget. Det kommer utspela sig så att det kommer vara sporadiska och kortvariga strider ute på fältet och i mindre byar. Rapporterna med större slag kommer först när ryssarna på allvar försöker inta städerna.
Men rimligtvis borde de bli något stort slagfält vid en invasion. Men, ja. Vad vet jag..
Undrar exakt detsamma. Vart fan är all infanteri och pansarfordon? Det enda man får se på allt ör som du säger 3 snubbar bakim träd och flyganfall...
Och hur fan förberedde ukrainas luftförsvar sig så dåligt?
Kanske inte så enkelt att förbereda sig även om de visste. Tänk på hur vi i Sverige står helt maktlösa när okända drönare flyger över militärt och politiskt känsliga platser.
Till skillnad från Sverige är Ryssland en suverän stat som utser sina egna ledare. Putin är vald och hans stöd är massivt, varför ryssarna inte har nån avsikt att fängsla en sådan kompetent ledare som gjort Ryssland starkt igen.
Problemet med USA och Väst är att de har helt bortsett från Rysslands säkerhetsintressen, vilket lett till dagens situation.
Men nu är den sk Europeiska Säkerhetsordningen död och det som kommer efter är antingen fler krig i Europa eller förhandlingar mellan USA och Ryssland om en ny ordning - om nu inte EU är beredd att skära av USA från inflytande, vilket är föga troligt.
Det enda som USA förstår är våld, så Ryssland kommer att fortsätta att med våld försvara sin säkerhet – och eftersom USA inte är intresserad av att se våld på hemmaplan så kommer USA att vika ned sig, då Ryssland ytterst sett hotar med att anfalla USA om det lägger sig i vad som pågår på Rysslands bakgård.
Ryssland är numera en ren autokrati. Intill det ryska folket gör uppror mot Putin så kommer de straffas hårt. Tyvärr nödvändigt.
Oavsett vad Ukraina kan göra är detta tyvärr bara en tidsfråga... Sen gillade jag personligen putin innan.. tyckte han va skön på något vis... Men nu har han gjort bort sig totalt... Vem fan år 2022 vill döda oskyldiga människor och få tex.mig att tänka på hitler...trodde i min enfald detta hörde till historien,,,,
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!