2022-02-25, 15:04
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ren idioti att ta dit tjetjenska "soldater" hur dum får man bli?

Jag ser absolut inga gatustrider i Kiev när jag kollar runt. Jag såg bara en vagn som kört fel. Jag har inget nytt att rapportera.

Tjetjenerna är de bästa soldater Ryssland har. Det är dem man skickar in när det behöver rensas och garanteras övergrepp på civilbefolkningen.
Citera
2022-02-25, 15:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Larm över Kiev igen
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Putin och Xi Jinping har precis avslutat ett samtal. Xi har Putins fulla stöd i konflikten i Ukraina.
https://twitter.com/ASBMilitary/stat...lXcyr3oLQ&s=19

Både ja och nej. Xi Ping vill att det ska lösas med förhandling.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Vad jag förstått var Zelinsky komiker innan han blev president.

Det roliga är att han spelade en lärare som blev president för att stoppa korruptionen i en TV-serie.
Sedan blev han president på riktigt.
Citera
Medlem
SS70s avatar
Videoklipp av skjutningen med kollaboratörerna som var utklädda med Ukrainska uniformer + en annan vinkel av pansarfordonet som körde över den civila bilen.

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...ng_the_car_in/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Ukrainas militär är väl mest troligt utspridda i defensiva positioner. Ryssarna är nog också ganska utspridda. Det är inte andra världskriget Tyskland vs. Sovjet vettu. Kommer inte äga rum några massiva pansarslag ute på fälten eller skyttegravskrig. Och vad skulle Ukraina bombardera massivt med, deras flygvapen är utslaget. Det kommer utspela sig så att det kommer vara sporadiska och kortvariga strider ute på fältet och i mindre byar. Rapporterna med större slag kommer först när ryssarna på allvar försöker inta städerna.

Men rimligtvis borde de bli något stort slagfält vid en invasion. Men, ja. Vad vet jag..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickomorty
Undrar exakt detsamma. Vart fan är all infanteri och pansarfordon? Det enda man får se på allt ör som du säger 3 snubbar bakim träd och flyganfall...

Och hur fan förberedde ukrainas luftförsvar sig så dåligt?

Kanske inte så enkelt att förbereda sig även om de visste. Tänk på hur vi i Sverige står helt maktlösa när okända drönare flyger över militärt och politiskt känsliga platser.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Här är bra uppdatering

https://news.sky.com/story/russia-in...-kyiv-12541713
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Till skillnad från Sverige är Ryssland en suverän stat som utser sina egna ledare. Putin är vald och hans stöd är massivt, varför ryssarna inte har nån avsikt att fängsla en sådan kompetent ledare som gjort Ryssland starkt igen.

Problemet med USA och Väst är att de har helt bortsett från Rysslands säkerhetsintressen, vilket lett till dagens situation.

Men nu är den sk Europeiska Säkerhetsordningen död och det som kommer efter är antingen fler krig i Europa eller förhandlingar mellan USA och Ryssland om en ny ordning - om nu inte EU är beredd att skära av USA från inflytande, vilket är föga troligt.

Det enda som USA förstår är våld, så Ryssland kommer att fortsätta att med våld försvara sin säkerhet – och eftersom USA inte är intresserad av att se våld på hemmaplan så kommer USA att vika ned sig, då Ryssland ytterst sett hotar med att anfalla USA om det lägger sig i vad som pågår på Rysslands bakgård.
Ryssland är numera en ren autokrati. Intill det ryska folket gör uppror mot Putin så kommer de straffas hårt. Tyvärr nödvändigt.
Citera
Medlem
fejsetnr1s avatar
Oavsett vad Ukraina kan göra är detta tyvärr bara en tidsfråga... Sen gillade jag personligen putin innan.. tyckte han va skön på något vis... Men nu har han gjort bort sig totalt... Vem fan år 2022 vill döda oskyldiga människor och få tex.mig att tänka på hitler...trodde i min enfald detta hörde till historien,,,,
Citera
Medlem
UKRAINAS PRESIDENT UPPMANAR EUROPÉER MED STRIDSERFARENHET ATT HJÄLPA UKRAINA.

Hur är detta tänkt ska gå till?

Finns det något organiserat sätt för detta?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Kiev?

Stämmer det så lär det väl inte vara ett ryskt fordon?
Har de någon slags körförbud som upprätthålls?

Ser ut som Ukraina. https://twitter.com/Fconegundes/stat...58246821474310

Fullt förståeligt att de inte vill bli regerade av ryssland när man ser sådant här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in