2022-02-25, 15:10
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad tycker ni om att Ukrainas president skriver öppet på twitter att han fått militär hjälp av just "Sweden" och pekar ut oss, nu blir väl Putin sur och ska ge sig på oss också då vi inte heller är med i NATO?
Jag tycker det är hedervärt. Blev stolt.
Citera
2022-02-25, 15:11
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Antalet döda ryssar och Putins desperation att sätta in nya tjetjenska styrkor tyder på att Ukraina gör ett bra jobb.
Ja, han blir rädd och vill att tjettjenerna dör istället för Ryska soldater.

Hur många milioner beväpnade Ukrainare finns det?
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Skrev ett inlägg om detta tidigare

"Sweden provides military, technical and humanitarian assistance to Ukraine. Grateful to
@SwedishPM
for her effective support. Building an anti-Putin coalition together!"

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

Sverige är inte heller med i NATO och när han pekar ut oss som militärt stöd, vad är risken att ryssen nu ger sig på oss också

Han ger oss givetvis onda ögat och jag förväntar mig att de kommer ställa till det för oss med hackerattacker mot sjukvård banker affärer. Tror kanske (hoppas verkligen inte) att det blir mer än så, men nått kommer han lätt ställa till med för oss.
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Kina ska hålla sig på mattan nu. Det är västvärlden som Kina har att tacka för sitt välstånd.

Men visst, vi kan ju börja tillverka vårt krims-krams själva så åker Kina tillbaka till att bli ett underutvecklat jordbruksland igen.
Jag tror inte den sprirande unga kinesiska medelklassen är jättesugna på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det vet jag också, men det innebär inte att jag tycker det är något humoristiskt eller skojfriskt. Gör man " " smileysar åt sådant så är man dum i huvudet.

Ja. Det här kriget slutar med en och en kvarts miljon döda ukrainska soldater. Det finns ingen återvändo om de inte börjar fly till grannländer. Alla kommer att dö, i strid, eller i avrättningar.
Citera
Medlem
Tänk er om den svenska militären skulle göra så här om vi bli anfallna?

https://mobile.twitter.com/aletweets...-at-helvete%2F
Citera
2022-02-25, 15:12
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker inte att USAs proxykrig är bättre. Jag tycker bara inte att invasionen av Irak är jämförbar med det som Putler sysslar med.

Exakt.

När USA i spetsen av en internationell koalition gick in i Irak, vilka länder stod då på Iraks sida och försvarade diktatorn Saddam?

Var det som nu i försvaret av Ukraina, att typ 196 av världens 200 länder (och alla demokratiska) uttalar stöd för Ukraina? Minns det inte riktigt så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför är du för diktatur? Varför accepterar du blodspengar från barnamördaren i Kreml? Är du smygbög, de flesta homofober fantiserar om att bli hårt tagna bakifrån? Varför vill du att ukrainare ska förtryckas och bytas ut mot ryssar?

Jag vill inte att ukrainare ska förtyckas eller bytas ut. Allt jag vill är att denna konflikt ska ta slut. Och sen när svenskar är minoritet så kommer jag flytta till Ryssland alternativt polen vi får se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Så har det varit i alla krig sedan invasionen av Normandie. Inga fångar, döda så att du sparar på anmunitionen.

Det är inte optimalt att döda fiender. Det optimala är givetvis att de ska bli svårt skadade och kräva vård vilket i sin tur kräver stora vårdresurser av fienden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja, ukrainska soldater tog en rysk pansarvagn och började köra över civila fordon som det sitter folk i, för det låter ju jättelogiskt . Lite jävla reson får du väl ha på ditt trollande om det ska vara det minsta lilla trovärdigt. https://twitter.com/Fconegundes/stat...58246821474310
Mer logiskt än att en rysk soldat kör över bilen bara sådär. När saker är lite för otroligt är iallafall min reflex att ställa mig frågan "cui bono". Tror du det vore första gången man offrar en medborgare för ett större syfte?

Kolla vad kurderna gjorde när de lät IS våldta och kidnappa en hel folkgrupp i irakiska bergen för att tvinga väst att lägga sig i.

Jag säger inte att det är på ett sätt, men man måste vara försiktig med att tolka propagandan som kommer just nu och ha is i magen.
Citera
Medlem
Ni som vet, ni som kan....ligger RT.com fortfarande nere? Är det en cyberattack tror ni? Hur är tillståndet i Ryssland, mår nationen bra när dom behöver tjetjensk hjälp?
Citera
Medlem
Man ska ju ta allt med en nypa salt, kan vara propaganda.
Egentligen inte konstigt OM de ansluter för de tillhör Ryska armen.

https://twitter.com/visegrad24/statu...04270541672448

https://twitter.com/visegrad24/statu...09894465785859

Kan ju hoppas att de slaktas genom några riktigt intensiva bombningar.

Ramzan Kadyrov gör ju allt för att suga Putins kuk då han vet att om han inte gör det så förlorar han makten på några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in