2022-02-25, 16:35
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Bygga ut vårat eget försvar REJÄLT istället? De som tycker att vi ska gå med i NATO borde bli omyndighetsförklarade
Problemet är att det inte finns pengar att bygga ut vårt försvar. Går vi med i NATO måste mer av bmp gå till försvaret och det har vi inte råd med. Man har använt pengarna till asylmottagning
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Anonymous har sänkt gazprom.com
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Absolut inte så bra, diktatorn Zelensky sitter ju i bunkern och bitter på naglarna!

Putin har säkert räknad med minst några veckors intensiv kampanj för att demilitarisera Ukraina.

Putin skulle aldrig gå ut med sådana uttalanden om kriget flöt på, det vet både du och jag så spela inte dum
Citera
Medlem
Soperents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vem är den här Zelensky? Tycker att han verkar helt jövla bindgalen han med. Skickar ut civila i krig för att han själv ska klara sig. Tror inte han har rent mjöl i påsen heller.

Sverige gör nog bäst att hålla sig neutrala i det här.
Inte bara det han har snackat om att skaffa kärnvapen i TV och det var innan Putin invaderade.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Scenerna från 2014 upprepar sig igen med ett totalt miltärt fiasko för ukrainarna.

Jag sörjer för alla de unga liv som gått förlorade p.g.a storhetsvansinnet hos USA´s, EU´s och nato´s sida. Så onödigt!

Ja, kan inte förstå att Ukraina inte vill vara Putins lilla bitch?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
... Du får givetvis utesluta det.
Varför skulle jag utesluta något som händer hela tiden och som kommer fortsätta hända? Lär dig leva med och hantera det istället för att gömma dig.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Jag tycker Ryssland har varit väldigt försiktiga med att inte göra livet surt för civilbefolkningen i Ukraina. Det känns att dom har en plan, och det är att attackera militära installationer och jaga iväg den USA-installerade regeringen från makten. När detta är klart sticker dom lika fort som de kom.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Öh, nej. Det är inte ens säkert att USA hjälper oss om vi blir invaderade fast vi är med i NATO. USA går inte att lita på.

Är det inte dumt att reta upp en redan uppretad Putin tycker du?

Jo det är det, däremotr det inte säkert att USA hjälper oss i nuläget. Putler är alltid uppretad och hotfull.
Citera
Medlem
Putin nämner att det under 8 år pågått massmord av Kievregimen, någon som kan förklara vad detta handlar om? Hittar ingen vettig information på nätet dessutom. Men det är hursomhelst detta han försöker sätta stopp för? Sen kommer andra med hypoteser om att bygga upp Sovjetunionen igen, men återigen bara teorier.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Men snälla människa... svara på frågan! du vill ju vara med , tala om varför i helvete vi ska vara med. annars kan du lägga ner.

Är du mycket arg nu?

Uppenbart därför att Nato ger oss ett skydd som vi inte själva kan uppbåda.
Just nu är det knappast en bra idé att ändra på de säkerhetdoktriner som finns men på sikt så är det antagligen en bra idé.
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Behöver inte länka någonting. Gå och sök själv på nätet. Är du så dum att du tror att civila bara drabbas hos den parten i konflikten som just DU hejar på? Har det undgått dig att 23000 civila etniska ryssar mördats sedan 2014 av Kievs regim?
Men länka istället, fattar du inte att det är du som har bevisbördan när du skriver något sånt.
Jag kan säga att jag är Jesus och om du inte tror på mig så får du googla, vad fan googlar du efter då?
Då är det alltså jag som har bevisbördan om jag säger att jag är Jesus och får då lägga fram dom bevisen. Svårt och förstå??
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar att Zelensky är stabil?:

(FB) Zelensky: Sverige har skickat vapen till oss - inrikes- och utrikespolitiska följder?

Oki doki!

Inga pengar ens i indexfonder för dig!

Du har många gånger upprepat stöd för er Putin och också att er president är frisk… Få skulle göra sådana träffsäkra uttalanden dessa dagar.

Ett av alla dina hyllningar:

"Putin har solitt stöd för det han gör hos den ryska befolkningen. Att han skulle agera utifrån att han är paranoid är fullständigt befängt. Ja, han är gammal och inser nog att han måste se om sitt eftermäle. Så varför skulle han kasta in Ryssland i en konflikt som allvarligt skulle försvaga landet? Det har han inget stöd för och skulle helt rasera den bild han antagligen vill att det ryska folket ska ha av honom efter hans regeringstid."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in