2022-02-25, 19:21
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Finlands flyg är från 70-talet. Spelar det någon roll egentligen? Finland har 62 gamla plan. Dessa har inte 64 missiler styck så de kan bara slå ut en bråkdel innan de blir nedskjutna.
Finland blev just hotat av Putinregimen, om de närmar sig Nato får de räkna med militärt hot från Ryssland.

Man undrar om resten av världen inkl Sverige tänker titta på då också?

Jävligt olustigt att ingen backar Ukraina nu.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nu smäller det som fan

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys

Finns det andra kameror med andra vinklar? Som visar lite mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssarna verkar tappt det helt man beskjutet sjukhus och använder tom kluster bomber. Börjar man på känna av de stora förlusterna tro över 3000K ryssar som dött helt i onödan. Hemma opinionen är inte heller på topp. Man utesluts från olika event,tävlingar mm.

Ja när rullar de ut kuvöserna från rikshospitalet i Kiev. Bara en tidsfråga antar jag...

https://www.youtube.com/watch?v=WkRylMGLPMU

Det gäller att förstå att fiendens ledare ALLTID är sinnessjuk, per definition (Biden framställs av andra sidan som... dement!). Fienden är ALLTID nazister (gäller även ryssland som ska rädda Ukraina från just nazister - att det finns just nazister där styrktes av SR för några dagar sedan när de intervjuade en fd nazist som stred i Donbass mot ryssrna i den "nazistiska" Azovbataljonen). Vidare så bombar fienden ALLTID civilbefolkning och sjukhus samt misshandlar och stympar krigsfångar, dvs i medierapporteringen. Däremot lyckas sällan människorättsorganisationer dokumentera detta. Fienden har dessutom ALLTID kommit till makten genom påstått omfattande röstfusk (gäller såväl Putin som Bidén).
Citera
2022-02-25, 19:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tror du de var försiktiga förut men för att det går dåligt nu så blir de mer brutala? De skickar ju dit tjetjener nu så det kan ju vara ett tecken på att de vill terrorisera mer?

Klart trycket ökar när man inte klarar av de olik objekten man satt upp och att man då tar till andra metoder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Skulle inte förvåna mig om Putin blir avsatt genom n palatskupp de närmaste dagarna. Har har blivit en belastning för oligarkerna, de som har den verkliga makten.

Man kan ju alltid hoppas, men risken är väl att dessa opportunister bara tar sitt pick och pack och lämnar den sjunkande skutan istället. Med bara Rubel på fickan så blir det Kuba nästa får man väl anta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Blir det premiär för honom med geväret med tanke att han inte var född vid det första kriget och en bebis vid det andra?
Jag tror att de har använts till viss tjuvjakt. Det finns en del gamla oregistrerade vapen på landet i Polen vad jag förstår, de brukar gå i arv.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Stollenberg är nu på BBC och han har skräckslagna ögon. Det verkat som han äntligen insett vad han har ställt till med...
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det skulle jag inte vilja påstå. Men om du anser att Sverige är ett demokratiskt land är det helt klart din åsikt.

Ja, så är det här i väst, men det kan en del som inte är födda eller uppväxta här förstå. Jag förstår ditt dilemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det måste det göra, för vi svenskar klarar oss sig inte utan internet.

exakt. vi måste ju kunna kolla på Idol på nätet medan Stalinorglarna spelar dödssymfonien 25 meter ovanför-
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det värsta för Ukraina och dess soldater, samt civilbefolkning är att desto bättre (hypotetiskt sett) de lyckas försvara sig, desto sämre blir slutresultatet, främst i förstörd infrastruktur och antalet döda...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Slaver i Ukraina är inte vårt brodersfolk, vi är nordgermaner här om du nu missat det
Ukrainarnas brodersfolk är ryssarna, polacker, ungrare osv.

Vi har en tight historia med Ukraina.

Du kan söka upp Ingegerd. Olof skötkonungs dotter som för 1000 år sedan bosatte sig i Ukraina. Ett viktigt helgon för ortodoxa och många Ukrainare besöker Sverige och Sigtuna dör Ingegerd är född.

Ingegerd ligger begravd i Kyiv och är som sagt ett viktigt helgon för Ukrainare.

Finns dessutom gammelsvenskby i Ukraina, där åtminstonde ett fåtal kan tala svenska än idag.

Vi kanske inte delar DNA, men vi delar fanimej värderingar, stolthet och en tusenårig vänskap.

För mig är det ett brodersfolk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nu smäller det som fan

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys
Gick in för fem minuter sedan helt tyst..
Gick in nu lyssnat någon minut, tyst..

Så skriv inte "smäller som fan".. Överdriv inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in