2022-02-25, 15:43
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tyvärr.jag har sett detta alltför många gånger förr.
Det slutar till sist alltid på samma sätt.
Saddam,Ghaddafi,Hitler,Putin..:-)

Det är inte ens spännande och Ryssland är inte tillnärmelsevis i den positionen varken som land eller folk att det överhuvudtaget kan sluta på annorlunda sätt.

Så här ser det ut i världshistorien..så här slutar det för den lille patetiske mentalsjuke i Kreml.

Intressant du nämner Hitler om jag inte minns fel så slutade det riktigt illa för honom när han anföll Ryssland och möttes av samma öde som Karl Xll och Napoleon fick.

Vad det inte det du egentligen menade ditt lite osammanhängande inlägg?
Senast redigerad av naturtvål 2022-02-25 kl. 15:48.
Citera
2022-02-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Om det är vad som till slut får honom från makten så, ja. Hoppas kan man. Dock ser jag hellre att de lägger ner sina vapen och går med dem i riktning med Krelm.

Idealiskt..men kommer nog att kräva lite rå verklighet via hyperinflation och U landsekonomi först.
Whatever...funkar inte det första så kommer ju det andra att göra det..:-)
Citera
2022-02-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag är inte rysstroll. Jag är kritisk till Putin och undrar om han är frisk i huvudet. Men att han är smartare och handlingskraftigare än alla ledare i väst är det ingen tvekan om, även om han har fått en knäpp. Jag oroar mig tvärtom för folkmord om Ukraina inte ger upp genast.

Så då håller du förstås med om att Nato måste ingripa!
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
AB:

Bara hoppas att det stämmer.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag tar det en gång till lite pedagogiskt så du ska hänga med :

1. " The current size of Ukraine's armed forces, which consists of 250,000"
2. Reserve personnel 220,000 (2022)

Sedan behöver du göra en enkel addition. Och vad får vi då ?

Vi läser uppenbarligen på två olika ställen.

https://imgur.com/n171jGb

Längst ner till vänster under Ukraina, vad står det?

Jag vet inte vart du läser och varför det påstås att det skulle vara FÄRRE reservister 2022 än 2020.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Fast Biden talade ju sanning, Putin ljög. Ryssland invaderade Ukraina. Ingen bryr sig om din vilja.
Låter bra det!
Citera
Medlem
Nu börjar mörkret infalla sig över Kiev.
https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys

Tror ni det drar igång riktiga stridigheter nu på kvällen?
Har ju mobiliserats kring Kiev från Ryssfittorna ordentligt under dagen vad jag förstår.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hahahah jag tror jag dör???

Pulter skickar alltså 50 åriga gubbar med öl mage och kallar dom för special förband???

Hahaha putler har nog världens sämsta armé.

De må va feta, men de kommer snart bli varse att de inte är skottsäkra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Snarare så vill man inte riskera en timmes mindre bilkörning och sänka rumstemperaturen från 21 till 20 grader i ett par månader. Tyskarna skulle förfrysa annars, man tycker ändå lite synd om dom. Det är bättre att offra ett par ungar i Ukraina och låta djuren svälta och plågas till döds i en zoo butik.

Ja precis och det är såklart ännu värre. Man hörde det tydligt när stoltenberg från NATO precis talade på mötet:

”Vi fördömer rysslands agerande och ber dem sluta”.

Det kunde för helvete jag också sagt. Vad hjälper det? Både fördömande och sanktioner är varmluft för att det ska se bra ut inför de egna väljarna. Och så vill de såklart locka in oss i NATO. Ryssland har puttat länder närmare NATO men NATO:s fega agerande puttar nog fan bort folk igen.
Citera
2022-02-25, 15:45
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej länka att kiev är förlorat?

Haha lugn. Dom tog en del av Kiev OBLAST, Inte ens Kiev City.
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Svårt att sia om, har ingen aning om vilken kompetens ryska truppen har av urban krigsföring. Hade jag varit Putin så hade jag nog inte brutit in i Kiev då urban krigsföring är exceptionellt svårt även för väldigt vana militärer som i Israel. En smartare taktik är förmodligen att svälta ut Kiev. Att omringa staden är väl inte särskilt svårt och Ukrainas trupp+civilbefolkningen kan inte överleva för alltid utan inkommande förnödenheter. Hade det varit andra världskriget nu så hade det ju varit "Lättare" för Putin då han helt enkelt bara hade kunnat lägga bombmattor över Kiev tills de kapitulerar frivilligt. Men idag så går väl inte den taktiken då det råder lite annan syn på collateral damage.

Blir väldigt lätt tunga förluster om man inte har en exceptionellt klockren taktik om man går in i en större stad. Vad man har för utrustning spelar liten roll i det läget. Se t.ex. hur det gick för Turkiet när de försökte attackera ett IS-fäste i urban miljö, de förlorade nästan hela sin armada av nyrenoverade Leopard 2-stridsvagnar på några timmar.

Uteslutet att svälta ut / belägra Kiev. Väst skulle anordna en luftbro. En civil luftbro. Skjuter ryssarna ner civila flygplan från Väst är det slut för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Putin är Kadyrovs cuck. Inte tvärtom. Putin har idag starkast stöd bland muslimer i delrepublikerna efter att ha öst miljarder över dem genom åren för att stävja seperatism. Låtit bygga Europas största moskè i Moskva. Etniska ryssar spottar Putin på. Muslimer gullar han med. Vänsterliberaler i väst vill få dig att tvärtom tro att han är någon sorts islamofobisk fascist-tsar.

Jag har aldrig påstått annat. Han är ju en motsägelsefull ”man”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in