2022-02-25, 16:57
Medlem
Eftersom personal ur ryska specialstyrkor klär sig i ukrainska uniformer så måste dom ge någon form av lösen.

Gör dom inte det så kommer dom att dödas. Utan misskund.

Verkar inte gå som planerat för Ryssland. Inte ens en Quisling har dom visat upp.
Citera
Medlem
DOTTERN TILL KREMLS TALESPERSON GÅR EMOT PUTIN

Lisa Peskova, dotter till Kremls mångåriga talesperson Dimitry Peskov, har delat en story på instagram där hon skriver "#Nej till krig".

"Det här är intressant. En av Putins mest betrodda rådgivares dotter är emot krig", skriver Ragip Soylu, byråchef för Middle East Eye på Twitter.

Nu börjar eliten ge upp putler.

Putler har rysstrollen på fb kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ja, dessa svin börjar bli desperata. Oväntat hårt motstånd mot dessa pissråttor fr ukrainarnas sida! Nu gav brottslingen i Kreml, hoppas se honom i Haagtribunalen, order att beskjuta civila, för att skrämma folket och sätta tryck på kievstyre.
Detta är vidriga krigsbrott nu! GRAD beskjutning av Kharkiv.

https://twitter.com/Info53917080/sta...3D1120926.4560

Kräket i Kreml verkar vilja förhandla.
No dice.
Death to Vladimir Putin.
Citera
2022-02-25, 16:58
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Märkligt att ni dragit denna videon i flera sidor nu utan att notera att det saknas "Z" på själva fordonet.
Sedan i morse har jag sett i princip alla ryska fordon med "Z" på sidorna och fronten.

Vet inte hur ni kom fram till att just detta var ett ryskt? Dessutom har den STRELA på toppen. Vad gör ett anti-luftvärn fordon mitt i Kiev? Lite källkritik va?

Till och med i kommentarerna i klippet diskuteras det vem fordonet tillhör.

Första gången jag någonsin kommenterar videon på flashback.
Samt att mitt inlägg handlade snarare om hur otroligt tur personen i bilen har att denne, troligtvis överlevde. Sen huruvida det var en rysk eller ukrainsk tank låter jag vara osagt.
Citera
Medlem
Notera en viktig detalj i media och binson löser detta.

Ingen från Ukraina söker sig till Sverige. Sverige som land har inte uttryckt sig att ta hit dem. Ingen ukrainare har med sig en bultsax och beter sig som as vid gränsen

Slutsats: Skötsamma ukrainare som kan försörja sig själv attraherar inte Sverige
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
För bara en stund sedan sas det att en Rysk invasion av Ukraina var absurt och inte var aktuellt, en stund senare invaderar Putin. Så... tror du att någon ska lita på honom, nej du. Putin är en mäster ljugare.
Har Putin i flera månader omringat Sverige/Finland med 100.000 man? Har Putin tagit över svenskt territorium som med Krim och georgiska utbrytarstaterna?

Hur du ens kan jämföra Ukraina med Sverige/Finland i Putins intressesfär...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tvärtom! De blir mer enade än på länge tack vara den moderne Tsaren i Kreml.
Är det din analys? Man pushar Ukraina för att närma sig NATO, när de väntade konsekvenserna av det blir verklighet lämnar man landet till sitt öde.

Det är inte smickrande för NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Vet inte heller vad han snackar om Nazism. Men jag minns 2014 var det mycket snack om nazister. Azov-bataljonen och en hel del Nazism i de ukrainska leden.

Även västlig media skrev det. Ligger det någon sanning i det?

Det sjuka var att ryska milismän sköt mot obeväpnade demonstranter och de som kom till undsättning var bl.a. högerextrema Azov.

Och det har man som mage att använda som propaganda, the irony..
Citera
2022-02-25, 16:59
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De är inte passiviserade idioter och kommer givetvis flytta därifrån så fort tillfälle ges.

Vart då? Tror du de har råd att bo någon annanstans?
Citera
Medlem
Orchernas förluster tills idag:
Enligt den officiella bedömningen av Ukrainas försvarsministerium, förlusterna av ryska trupper.
Till och med 15:00:
- pansarvagnar - upp till 80;
- bepansrade stridsfordon av olika typer - 516;
- flygplan - 10;
- helikoptrar - 7;
- personal - 2800 dödade och sårade.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Härligt att se dig aktiv Enterprise. Utifrån det du säger, skulle du tro att Sverige hamnar i samma sits som Ukraina vid ett anfall? Dvs. NATO sympatiserar med Sverige men då man inte är officiell medlem vill NATO inte heller ta risken för att dra på sig ett fullskaligt kärnvapenkrig.
Tack! Jag tror inte det, men känner mig numera osäker. Det är därför jag numera tycker vi bör gå med i NATO, vilket jag inte alltid har tyckt.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vårda ditt språk unge man!

Jag håller för övrigt inte med. Ryssland bör man inte ge några eftergifter till.
Ja, ge inte Ryssland några som helst eftergifter och gör dig beredd på en helt ny värld som kan utlösa kärnvapenkrig för minsta lilla. Allt för att Sverige ska gå med i NATO för noll jävla vinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in