2022-02-25, 16:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack Lady, det är verkligen kul när folk läser ens ramsor och texter. Med din logik kan vi således inte hävda neutralitet. Solidaritetsförklaringen som jag citerade är tydlig, militärt stöd.

Och du säger att Ryssland inte "vill" anfalla. Nej det har du nog rätt i men, kanske kan man jämföra det landet med en stort björn. Som vilken björn som helst, när den blir rädd och känner sig trängd, anfaller den. Ett partiskt land som uttalar sig gentemot björnen kanske skrämmer och tränger?
Visst är det så att världen befinner sig i ett osäkert läge, och visst kan Ryssland anfalla om landet blir provocerat.

I min mening är det bästa vi kan göra att bilda en allians med Finland och Norge, och rusta vårt försvar ordentligt. Det ska vara kostsamt att ge sig på oss, och samtidigt vara så onödigt som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Vi har varit i praktiken en Nato allierad sen början av kalla kriget, vi hade en gemensam övning häromdagen exempelvis. Detta är inget "efterhand" scenario utan säkerhetsläget har förändrats och vi är med all säkerhet välkomna in i gemenskapen.

Det är skönt att du är positiv iallafall.

Jag tror tyvärr inte att man kan äta kakan och ha pengarna kvar.
Nato har använt Sverige som en bricka i sitt spel att provocera Putin..
Men som sagt hoppas jag har fel
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Är vi då måntro redan en vasallstat till Ryssland? Dvs. om vi inte KAN välja att gå med i NATO så varför då investera miljarder i försvar som vi inte kommer behöva. Ja, för Ryssland ska ju inte anfalla oss om vi inte går med i NATO? Kanske kan man i sådana fall skriva någon sorts 'icke aggressions avtal' med både NATO, EU och Ryssland för att förbli "neutralt".

Fast i och med att Reinfeldts regering skrev under Solidaritetsförklaringen förefaller vi ju redan ge militärt stöd åt andra i händelse av krig?

Det verkar som att Sverige nu varken är neutralt eller allierat. Dvs. vi kommer reta nationer genom att vara partiska men vi kommer inte ha det skydd som krävs för att kunna vara partisk.

Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Dom skiter i Ukraina, dom vill bara inte ha en regering där som tillåter NATO att göra vad dom vill. Förstår man inte det så fattar jag att man kanske anser Putin vara galen.

Vad som sker i Ukraina angår Putin lika mycket o lika lite som det angår Finland vad vi gör i Sverige. Ukraina är ett fritt land. Fria att ansluta sig till vilken alliering o union dom vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Första gången jag någonsin kommenterar videon på flashback.
Samt att mitt inlägg handlade snarare om hur otroligt tur personen i bilen har att denne, troligtvis överlevde. Sen huruvida det var en rysk eller ukrainsk tank låter jag vara osagt.

Ursäkta mig, du får räknas som colletaral damadge eftersom jag svarade den sista jag såg
Roligt hur folk postar något första sekunden de hittar och målar upp en bild Det är fan noll källkritik. Finns bokstavligen 1000 fall av krigsbrott i denna konflikt och man hittar detta
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Norge gick med för 70 år sedan. Norge/Ryssland gränsen är en liten remsa jämfört med finsk/ryska gränsen och Sveriges maritima territorium och gräns.

Sluta gör bort dig.

Gör bort mig?
Jag säger ju hur det ser ut i verkligheten. Att du är sugen på en dvärg är lite kitsch, men smaken är som baken.
Om Norge hade gått med för 69 år sedan hade det inte funkat eller lägger du en egensnickrad tidsram på 90-talet.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Om jag är en sådan idiot ignorera bara mig.

Fast.. det är väl rätt grundläggande i en intellektuellt ärlig diskussion att man faktiskt motiverar och understödjer sina argument.

Ett inlägg som bara lyder "alla är hjärntvättade av MSM" eller "du är en idiot" eller "du är paranoid, letar du efter ryssar i varje buske?" säger bara vilken uppfattning du har om verkligheten, men det argumenterar inte för hur verkligheten faktiskt ser ut vilket ändå vore ett betydligt nyttigare sätt att använda ett diskussionsforum på mer än att bara ge uttryck för sin ilska och sitt hat mot det svenska samhället?

Du kanske ska ta och flytta till ryssland eller ut från väst istället?
Citera
2022-02-25, 17:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vart då? Tror du de har råd att bo någon annanstans?
Ja, om vi inte går in i ett jättelågkonjuktur så finns det jobb för de som vill.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är det bara jag som hejar på Putin?

Daddy issues kallas det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
De är ju nazister enligt Putin! Nu får ni allt ta och snacka ihop er och återkomma sen.

Det finns en liten grupp "nazister" i Ukraina som sponsras av judarna men Putin vet såklart att det är judar som ligger bakom alltihop och drar i trådarna. Snacket om "nazister" är nog mest för hemmapubliken.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
kan någon snälla ge mig en topp 3 eller 5 om vad som har hänt? Det viktigaste. Skit svårt att hänga med!

Ryssarna är i Ukraina.
De har avancerat mot Kyiv City, men är ännu inte där.
Tjejener ska ansluta till kriget också.
Ryssarna har hotat Sverige och Finland om de går med i NATO.
Citera
Medlem
Ryska UD går idag ut och hotar Sverige och Finland att det kommer få både militära och politiska konsekvenser om vi fortsätter samarbeta med NATO.

https://twitter.com/eskelinen_antti/...s_d00qSbGu6I4g
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Orchernas förluster tills idag:
Enligt den officiella bedömningen av Ukrainas försvarsministerium, förlusterna av ryska trupper.
Till och med 15:00:
- pansarvagnar - upp till 80;
- bepansrade stridsfordon av olika typer - 516;
- flygplan - 10;
- helikoptrar - 7;
- personal - 2800 dödade och sårade.

Det där lär man ju ta med en extremt stor nypa salt. Varför litar du blint på var en jävig sida påstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in