2022-02-25, 14:26
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Gubben, kalaset är över.

Ukrainare som strategiskt utplacerade med AT4 blir inte kul för ryssarna.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ser ingen bokstav på fordonet?

Har du testat CSI-enhanca bilden?

Nä, en ukrainsk soldat fick bara infall och tvärsvängde för att köra över en bil. Totally legit 👍.

Det sitter ju en vit markering på framsidan ser du väl.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Skickar Sverige trupper dit så sätt mig i fronten.

Jag hoppas inte Sverige sänder soldater till Ukraina för att kriga, för då sänder väl Putin sina kärnvapen mot oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Hoppas Zelenskijs påstående ang. svenskt militärt bistånd stämmer. Vi behöver ge ett exempel för andra länder att följa, skicka ner allt vi kan till Ukraina!

Nej, Sverige ska inte beblanda sig i konflikten. Inte vårt bekymmer, vi är ens inte med i NATO. Putin säger till NATO och alla andra länder att hålla sig utanför. Lyd Putin!

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Allt det här grundar sig i att Ryssland inte ville att Ukraina skulle joina NATO?

Delvis bara men en viktig anledning då Putin inte vill ha NATO på sin bakgård, särskilt inte med framtida potential till negativ säkerhet för Ryssland i framtiden. Ryssland vill ej Ukraina får kärnvapen, vill inte "nazi-styret" i Ukraina påverkar Rysslands framtida säkerhet negativt genom anti-rysk propaganda och mentalitet. Putin vill inte att Ukraina beväpnas av NATO med avancerade vapen som rubbar maktbalansen.
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-25 kl. 14:44.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ryssland må ha många soldater men vad gör det när hela högen är dummare än apor?

Även en apa kan väl trycka på en avtryckare? Ryssland har ju så otroligt mycket mer av ALLT krigsmateriel så detta övertagande borde väl gå på en pisskvart?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
På Söndag spärrar man in Putin i en liten cell i källaren i Kreml och drar sig tillbaka från Ukraina.

Vad bygger du den informationen på?
Citera
Medlem
SS70s avatar
Just nu!
Flyr Zelenskyj landet?
https://www.flightradar24.com/07/2aef4d5f
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Allt det här grundar sig i att Ryssland inte ville att Ukraina skulle joina NATO?

Ja, och så gav dom Ukraina nu den bästa anledningen att joina. Ryssar är dummare än apor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Åk som frivillig om du är så sugen efter konflikt? Men nej det är du för feg att göra.

Varför? Jag slåss för Sverige, och bestämmer sig Sverige för att skicka trupper dit så har jag inga problem med det. Tills dess, nej. Däremot ser jag inga problem med att aktivt skicka vapensystem dit. Det gör du, för du är en feg liten lymmel som gömmer sig direkt vid minsta lilla motstånd.
Citera
Medlem
putin kanske märker att han inte vinner så mycket så han drar sig tillbaka nu?
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
LDR besegrar Ukraina vid Nikolaevka
https://twitter.com/ASBMilitary/stat...Pr51zWIHg&s=19

Menar han Mykolaivka? Nikolaevka ligger i Bulgarien. Och vilka är LDR? Luhansk Peoples Republic's arme förkortas LPR eller LNR.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D...9B%D0%9D%D0%A0
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...rces_in_Donbas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket märkligt. Jag såg en livestream på BBC där man påstod att ryska styrkor är på väg in i Kiev från någon förstad.

Men man såg bara en vilsekommen ganska liten tank och den körde fort som FAN. En bilist stannade för att släppa fram den.

Det verkar alltför splittrat. Hade kanske stridsfordonet kört fel i brådskan? Jag är inte imponerad.

Snacka om paniken när man tittar runt sig och ser att man är själv i en tank
Citera
2022-02-25, 14:27
Bannlyst
Citat:
Det är den korta versionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in