2022-02-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag antar att om ryssarna hinner fram till Kiev landvägen så spelar den flygplatsen ingen roll längre.

Jag undrar om det inte bara är en skenmanöver medans rysslands styrkor förbereder den riktiga offensiven. Dad ska dom göra med den lilla flygplatsen? Och att bara skicka in några spetnaz som inte kan hålla den i längden.
Citera
2022-02-24, 20:57
Samtidigt som Biden och väst låtsas motverka Putin men i själva verket låter Putin "avnazifiera" Ukraina stänger Bidens DOJ ner ett anti-espionage program mot Putins polare i Kommunist-Kina för att det anses "rasistiskt" att motverka spioner från Putins kompisar i Kommunist-Kina.

https://www.politico.com/news/2022/0...ogram-00011065

Och om Biden verkligen ville hålla oljepriset nere och motverka Putin ekonomiskt skulle han återuppta Keystone och sluta köpa 600 000 fat olja om dagen från samma Ryssland han nu låtsas fördöma.
Citera
2022-02-24, 20:58
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Nu är det militära anläggningar som attackeras av Ryssland och inte civilbefolkningen. Det skiljer ryssarna från amerikanerna. Ryssen är en intelligent, rejäl medmänniska och inte en fet, manipulativ, neddrogad amerikan, utfodrad sen barnsben på hamburgare och cola och "utbildad" i filmens värld.

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...tomel_ukraine/

"Bara militära anläggningar" Gå och lägg dig din lilla fitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugo-lund
Jag letar förgäves över tråden där ryska troll, Puttens nyttiga idioter och antidemokrater hängs ut?

Det är uppenbart att FB kryllar av figurer som hånat vi som varit sansade men pessimistiska över utveckligen. Hade älskat att se en tråd med dessa ”sanningssägare” hängs ut för allmänt löje. Naturligtvis med en chans för de som trots allt är sunda att göra avbön och erkänna sin okunskap/naivitet.

Om inte annat ska jag starta en egen tråd, men var hör en sådan hemma isåfall?

Tror snarare att alla blev tagna på sängen av denna blixtattack, och det kan vi tacka våra kära amerikaner för. De brukar annars ljuga om allt möjligt så folk inte tar va de säger på allvar.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tja, det är ju just det som Putin nu är i färd med.
Nuvarande är icke korrumperad - Visa gärna belägg för det.

Detta är lite av en icke-diskussion, då Ukraina vuxit i opinion på kort tid.
Jag kan tycka att man får beakta landets nutid lite, då mkt skit rensats bort bakåt.
Det är i min mening först sedan senaste ledaren, landet stabiliserats och fått landa lite i vilka dom är.
Men så kommer nu Putin och ogillar det.
Jag tror att Putin vill att Zelensky sitter kvar. Finns ingen anledning att ändra på det. Frågan är snarare om hans uppdragsgivare låter honom göra det.

Och jag är högst allvarlig här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Satan vad det smäller!

Ska vi gissa på att Ukraina har kapitulerat tidigt imorgon?

Inte en chans. De kommer hålla ut.
Ryssarna har lidigt betydande materials förluster idag.

Det är när marktrupperna kommer in på bredare front Ukraina börjar malas ned ordentligt och det kommer ta tid
Citera
Medlem
dragon31s avatar
undra hur detta ska sluta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Duvnotsky
Som någon annan Flashbackare skrev i ett inlägg om att Jänkarnas storhetstid är över. Nu är det kommunismens frammarsch med Björnen Putin i spetsen. Västvärldens och USAs "sanktioner" är skrattretande. Tror Putte har räknat ut allt innan invasionen. Man går inte bara in i ett land utan planering. Sedan kommer det bli extra kul med alla flyktingar från Ukraina som bosätter sig i Sverige. EU har inget val än gå ner på knä och offra Ukraina. Snart är det Polen och Skandinaviens tur att få ryssbesök.
Så kan tanken vara men innan man kommit så långt tror jag någon tagit plutten av daga.Kommer att bli stökigt på hemmaplan den närmaste tide för plutten.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Men, ja. Vi har vad jag hört eller sett byggt nya i någon större omfattning sedan 90-talet. Och sedan dess har vi öst in nya människor i varenda storstad och håla.

Ryssen har/hade som militär strategi att förvandla den skandinaviska halvön till en nuklär-barrier för att förhindra en flankering av NATO, i dag nöjer vi oss med en kärnvapenbestyckad B52a som cirkulerar över våra huvuden.

Jag vet faktiskt inte vad som är bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Rimligtvis skickar man de till gränsen. Så du menar att Ukraina inte ska få ha några vapen alls då de kan bli beslagtagna av Ryssland?

Vad jag menar är att det skulle mest gynna ryssarna i läget som det ser ut nu, blir det en motståndsfront, partisanförband blir det en annan hjälpagenda - jag har inte koll på läget vad som händer nu, men visst borde Ukraina ha tillräckligt med vapen som det är, det har pumpats in vapen sen 2015.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Ryska soldater i Kiev.

Tror du? Så snabbt tror du det?
Citera
2022-02-24, 20:59
Medlem
Pan-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ryssland har aldrig förlorat ett krig på hemmaplan. (om man inte räknar inbördeskriget) Och kommer aldrig att göra det. Ett omöjligt uppdrag. Tyvärr.

Jasså?
Livländska kriget.
Ingermanländska kriget.
Polsk-ryska kriget 1632–1634.
Kinesisk-ryska kriget 1652–1689.
Krimkriget.
Rysk-japanska kriget
Första världskriget.
Alla fördes helt eller delvis på rysk hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in