2022-02-25, 17:29
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hahaha..Humor..:-)
Sådant gillas.
Vilka 2 Natoländer ockuperar områden i norra och södra Syrien. Turkiet och USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
USA investerade 5 biljoner dollar på att "demokratisera" Ukraina och de fick även ett lån på 1 biljon dollar.
Jag tror inte de behöver din hundralapp, och du är nog lite försent ute också.

Om du vill hjälpa Ukrainare så tryck på den svenska regeringen att ta emot flyktingarna istället, så kan vi hjälpa dom här på plats.
Ukrainare är ett mycket mer hederligt folk än många av de grupper som strömmat in i Sverige det senaste decenniet.
En Polsk minister uttalande sig nyligen att de är arbetsföra, betalar skatt och sköter sig i princip exemplariskt i Polen.
Om han har Polacker som referens så är många väldigt skötsamma......
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag uttryckte inte whataboutism, utan påpekade att denna retorik är en grundregel vid all krigföring. Man måste förstås förankra anfallet på hemmaplan och hos de egna soldaterna. Det finns två retoriska sätt att göra detta på;

1. Anfallet handlar om att befria civilbefolkning.
2. Anfall är bästa försvar, dvs anfallet är nödvändigt för det egna landets säkerhet.

Ingen tar det till sådana patalogiska "nej men vi vill ju egentligen bara befria er från en drogmissbrukande nazistjunta" längder som Putin gör dock.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-25 kl. 18:06.
Citera
2022-02-25, 17:30
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hahaha..Humor..:-)
Sådant gillas.

Fasen man får inte glömma att vi diskuterar och byter våra erfarenheter. Man måste ju ha en viss distans. Ibland blir man ju också klokare.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
AB:

Citat:
Försvarsmaktens överbefälhavare Micael Bydén och försvarsminister Peter Hultqvist kallar till pressträff klockan 18.00.

Citat:
"I dag, fredag 25 februari, deltar statsminister Magdalena Andersson i Natos toppmöte. Därefter har statsministern, försvarsministern och överbefälhavare Micael Bydén ett enskilt möte efter vilket de kommer att lämna kommentarer om den säkerhetspolitiska utvecklingen", enligt ett pressmeddelande.

Aftonbladet kommer att tv-sända pressträffen från Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Delar mycket av det du skriver, men här får jag göra en liten rättelse:

1 * 0.5 * 1.31 = 0.655

Fattas alltså fortfarande 34.5%
Ok, förlåt då.😀
Citera
2022-02-25, 17:31
Medlem
F1 och champions league finalen också
Citera
Medlem
lapons avatar
Talibanerna vädjar nu till Ryssland och Ukraina att "avstå från intensiva krigshandlingar", men istället lösa sina mellanhavanden genom dialog och fredliga metoder.
-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barta88
Möjligt vis i ditt eget huvud, rädd för ryssar, kom igen din fjant

Hmm..missförstånd här?
Det finns ingen större förespråkare för att Sverige skall gå med i NATO än jag.
Dessutom är jag närmast permanent orädd för ryssar..särskilt som jag växte upp i Sovjetunionens skugga och såg vilket jävla råttbo som Ryssland egentligen är så fort någon skrapar lite på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
För att vara en del av ett världssamfund som tar ställning mot skurkstater som Ryssland. Att ta sitt ansvar för vår och andra säkerhet och inte bara kröka rygg som de ynkryggar vi betraktas som i omvärlden.

Och att vi är mer utsatta och sårbara som icke-medlem. Framförallt över tid.

https://www.youtube.com/watch?v=QbFZgyDcXqw

Det är säkert fritt fram att anmäla dig till frontlinjen i diverse krig om du är sugen på att ta ditt ansvar och visa världen vilken tuff man du är. Jag kanske är egoistisk men för mig är det bra mkt viktigare att jag själv inte blir bombad, än att riskera att bli det pga en konflikt mellan länder som inte har ett skit att göra med mig eller Sverige i en annan del av världen. Vi har ingenting att sätta emot Ryssland, men om något så är det väl bara en ynkrygg som springer och gömmer sig bakom uncle Sam så fort stora stygga ryssen kommer. Alla snackar om Nato är att ta sitt ansvar. Det är bara en muta för att få beskydd, vi själva bidrar med i princip noll för denna militärallians.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej Putin har ingen rätt att gå in i ett annat land av någon anledning, skärp dig nu för fan

Det är mest syrier som kladdat i Syrien-tråden som börjat gilla Ryssland. Och några förvirrade Sverigedemokrater som gillar socialkonservatismen i Östeuropa.

De gapar mycket på flashback, men är ytterst få om man ser till hela befolkningen.

De har inget stöd alls bland befolkningen som helhet. Hoppas SÄPO håller lite koll på dem.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Idiotiskt, detta är inte Vinterkriget i Finland där finska folket slogs för sin överlevnad för att inte hamna under de judiska bolsjevikernas röda terrorstyre.

Börja prata om att civila skall kasta molotov cocktails mot ryska soldater kommer göra att civila dödas. Detta som Ukrainas försvarsdepartement vill ha? Saftiga bilder på döda ungdomar som lurats kasta molotov cocktails mot Spetnaz soldater?

Det är väl inte ens säkert att det du citerar är sant men jag kan ju bara tycka det blir väldigt komiskt när man lagt sig till med ett alias som då syftar till att man vill framställa sig som någon som står upp och slåss land ifrågasätter just det

Förstår att det givetvis måste vara förvirrande för curlade you-tube fjortisar med ryggrad och karaktär som en binnikemask och bekräftar bara att alla som har behov av att manifesterar sig som nationalister bara är syltryggar som pissar på sig så fort det brallar på lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in